ישראלים רבים מבלים את חום יולי-אוגוסט בחיפוש אחר היעד הזול בחו"ל שיושיע אותם מהחום והלחות הכבדים בארץ. הספונטניים שבנינו פונים למבצעי הרגע האחרון, המציעים טיסות מוזלות בקרוב למועד ההמראה. אפליקציית חוליו - השייכת לקבוצת גוליבר , קבוצת השקעות בתחום התיירות בישראל - השיקה אתמול (ג') אתר חדש, אשר בדומה לאפליקציה יציע את המושבים האחרונים בטיסות וכאלו שטרם נמכרו במחירים זולים. באתר החדש ניתן יהיה למצוא את מגוון הטיסות המוזלות השמורות לחוליו, יחד עם שירותי תיירות נוספים, ובהם בתי מלון, השכרות רכב וביטוח נסיעות.

החלטתה האסטרטגית של חוליו - שפרצה לתודעה כאפליקציה המדגישה הזמנה קלה וממשק פשוט, וצברה כך לטענתה כמיליון הורדות וכניסות של כ-50 אלף לקוחות מדי יום - פועלת בכיוון ההפוך לסוכנויות ואתרי נסיעות, שרק לאחרונה משיקים אפליקציות. חוליו, בניגוד למתחרותיה, החליטה להרחיב את פעילותה ולהשקיע בפלטפורמה יותר ותיקה ופחות נגישה ומיידית.

מנכ"לית חוליו, כרמית דותן, מסבירה את המהלך בטיעון כי לא כל הצרכנים המחפשים אחר יעדים מוזלים בהתראה קצרה הם צרכנים של אפליקציות. "הצרכן הדיגיטלי כיום משתמש במגוון פלטפורמות, ולכן חשוב לנו לפגוש אותו בכל מכשיר ומחשב ולא רק על גבי האפליקציה", הסבירה.

לדברי דותן, "האפליקציות דורשות הורדה ולעיתים אין מספיק מקום להורדות נוספות. זה בא לענות לצורך המיידי של הצרכן, שעושה חיפוש בגוגל גם אחרינו ורוצה לקבל מיידית את מה שיש לאתרים להציע. אנו נוכחים למגמות עולמיות לפיהן יש פלח שמחפש באמצעות הנייד, אך מעוניין לבצע פעולה שכרוכה בתשלום אל מול מחשב ומסך גדול".

במהלך ההתרחבות גם לפלטפורמת אתרי האינטרנט, מציב עצמו אתר חוליו בתחרות עם כל אתרי סוכניות הנסיעות האינטרנטיות בשוק התיירות, בהם הדקה ה-90, שמפעילה את אפליקציית LOCO (לוקו), איסתא וגוליבר, שמפעילות גם הן אפליקציות תחת שמן, וחברת השטיח המעופף, שהחליטה בחודש מאי האחרון על מהלך דומה - רק בכיוון ההפוך - עם השקת אפליקצית BoNauf ("בוא נעוף") .

אפליקצית BoNauf, למשל, מציעה להזמין חבילות נופש וטיסות לחו"ל במלאי מוגבל מאוד לימים הקרובים במחירים שמתחילים ב-99 דולר, ונשענת על מוצרי תיירות שחברת השטיח המעופף לא הצליחה למכור - ולכן משתלם לה יותר למכור את החבילה או הטיסה במחירים נמוכים, מאשר לא למכור אותה בכלל ולהפסיד כסף.

מודל גוליבר-חוליו אינו מחויב למכירת מקומות שנקנו מראש, כשם שעושה חברה סיטונאית כמו השטיח המעופף, ומכאן יכולתה להוזלה במחירי דקה 90, אך בחינה של טיסה שיוצאת מחר לרודוס (טיסה בלבד, ללא העברות או כבודה חריגה), בשעה זהה ועם אותה חברת תעופה, הראתה שחוליו עדיין שומרת על פער לטובתה. טיסת צ'רטר לרודוס דרך אתר גוליבר תעלה כ-283 דולר, בעוד דרך אתר חוליו היא תעלה כ-245 דולר.

בממשק המשתמש באתר החדש של חוליו מבקשים לשמור על אופי תהליך הזמנת הטיסה, אשר ייעשה ללא טופס הרשמה ארוך ומסורבל ובמספר קצר של שלבים. במקביל, הוחלט בחברה על תהליך מיתוג מחדש בתצוגת השם ובדמות יתוש קטן, ורוד וחסר מנוחה שמחפש את דרכו לעקיצה הבאה בחו"ל. דמותו של היתוש תחליף את אייקון המזוודה הישן על גבי מסך הנייד.

חוליו פותחה כאפליקציה על ידי גיורא מנדל ודדי רשתי ועלתה לאוויר ב-2012‏, וב-2013 נכנסה קבוצת גוליבר כשותפה באפליקציה.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker. עוד באתר:
>> כחלון: בועת הנדל"ן תתפוצץ, אנשים יקפצו מהגג
>> קסטרו בדרך לרכישת קרולינה למקה, הודיס וטופ טן בכ-200 מיליון שקל