רפורמת השמים הפתוחים שנכנסה לתוקף ב-2013 הוזילה באופן משמעותי את הטיסות לאירופה, וכיום אפשר למצוא בלי קושי רב כרטיסי טיסה לאירופה ב-150-100 יורו, כולל מזוודה. לעומת זאת, טיסות ישירות ליעדים רחוקים יותר, כמו ארה"ב, הודו ותאילנד, נותרו במרבית המקרים במחירים גבוהים, שנושקים ל-1,000 דולר ובתקופות השיא אף יותר מכך.

עם זאת, בעונת החורף חלים כללים אחרים. בחודשים אלה מחירי כרטיסי הטיסה יורדים - גם ליעדים רחוקים כמו ארה"ב, שכן הביקושים נמוכים. אם תוותרו על הטיסה הישירה ותטריחו את עצמכם בטיסה הכוללת זמן המתנה קצר, של עד שעתיים, תוכלו לטוס גם לארה"ב במחיר של כ-500 דולר לכרטיס הלוך ושוב, כולל מזוודה.

"הגענו לתחתית. יש היצע בלתי מוגבל לכל מקום שהוא, לא נשאר מקום אחד על פני כדור הארץ, אולי למעט ניו זילנד, שאי אפשר לטוס אליו בקלות ב-500 דולר", אומר רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של חברת התיירות איסתא. "הגענו לשפל של השפל", הוא מוסיף, כאשר לדבריו שערי הדולר והיורו הנמוכים מאפשרים להזמין טיסה במחירים נמוכים מתמיד.

מעבר לביקושים הנמוכים המאפיינים את התקופה הנוכחית, הסיבה שבחורף אנו רואים מחירים נמוכים כל כך בטיסות הקונקשן היא שחברות התעופה רוצות לשמור על הקו הטראנס-אטלנטי שלהן מאירופה לארה"ב. "הן יעשו הכל כדי לא להוריד את נפח הפעילות שלהן בקווים האלה כי הם קווים חזקים", אומר ארז בוסו, מנכ"ל אתר הזמנת כרטיסי טיסה smartair. "חברה שתחליט שהיא מצמצמת טיסה לניו יורק ומוותרת על סלוט (זמן המראה) מסוים בחורף לא תצליח להחזיר אותו בקיץ, כי יש ביקוש מטורף לסלוטים האלה, ומי שנהנה מזה הוא השוק הישראלי והמדינות השכנות שלנו".

בענף התיירות מבהירים כי זו לא השנה הראשונה שחברות התעופה מציעות מחירים כאלה נמוכים בחורף. התופעה החלה כבר לפני כשלוש שנים. "למעשה, רפורמת השמים הפתוחים לא השפיעה רק על המחירים של הטיסות לאירופה, אלא גם על המחירים בחורף ליעדים לארה"ב", אומר בוסו. "לפני חמש שנים לא היו טיסות קונקשן לניו יורק ב-500 דולר, אבל אז התחרות לאירופה גדלה מאוד, לחברות הרגילות גם ככה קשה למלא את הטיסות שלהן בחורף מישראל לאירופה כי הן בתחרות מול טיסות הלואו-קוסט, והטיסות לניו יורק בקונקשן מאירופה הן היתרון היחסי שהן מייצרות - היכולת שלהן לתפוס את הלקוח ולתת לו טיסה טראנס-אטלנטית במחיר נמוך".

עצירה קטנה, הנחה גדולה

"עד כה לא היו טיסות במחירים ברמה הזאת, מתחת ל-450 דולר לארה"ב עם שירות מלא בטיסה שכולל מזוודה", אומר יניב לניס, שמנהל את דף הפייסבוק טיסות סודיות, המתמחה בעדכון הגולשים על טיסות במחירים נמוכים במיוחד. לדבריו, אפילו את הטיסות שדורשות זמני המתנה ארוכים בעיר אירופית שווה לבדוק, ולשקול לשלב עוד יום של טיול עירוני. "למשל, אפשר להגיע בבוקר לאמסטרדם ולבלות שם את היום, ורק בלילה להמשיך לניו יורק - המחיר יהיה ממש נמוך. צריך לבדוק את מגוון האפשרויות, לא חובה לטוס בטיסה ישירה ללוס אנג'לס, כשבטיסה ישירה לסן פרנסיסקו ואחר כך בטיסה פנימית קצרה ללוס אנג'לס חוסכים מאות דולרים".

