לא כל יום רואים דיל כזה: חבילת נופש לפריז שכוללת טיסה ולינה במלון עם ארוחת בוקר במחיר של 49 דולר. גם מוטי, לקוח חברת ארקיע שהציעה את החבילה הזו, לא האמין כשהוא ראה את ההצעה הזו באתר של החברה אבל הוא מיהר ורכש שש חבילות נופש כאלה לו ולמשפחתו.

אך השמחה שלו היתה מוקדמת. לאחר שההזמנה אושרה וכרטיס האשראי של מוטי חוייב בסכום העסקה, התקשרה אליו נציגת חברת ארקיע והודיעה לו כי העסקה מבוטלת כי מדובר במחיר שהוקלד בטעות ומחיר החבילה האמיתי גבוה יותר ועומד על יותר מ-700 דולר לאדם. מקרה דומה קרה לפני כשלושה חודשים באתר חוליו, אז נמכרה טיסה למלטה ב-29 דולר במקום ב-229 דולר, אך בניגוד לחברת ארקיע, חוליו כיבדה את העסקות.

עוד ב-mako חופש:

עושים את אילת עם הילדים: ביקרנו בדן פנורמה
הלוקיישן הטוב בעולם לליקוי חמה
טיול משפחות בחו"ל בכלום כסף

עו"ד זאב פרידמן, היועץ המשפטי של המועצה לצרכנות אמר ביחס למקרה של חוליו, שתקף גם במקרה הנוכחי עם ארקיע, כי "עוסק המציע לציבור הצרכנים לרכוש שירות או מצרך ופירסם את מחירם צריך למכור לצרכן במחיר שפורסם. בפסיקת בתי המשפט בעניין נמצאו פסקי דין שהדגישו כי יש לכבד את המחיר שפורסם גם כדי להגן על הודאות של הצרכנים הבאים לעשות שימוש ברשת האינטרנט לרכישת מצרכים ושירותים.

"על אף האמור חשוב לזכור כי החוק מחייב לנהוג בתום לב ובהגינות ומשכך ראוי להבחין בין שני מצבים: מצב בו ברור כי נפלה טעות סופרים בפרסום ומצב בו אין ודאות שכזו. במקרה הראשון, עמידה דווקנית לקבלת המחיר הזול עלולה להתפרש על ידי בית המשפט, אם המקרה יובא לפתחו, כהתנהלות שלא על פי עקרונות תום הלב. לעומת זאת, במקרה השני, נראה כי אך סביר שבית המשפט יטה לטובת הצרכנים.

מחברת ארקיע נמסר בתגובה כי "עקב טעות אנוש הופיעה באתר למשך דקות ספורות חבילות לפריז במחיר שצוין. מערכת הבקרה של ארקיע זיהתה את הטעות כעבור דקות והמחיר עודכן למחיר הריאלי. ארקיע יצרה קשר עם הלקוחות שהספיקו להזמין במחיר השגוי, עידכנה אותם בטעות וביטלה את החיוב".

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

מלונות אפריקה ישראל תפתח בית מלון במגדל עזריאלי שרונה בת"א
בכירים בענף התיירות מציעים למדינה להטיל "מס תייר" של 3.5%