בשבוע שעבר נודע כי כ-300 ישראלים החליטו לתבוע את חברת הלואו קוסט האירית ריינאייר לאחר שלטענתם במספר אירועים נפרדים, בעיקר בנמל התעופה של ברלין, החברה סגרה את שערי העלייה למטוס לפני הזמן, פתחה את דלפקי הצ'ק אין מאוחר והותירה ללא ברירה אלא לרכוש כרטיסי טיסה חדשים כדי להגיע ארצה.

לאחר הפרסום, נוסעים נוספים שחוו מקרים דומים החליטו להצטרף לתביעה נגד חברת התעופה, ביניהם 50 ישראלים שנתקעו בשדה התעופה בברלין במאי שנה שעברה. אותם נוסעים טוענים כי הם הגיעו בזמן למועד פתיחת הדלפקים שנפתחו באיחור. לאחר מכן הם נאלצו לעבור שני בידוקים ביטחוניים שהובילו לכך שהם הגיעו לשער העלייה למטוס באיחור קל של כמה דקות. נציגי החברה סירבו לאפשר להם לעלות למטוס למרות שהוא כלל לא המריא עדיין.

"שמו אותנו בשער ואמרו לנו לחכות בצד ולהמתין עד שיורידו לנו את המזוודות מהמטוס. הליך שלקח כשעה וחצי", אומר אחד הנוסעים, "בזמן הזה יכלו לעלות את כולנו למטוס. בגלל המחדלים החמורים שלהם נאלצנו להישאר בברלין, חלק שכרו דירות לעוד יום-יומיים עד לטיסה הבאה וקנו כרטיסי טיסה חדשים ובתי מלון על חשבונם. הם התנערו מאיתנו. זרקו אותנו והלכו".

מטוס של ריינאייר (צילום: Dan Kitwood, GettyImages IL)
הישראלים לא מתכוונים לוותר לחברת התעופה. ריינאייר | צילום: Dan Kitwood, GettyImages IL

חישוב מהיר מעלה ששליש מנוסעי המטוס לא הועלו, נתון חסר תקדים במושגים של חברות תעופה. הנוסעים החליטו לא לוותר לחברה ושכרו את שירותיו של עו"ד אשר רוטבאום כדי להגיש תביעת ענק נגד ריינאייר. "ההתנהלות של החברה כלפינו הייתה חלמאית. אין מילה אחרת לתאר את מה שקרה", אומר א' אחד הנוסעים, "הם העדיפו להשאיר 50 נוסעים בשדה התעופה ולטוס בלעדיהם. זה דבר חסר תקדים".

במקרה אחר שהתרחש במרץ השנה כ-60 נוסעים שהיו אמורים לעלות לטיסה של ריינאייר מברלין לתל אביב נותרו בנמל התעופה בגלל שהגיעו באיחור של כמה דקות לשער העלייה למטוס עקב בידוק ביטחוני כפול ופתיחה מאוחרת של עמדות הצ'ק אין של ריינאייר.

ליאור אחד הנוסעים שלא הועלה למטוס פתח קבוצה בוואטסאפ של נפגעי ריינאייר ומתכוון להצטרף לתביעת הענק שהגיש עו"ד אשר רוטבאום נגד החברה. "זה מחדל חמור מאוד. הגענו בזמן לשדה התעופה בברלין, עמדות הצ'ק אין נפתחו באיחור ולאחר מכן נאלצנו לעבור שתי בדיקות ביטחוניות", מספר ליאור, "המטוס עוד לא המריא. השער היה עוד פתוח אבל נציגי החברה החליטו שלא נעלה למטוס ויורידו לנו את המזוודות, מה שלקח יותר משעה. הם גרמו לנוסעים נזקים גדולים מאוד. ככה לא מתנהגת חברת התעופה שמכבדת את את עצמה. רצו לעשות עלינו עוד כסף שנקנה מהם כרטיסי טיסה חדשים אבל החלטנו לא לשתוק ולתבוע אותם".

התביעה שהוגשה בשבוע שעבר מתייחסת ל-262 נוסעים שתובעים 3.1 מיליון שקל, עם עוד נוסעים שמתכוונים להצטרף בהמשך. "אני מקבל כל יום עוד ועוד פניות של נוסעים שעקב מחדלי החברה לא הועלו לטיסות מברלין לתל אביב. אנחנו נצרף אותם לתביעה הגדולה שהגשתי", מדגיש עו"ד רוטבאום.