רגעים מתוחים מאוד נרשמו הלילה בנמל התעופה בן גוריון. מטוס מסוג בואינג 787 דרימליינר של חברת "יונייטד איירליינס", שעשה את דרכו לניו יורק ועליו 339 נוסעים, נאלץ לחזור על עקבותיו זמן קצר לאחר ההמראה ולבצע נחיתת חירום בנתב"ג, בגלל סדקים שהתגלו בחלון תא הטייס.
בנמל התעופה הוכרז מצב חירום 2 ובהתאם לנהלים, למקום הוזעקו כוחות הצלה רבים. במשך דקות ארוכות שרף המטוס דלק מעל הים, עד שביצע לבסוף נחיתה מוצלחת. לקראת אירועי המחאה נגד הרפורמה המשפטית מחר (שני), שצפויים לכלול גם את חסימת הנמל, ברשות שדות התעופה קוראים להשאיר את נתב"ג מחוץ לתמונה.
"מחר צפויה המחאה לחסום את נתב"ג. אסור לחסום את נתב"ג, נקודה", אמר עופר לפלר, דובר רשות שדות התעופה, "אסור שיקרה מצב שבו אמבולנסים לא יוכלו להגיע. התפתחות של אירוע כזה היא מ-0 ל-100 בשניות. אין פה דעה פוליטית, זה לא קשור למחאה לגיטימית או לא לגיטימית, את נמל התעופה בן גוריון צריך להוריד מהמשחק הזה. אסור לסגור אותו".
באשר לאירועי הלילה תיאר לפלר, "האירוע התפתח קרוב לחצות. מטוס שהמריא לניו יורק דיווח שיש לו ככל הנראה סדק בחלון הקוקפיט במטוס. הטייס ביקש על פי הנהלים לחזור חזרה לנחיתה. מאותו הרגע שהטייס הכריז על רמת דרגת החירום וההיערכות שהוא מבקש משדה התעופה, זה נתון כמובן גם לשיקול דעתו של מנהל נמל התעופה".
"הוכרז מצב חירום 2 ולנמל התעופה זרמו עשרות אמבולנסים, ניידות כיבוי אש ומשטרה. המטוס עשה כמעט 20 דקות 'הולדינג', המתנה מעל הים, כדי לשרוף דלק לקראת הנחיתה. בסיום האירוע נחת בשלום".
איך קורה שיש סדקים בחלון הקוקפיט?
"אני לא מומחה במטוסים ובחלונות מטוסים, אבל במצב שבו יש אירוע חריג באוויר, לא לוקחים סיכון. יש לנו אירוע-שניים כאלה בשנה. זה קרה אתמול באחד הימים הכי עמוסים בעולם התעופה מאז 2019. מיליוני נוסעים".
עצרתם את הטיסות?
"שחררנו כמה שיותר מהר את המטוסים שהיו על הקרקע ועמדו להמריא, כדי לפנות את נמל התעופה מנוסעים. חלילה ויש אסון תעופתי, השדה ייסגר לא לכמה שעות, אלא לכמה ימים. באירוע שקרה בסן פרנסיסקו לפני עשור, השדה היה סגור כמעט שבוע. נכון, יש לנו שדה אסטרטגי נוסף בנמל התעופה רמון, אבל אין שדות נוספים במרכז. עשינו הכל כדי לפנות את מרבית המטוסים שאמורים להמריא. לפני הנחיתה עצרנו את התנועה בשדה וריכזנו את הכוחות. במדינת ישראל, על כל נוסע במטוס צריך להגיע אמבולנס".
היו גם בעיות עם לחץ האוויר במטוס?
"לא היה מחסור בלחץ אוויר במטוס. למיטב הבנתי לא נפתחו מסכות החמצן. גילו את התקלה בגובה לא רב והמטוס ירד בגובה בזמן שריפת הדלק, כדי שלא להגיע למצב של תת-לחץ או שחסר חמצן במטוס".