אחד המבצעים הבולטים כרגע בשוק הטיסות לארה"ב נמצא תחת קורת הגג של שופרסל טראוול (הפועלת בשיתוף גוליבר), שהחליטה לצאת במחירי רצפה לטיסות ישירות בתאריכים מסוימים. "זו חברה חדשה יחסית ורצינו להגדיל את המודעות של הנוסעים לכך ששופרסל החלה למכור טיסות", אומר זיו רוזן, מנכ"ל גוליבר. החברה קנתה מראש מלאי משמעותי של מושבים על טיסות אל על, שהן טיסות ישירות וסדירות, וקיבלה מחיר נמוך יחסית לזה שמשלם הלקוח הפרטי, ובנוסף החליטה לסבסד בכמה מאות דולרים כל כרטיס.

גמישות תביא אתכם רחוק

בשל הביקוש הנמוך ליעדים רחוקים בעונות החורף, במקרים רבים ניתן להזמין כרטיס טיסה מישראל ליעד מרוחק כמו ניו יורק (כולל עצירת ביניים באירופה) - במחיר הנמוך מכרטיס טיסה של אותה החברה, באותם התאריכים, לאותה עיר אירופית בלבד. כך למשל, טיסה ב-22-13 בינואר 2020 לניו יורק דרך פריז, באמצעות חברת אייר פראנס, תעלה 450 דולר - ואילו טיסה באותם הימים לפריז תעלה 470 דולר. טיסה קצרה יותר מתומחרת במחיר גבוה יותר.

לדברי בוסו, "האסטרטגיה של אייר פראנס בחורף, כמו של חברות תעופה אחרות, היא לעשות הכל כדי להביא נוסעים מכל העולם שימלאו עבורה את המטוסים לארה"ב. מבחינת החברה זה אומר לא לגבות כסף על קו תל אביב-פריז, כי הטיסה החשובה באמת היא הטראנס-אטלנטית, שבחורף קשה להחזיק אותה. הם יעשו הכל כדי שהתנועה מתל אביב תמלא את הטיסה הזו גם במחיר של הורדת מחיר דרסטית עד 0 שקלים לטיסה מתל אביב לאירופה".

מילת המפתח בחיפוש אחר המחירים הנמוכים ביותר שקיימים כיום באתרי ההזמנות היא גמישות, כך שאם אתם מחויבים לתאריכים מסוימים, ספק אם תצליחו למצוא את המחירים הטובים ביותר.

שימו לב שרבים מהמחירים הנמוכים ביותר לטיסות מושגים באמצעות שילוב בין חברות תעופה שונות לכל מקטע טיסה, ברמה שאפילו הטיסה הלוך או הטיסה חזור יכולה להיות מבוצעת על ידי שתי חברות תעופה. לכן, חשוב לערוך את החיפוש מלכתחילה באתר שמאפשר את השילובים האלה ולא מציג רק טיסות הלוך-חזור המבוצעות על ידי אותה חברת תעופה. ואל דאגה: כשמדובר בחברות תעופה שונות שפועלות תחת קוד שרינג, עובדי שדה התעופה הם אלו שאחראים להעביר את המזוודה לטיסה הבאה ולא צריך לטרוח ולחכות לה במסוע ולעשות צ'ק-אין מחדש. לפיכך, חיפוש של טיסה זולה באתר של חברת תעופה פחות מומלץ.

הכתבה פורסמה במקור ב-TheMarker

כתבות נוספות שעשיות לעניין אותך:

הונג קונג בקריסה מתמשכת

שוויץ נהפכה לאומה העשירה והשוויונית בעולם