שוב התפרעות של נוסעים בטיסה - והפעם של ארקיע. חמישה נוסעים שהיו על טיסת החברה מדובאי לתל אביב הורדו מהמטוס עוד לפני שהמריא בהוראת הקברניט לאחר שהתפרעו במטוס. הנוסעים האחרים חווים עיכוב של יותר משעתיים לאור הסאגה המיותרת הזו.

בשלב זה לא ברור מה עוללו הנוסעים אבל אם מתקבלת החלטה להורידם מהטיסה לאחר שעברו ביטחון והכבודה שלהם הופקדה, ככל הנראה שמדובר בהתנהגות שמוגדרת ככזו המסכנת את ביטחון הנוסעים והצוות.

הכתבה פורסמה במקור בגלובס

המקרה הזה מצטרף להתפרעות של נוסעים שגוברת בתקופה האחרונה: בשבוע שעבר נאלצה אל על להסיט מטוסים ממסלולם ולבצע נחיתות חירום בגלל נוסעים שהתפרעו בטיסה והוגדרו כאלימים וככאלה המסכנים את ביטחון הנוסעים והצוות. המקרה הראשון התרחש בדרך מלוס אנג'לס לתל אביב. נוסע שהפגין אלימות כלפי הצוות והנוסעים הוביל לכך שקברניט הטיסה קיבל החלטה לבצע נחיתת חירום במדריד ולהשאיר שם את הנוסע. משטרה מקומית חיכתה לו לאחר הנחיתה. שאר הנוסעים נחתו ביעדם בתל אביב בשעתיים עיכוב. במקרה השני, מטוס אל על שהמריא בדרכו מתל אביב לפראג נאלץ לשוב לנתב"ג בעקבות נוסע אלים שהיווה סכנה לבטיחות הטיסה. הנוסע שככל הנראה היה שתוי, הורד בכוח מהמטוס על ידי שוטרים.

סיפורי אלימות קיצוניים שמובילים לנחיתת חירום אינם שכיחים אבל התנהגות בזויה אחרת, יעידו אנשי צוות היא מחזה שכיח באוויר ולו בגלל הוויכוחים על עטיית מסכה שצברו תאוצה בימי קורונה אליה מצטרפים מקרים של נוסעים שתויים בטיסות. בארה"ב אגב נוסע שלא יעטה מסכה יחטוף קנס פדרלי לאחר שיירד מהמטוס. בארץ, זה לא קורה. בסוף 2021 פרסם ארגון התעופה העולמי יאטא על התגברות תדירות המקרים של נוסעים המתפרעים בטיסות (Unruly Passengers) ועל החמרה ברמת המקרים, כלומר ב"עוצמת" ההתנהגות האלימה. תופעת התפרעות נוסעים באוויר זינקה בתקופת הקורונה לנוכח סירוב נוסעים להקפיד אחר ההנחיות ובראשן עטיית מסכה.