בני משפחה שיצאו לחופשה באילת, יפוצו בסכום של 12 אלף שקלים לאחר שהנופש שלהם נהרס לטענתם. על פי החלטת בית המשפט, בית המלון שבו התארחו, לא היה ערוך לקבל את הבן הנכה למרות שידעו על כך מראש.

המשפחה, שמתגוררת במרכז הארץ, הזמינה את החופשה לפני כחצי שנה, בחול המועד פסח, לשלושה לילות בבית המלון "אסטרל" באילת. לטענתם, בני המשפחה הודיעו מראש כי בנם הינו נכה המתנייד בעזרת כיסא גלגלים, וכי הם זקוקים לאירוח מותאם: "ביקשנו מראש שיתאימו חדר עבור הבן שלנו שיותאם לבעלי מוגבלויות".

כאשר הגיעו לבית המלון, הם הופתעו לגלות שהחדר אינו מותאם כפי שהובטח להם מראש. "החדר לא היה מותאם לבעלי מוגבלויות בניגוד למה שהובטח לנו, גם חדר האמבטיה לא היה מתאים. הבן שלנו חווה השפלה", טוענים ההורים.

אסטרל אילת (צילום: אסטרל)
לא היה ערוך למרות שהמשפחה יידעה מראש. מלון אסטרל באילת | צילום: אסטרל

 

מעבר לעובדה שהחדר עצמו לא היה ערוך לקבל אורחים הנעזרים בכיסא גלגלים, הוא היה ממוקם בקומה השלישית של המלון ובמהלך החופשה המעלית לא עבדה כל הזמן. "הנופש היה מתיש, מעייף ומתסכל, לא נהנינו בכלל. היו מקרים שבהם לא יכולנו להתנייד עם הבן שלנו. במלון הציעו לנו לעבור למלון אחר, אבל לא יכולנו כי כל המשפחה שלנו התמקמה במלון הזה", מציינים ההורים.

בני המשפחה הגישו יחד עם בנם תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות ברמלה, ודרשו פיצוי כספי על המחדלים וחוסר ההנאה, עוגמת הנפש והסבל שעברו במהלך כל ימי הנופש.

בתגובה לתביעה, המלון הגיש כתב הגנה בו הודה במחדלים, בעובדה שהמעלית לא הייתה תקינה באופן בלתי צפוי, וכי הם הציעו לתובעים לעבור למלון אחר שצמוד למלון שלהם, אך הם לא רצו לעשות זאת, ואף הציעו להם פיצוי.

השופטת שדנה בתיק קבעה כי על המלון לפצות את המשפחה בסכום של 12 אלף שקל. על פי פסק הדין, לא הייתה קיימת מחלוקת סביב העובדה שלתובעים נגרמה עוגמת נפש משמעותית במהלך החופשה, וכי המלון הודה כי עליו הייתה מוטלת האחריות לאירוע.