מטוס נוסעים (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
חברת התעופה היתה אמורה לספק פתרונות חלופיים | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
חברת התעופה שדרכה הייתי אמור לטוס ביטלה את הטיסות. האם אני זכאי לקבל את הכסף בחזרה?

חברת התעופה היתה אמורה לספק פתרונות חלופיים, אם במישרין ללקוח או בתיווך סוכן נסיעות. נוסע שטיסתו בוטלה זכאי להשבת כספו או לכרטיס טיסה חלופי — לפי בחירתו. אם זה לא קרה, זכותכם לדרוש זאת.

>> עוד בחופש:

המצאה גאונית: הרכב המשולם לחוף הים
הגולשים קבעו: פארק המים הטוב בעולם
13 מקומות שהייתם רוצים לבקר בהם עכשיו

נתקעתי בשדה התעופה ולא נתנו לי אוכל בזמן ההמתנה הממושכת. האם זה חוקי? מה עלי לעשות?

החוק קובע כי על מפעיל טיסה או מארגן טיסה לספק לנוסע שטיסתו התעכבה שעתיים או יותר מזון ומשקאות, בהתאם לזמן ההמתנה. אם לא קיבלתם סיוע כזה ונאלצתם לרכוש מזון בכמות ובמחיר סבירים, בהתאם לזמן ההמתנה, ושמרתם את החשבונית — תוכלו לדרוש החזר ממפעיל או מארגן הטיסה.

בגלל ביטול הטיסה נאלצתי לשלם מכיסי על לינה בבית מלון. אני זכאי להחזר כספי?

אם נדרשה שהייה של לילה או יותר, אתם זכאים לאירוח בבית מלון על חשבון מפעיל או מארגן הטיסה עד למועד הטיסה החלופי.

אפשר לקבל פיצוי על עוגמת נפש?

על פי החוק, הצרכנים זכאים להשבת כספם בעד הכרטיס או לכרטיס טיסה חלופי, אך לא לפיצוי כספי בגין עוגמת נפש.

הזמנתי מלון בחו"ל ולא הצלחתי להגיע אליו. החוק יגן עלי?

במקרה הזה החוק לא מגן עליכם. עליכם לפנות ישירות למלון, להסביר את מצבכם ולנסות לקבל את כספכם בחזרה.

אם הזמנת המלון נעשתה כחלק מחבילת הנופש, האם אני זכאי לקבל גם את החלק היחסי בגין המלון?

החוק אינו עוסק בהחזר כספי בגין בית מלון במקרה של רכישת חבילת נופש. במועצה לצרכנות ממליצים לברר מול בית המלון את מדיניות הביטולים באופן עצמאי, ולא להסתמך על תשובת מארגן חבילת הנופש. אם המארגן דרש מכם לשלם יותר ממדיניות בית המלון — דרשו את כספכם בחזרה.

התשובות ניתנו באדיבות 
המועצה לצרכנות

הכתבה עלתה ב- TheMarker

>> נקמת הנוסעים: בענף התיירות מתכוננים לגל של תביעות קטנות
>> התיירים לא מגיעים: ביטולי חופשות בתל אביב וירושלים