קיר ההנצחה לרונה רמון ז"ל (צילום: דין פישר, חדשות)
קיר ההנצחה לרונה רמון ז"ל | צילום: דין פישר, חדשות

נמל התעופה "רמון" ע"ש אילן ואסף רמון שליד אילת צפוי להיפתח ביום שני בשבוע הבא במעמד ראש הממשלה נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ. נמל התעופה החדיש ישמש כשדה אלטרנטיבי לנתב"ג בשעת חירום וצפוי לשמש מעל ל-4.5 מיליון נוסעים בשנה.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות

בטקס חנוכת הנמל צפוי להיחשף פינת הנצחה לרונה רמון ז"ל שהלכה לעולמה טרם נחנך השדה על שם בני משפחתה. באירוע ישתתפו מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, יו"ר מועצת המנהלים רש"ת, אליעזר מרום, ראש עיריית אילת, מר מאיר יצחק לוי, משפחת רמון, ראשי רשויות, נציגי חברות תעופה, שגרירים ונכבדים נוספים.

מוכן לקראת הנוסעים שיבואו (צילום: דין פישר, חדשות)
מוכן לקראת הנוסעים שיבואו | צילום: דין פישר, חדשות

החדש ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל ויחליף את השדות הקיימים באילת ובעובדה. כמו כן, ישמש הנמל כשדה אלטרנטיבי לנתב"ג בשעת חירום, בשל תנאי מזג אוויר או כל סיבה אחרת, במקום לרנקה ועמאן כיום. בימים הקרובים יפורסם את לוח הטיסות הפנים ארציות שיופעלו בהדרגה עד למעבר המלא מהנמל הישן באילת לנמל החדש. לוח הטיסות הבינלאומיות צפוי להתפרסם בעתיד הקרוב.

השר כץ החליט לקרוא לשדה התעופה באילת ע"ש אילן ואסף רמון, כאות הערכה והוקרה של מדינת ישראל למשפחת רמון. "אין דבר יותר סמלי ומתאים להנצחת שני האישים שתרמו כה רבות למדינת ישראל ולקרוא על שמם את שדה התעופה", הוסיף שר התחבורה. "כאשר נחנוך את שדה התעופה, רונה תהיה שם ביחד איתנו ועם אילן, אסף והחברים. יהי זכרה ברוך", אמר.

"זה שדה תעופה בינ"ל שיחזק את העיר אילת לתיירים, ישראלים, וגם שדה אלטרנטיבי כשדה חרום", הוסיף השר כץ. "כל המטוסים הישראלים בשעת חרום יוכלו לנחות במקום הזה. זה מאוד מרגש, וזו ההוכחה כמקבלים החלטה ועם כל הקשיים מבצעים אותה, אחרי זה רואים מקום פורח, והמדבר הזה יפרח בסופו של דבר".

ירידה במגיעים לאילת, נמה"ת רמון (צילום: דין פישר, חדשות)
גדול ומרוווח | צילום: דין פישר, חדשות

הנמל החדש, נבנה על מנת לשרת טיסות טרנס-אטלנטיות ומעל ל-60 מטוסים צרי ורחבי גוף, ישרת בשלב הראשוני יותר משני מיליון נוסעים בשנה, והוא מתכונן להרחבת הפעילות ל-4.5 מיליון נוסעים בשנה. הנמל יכלול חנויות דיוטי פרי, בריכה ביולוגית בלב המבנה, אליה ניתן להביט מכל אולם, מערך כבישים חדש ומגרשי חנייה לכלי רכב.

האדריכל אמיר מן, ראש צוות התכנון אמר: "זהו שדה התעופה היחיד בישראל ובין הבודדים בעולם שנבנה ותוכנן ללא כל תשתית מוקדמת שהייתה במקום. למרות זאת, הפרויקט נבנה ללא כל חריגה מהתקציב שהוגדר עבורו, הנמוך משמעותית מתקציב של פרויקטים באותו סדר גודל בעולם. תכנון ועיצוב הפרויקט הושפעו רבות מעולם התעופה העתידני, ומסביבת הטבע של המדבר. שדה התעופה עתיד להפוך לאבן שואבת לתיירים ולבעל חשיבות עליונה במפת התיירות האזורית והבין-לאומית לישראל".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו