בני משפחה מקרית שמונה שרצו לבלות סופשבוע בתל אביב יחד עם ילדיהם, שכרו וילה בשכונת נווה צדק היוקרתית ושילמו עבורה 2,500 שקל ללילה.

"רצינו לעשות כיף למשפחה ולילדים ושכרנו את הווילה לשישי בערב. בתמונות באתר שבעלת הווילה מפרסמת, הכול נראה מושלם: יפה, נקי, מצוחצח, יוקרתי ומרשים. זו הייתה הסיבה ששכרנו את המקום", שחזר אבי המשפחה. "יצאנו מנקודת הנחה שנקבל בדיוק את מה שאנחנו רואים בתמונות".

התמונות באתר (צילום: צילום מסך)
התמונות באתר | צילום: צילום מסך

כאשר בני המשפחה הגיעו לווילה, לטענתם חשכו עיניהם. "חטפנו בום לפנים. זה ממש לא היו כמו בתמונות, לא הרגשנו שהגענו לווילה. היה ריח נוראי של שתן, המקום לא היה נק והמרצפות היו מלוכלכות. לא היתה תחושה של מקום שאתה רוצה להיות בו בחופש", טוען אב המשפחה. "שילמנו 2,500 שקל, שזה לא מעט כסף, כדי ליהנות ואני מרגיש שעקצו אותנו. זה לא מקום שראוי לגור או ליהנות בו לחופשה."

"אחרי עשר דקות בלבד עזבנו את המקום, נכנסו למכונית ונסענו בחזרה הביתה לקריית שמונה עם הרגשה של אכזבה ועוגמת נפש. הטעו אותנו. אם הייתי יודע שהתמונות באתר לא משקפות את המציאות לא הייתי מזמין את הווילה".

לדבריו, הוא מיד דיבר עם בעלת הווילה על המקרה וזו טענה בפניו שתפצא אותו ב-850 שקלים, אך לטענתו זה לא קרה. "אנחנו נגיש נגדה תביעה לבית המשפט על עוגמת הנפש שנגרמה לנו ונדרוש פיצוי והחזר כספי", ציין אב המשפחה. "מה שכואב ומכעיס אותי בעיקר זה שהילדים נפגעו מכל זה וחזרו הביתה עצובים".

התמונות שצילם אב המשפחה (צילום: באדיבות המצלם)
התמונות שצילם אב המשפחה | צילום: באדיבות המצלם
התמונות שצילם אב המשפחה (צילום: באדיבות המצלם)
התמונות שצילם אב המשפחה | צילום: באדיבות המצלם
התמונות שצילם אב המשפחה (צילום: באדיבות המצלם)
התמונות שצילם אב המשפחה | צילום: באדיבות המצלם

התמונות שצילם אב המשפחה (צילום: באדיבות המצלם)
התמונות שצילם אב המשפחה | צילום: באדיבות המצלם

בשיחה עם mako אמרה בעלת הווילה כי מדובר במקום מקסים ומבוקש בתל אביב ושמעולם לא קיבלה תלונות מאורחים ששכרו אצלה את המקום. "נכון' לא מדובר בבית מלון בוטיק או הארחה' אבל עדיין אנשים באים לפה שוב ושוב. לגבי התמונות שצילם אבי המשפחה במקום זה כמו שתצלם את הכלה הכי יפה איך שאתה רוצה והיא תצא מכוערת", ציינה בעלת המקום. "הם קיבלו בדיוק את מה שראו בתמונות באתר. במקום אחר זה היה עולה להם הרבה יותר. הם לא יכולים לצפות שמקום כזה יהיה מלון. זו דירה יפה וסטנדרטית והלקוחות שלי תמיד מרוצים".

מה לעשות במקרה בו ההבדל בין מה שראיתם בתמונות לבין המציאות הוא קיצוני?

במצב של אי התאמה בין מה שהובטח לכם לבין מה שקיבלתם, יש לנקוט במספר צעדים: לצלם את המקום והליקויים שבו, לפנות לבעל המלון ולהפנות את תשומת ליבו לליקויים (גם אם ברור לכם שלא ניתן לתקנם מיד יש לתת לו את האופציה לעשו זאת) ולתעד את הפנייה שלכם אליו. כל אלה יעזרו לכם במקרה שתפנו לבקש פיצוי כספי, או תפנו לערכאות משפטיות.