לפני כשנה וחצי הזמין א', תושב חיפה, סוף שבוע במתחם צימרים בצפון למשפחתו ולכמה משפחות נוספות של חברים, עליו הוא שילם יחד עם שאר המשפחות סכום של 12 אלף שקלים. לרוע מזלו של א', הוא ומשפחתו עברו סופ"ש קשה, לאחר שגילו קן של דבורים בתוך הצימר.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

"גילינו קן של דבורים בתוך החדר ובכניסה אליו היו עשרות דבורים מתות", סיפר א' ל-mako חופש. "גם ליד הג'קוזי ובכיור בכל מקום היו דבורים. אף אחד לא אמר לנו שום דבר על כך שיש פה קן של דבורים והבת שלי ואני נעקצנו כמה פעמים. כל הנופש שלנו  נהרס".

אחרי ש-א' התקשר לאב הבית שמתחזק את הצימרים כדי שיגיע לטפל בקן הדבורים, הוא אטם את הקן באמצעות קצף.

דבורים בצימר (צילום: SKatzenberger, shutterstock)
"אמרו לנו שפתרו את הבעיה אבל המשכנו להיעקץ". אילוסטרציה | צילום: SKatzenberger, shutterstock

"הוא אמר לי שהוא פתר את הבעיה, אבל זמן קצר לאחר מכן אני והבת שלי נעקצנו שוב", טוען א'. "כשפניתי לחברה שמנהלת את הצימרים זכיתי למטר של קללות והשפלות. הרגשנו חסרי אונים. במקום להתנצל ולבקש סליחה, פשוט הפכו אותנו לאשמים, לא ייתכן שנשלם במיטב כספנו ונקבל צימר מלא בדבורים".

א', שחש מרומה, הגיש תביעה נגד החברה המנהלת את מתחם הצימרים לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה. לדבריו, בעלי הצימרים ידעו על קיומו של קן הדבורים, הסתירו זאת ממנו וכתוצאה מכך נגרמה לו ולמשפחתו עוגמת נפש רבה. הוא דרש פיצוי בסכום של 6,000 שקלים. לטענתו, במקום להביא מדביר מקצועי הם הסתפקו באב הבית שביצע טיפול חובבני ולא מעמיק.

בעלי הצימרים טענו בכתב ההגנה כי לא קיימת כוורת דבורים או קן דבורים במתחם, אבל בגלל שהצימרים נמצאים במקום פתוח בטבע ניתן לצפות להגעתם של יתושים, דבורים או זבובים ואין להם שליטה על כך. הם ביקשו לדחות את התביעה על הסף. לדבריהם, הם הציעו לתובע פיצוי של לילה נוסף במקום והוא קיבל את ההצעה.

השופטת, מרים פיקוס-בוגדנוב, קיבלה חלק מהתביעה. בפסק הדין היא הסבירה כי אכן בעלי הצימרים לא יכולים להיות אחראים על כל עקיצת יתוש, אבל במקרה של א' אין מחלוקת שהוא התריע על קיומו של קן דבורים. לדבריה, לחברה יש אחריות למסור את הצימר ראויה למגורים ללא מפגע. היא ציינה שהנתבעת התרשלה בכך שלא דאגה לשלוח למקום מדביר מקצועי שיטפל במפגע. השופטת חייבה את בעלי הצימרים לשלם ל-א' פיצוי של 1,500 שקלים.

"אני שמח שהשופטת קיבלה את התביעה שלנו" אמר א'. "זה לא רק עניין של כסף אלא עיקרון. אם בעלי החברה היו מתנצלים  על מה שעברנו ייתכן וזה לא היה מגיע לבית המשפט, אבל ברגע שדיברו אליי בצורה גסה ולא מכובדת החלטתי שאין לי ברירה אלא לתבוע".