חמש בנות משפחה, בשנות השבעים לחייהן, הזמינו לפני כשנה טיול מאורגן לצפון איטליה למשך שבעה ימים דרך חברת השטיח המעופף. כל אחת מהן שילמה 1,073 דולר ולטענתן, משום מה החברה לא טרחה לגלות להן באיזה בית מלון ישוכנו במהלך הטיול.

מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako                                                               

"לא אמרו לנו מה שם המלון אלא רק שמדובר במקום בדרגה של ארבעה כוכבים", טענו בנות המשפחה. "היה חשוב לנו לדעת את המיקום של המלון והאם הוא קרוב לבית חב"ד או שיש באזור מסעדות כשרות, היות ואנחנו מנהלות אורח חיים דתי וכמה מאיתנו לא במצב בריאותי שפיר. פנינו שוב ושוב לנציגה של חברת הנסיעות אבל רק לאחר ביצוע העסקה, יומיים לפני היציאה לטיול, מסרו לו את שם המלון".

כאשר הגיעו למלון, הן גילו שמדובר בחורבה לטענתן. "המלון היה ממוקם באזור התעשייה, רמת האירוח נמוכה מאוד, מתקני המלון במצב ירוד, כיור סדוק בחדר, אמבטיה עם סתימות, מיטות לא נוחות והווילונות נפלו עלינו באמצע הלילה" טענו החמש. "כמו כן, החצר במלון היתה מוזנחת מאוד ובמלון לא היתה בריכה או מתקני נופש".

מלון ורונה (צילום: באדיבות המצולמות)
הווילונות התפרקו | צילום: באדיבות המצולמות
מלון ורונה (צילום: באדיבות המצולמות)
מתוחזק ברמה ירודה | צילום: באדיבות המצולמות
מלון ורונה (צילום: באדיבות המצולמות)
ממוקם באזור תעשייה | צילום: באדיבות המצולמות

מלון ורונה (צילום: באדיבות המצולמות)
צילום: באדיבות המצולמות

"הארוחות הוגשו בחדר אוכל עלוב בכלים חד פעמיים", קבלו בנות המשפחה. "לעומת זאת, המדריך אכל בחדר אוכל עם מגוון עשיר, שאנחנו ושאר הנוסעים לא הורשנו להיכנס אליו. בחדר הסמוך לנו שוכנו פועלי בניין שהיו יוצאים מחדרם ומטרידים אותנו כל פעם שיצאנו מהחדר. ממש חוסר נעימות".

מ', אחת הנשים שיצאו לטיול סיפרה: "המלון הכי גרוע בישראל יותר טוב מהמלון שהיינו בו. בכיתי. התנאים היו נוראים. הרגשנו שעבדנו עלינו בעיניים. הונו אותנו. ממש כך".

כשחזרו לארץ, בנות המשפחה הגישו תביעה נגד השטיח המעופף לבית המשפט לתביעות קטנות בחדרה. הם דרשו פיצוי של 1,000 דולר לכל אחת מהן בטענה שהטיול היה סיוט מבחינתן ולא ענה על הציפיות.

חברת השטיח המעופף הגישה כתב הגנה בו דחתה את טענות התובעות. לדברי החברה: "בטיול מאורגן ניתן דגש על רמת ואיכות המסלולים, המלון שהעמדנו לרשות התובעות עונה ללא ספק על הנדרש ועל ההתחייבות שלנו, בנוסף, בבוקינג קיבל המלון דירוג של 8.4". 

הרשמת הבכירה, טלי מירום, ציינה בפסק הדין שהנוחיות והתפקוד התקין של בית המלון הוא אחד מהעניינים המרכזיים ביותר במהלך הנסיעה או החופשה, ויש בהם כדי להשפיע בצורה מכרעת על הנאתם של הלקוחות, מתחילת הנסיעה ועד סופה.

הרשמת מתחה ביקורת על החברה שלא טרחה להביא לידיעת התובעות אם זהות המלון ומיקומו הרבה לפני הטיסה כדי שיוכלו להחליט האם לבטל את הנסיעה. היא פסקה כי כל אחת מחמש הנוסעות תקבל פיצוי של 1,800 שקל.

לאחר פסק הדין הוסיפה החברה: "אלפי הלקוחות שיצאו רק בשנה האחרונה לטיול מאורגן בצפון איטליה מצטרפים לעשרות אלפי לקוחות מרוצים שיצאו לטיולים מאורגנים במהלך השנים. חברתנו מחוייבת ללקוחותיה ומעמידה לרשותם את המדריכים המקצועיים ביותר, בתנאים הטובים ביותר ליעדים מובילים".