לפני כחצי שנה הגיעו בני זוג דתיים מאנגליה ביחד עם 12 ילדיהם לבקר בישראל לרגל החגים. כחלק מהחופשה הם רכשו כרטיסי טיסה מחברת 'ישראייר' מנתב"ג לאילת ובחזרה במטרה להמשיך לאחר מכן לעוד שלושה ימים בבית מלון יוקרתי בירושלים. בני המשפחה שילמו סכום של 29,808 למשך שלושה ימים בבית המלון היוקרתי בירושלים.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

לאחר שסיימו את הביקור באילת המשפחה עשתה את דרכה כמתוכנן לשדה התעופה בעיר כדי לטוס בחזרה לנתב"ג ומשם להמשיך לעיר הבירה. לטענתם, כאשר הגיעו לשדה עם מזוודותיהם הם ביצעו צ'יק אין לטיסה ועלו למטוס. לאחר עשר דקות של המתנה בתוך המטוס נאמר להם שיש תקלה טכנית המונעת את ההמראה. בשלב מסויים נציגי חברת ישראייר הודיעו לנוסעים שעליהם לרדת מהמטוס ולחזור לטרמינל.

ואולי האירוויזיון ייערך באילת? (צילום: Moshe Shai/FLASH90, חדשות)
אילת | צילום: Moshe Shai/FLASH90, חדשות

"הבטיחו לנו שתוך 40 דקות לכל היותר התקלה תתוקן ונוכל לטוס", טענו בני המשפחה. כעבור שעה הם קיבלו הודעה מנציגי החברה כי תיקון התקלה יימשך עוד כמה שעות. לטענת בני הזוג, למרות שהטיסה שלהם בוטלה, נציגי החברה לא הציעו להם כל סיוע והטבות, כגון: משקאות ומזון, אירוח בבית מלון ושירותי הסעה.

בסופו של דבר נאלצו בני המשפחה לאסוף את המזוודות ולחזור למלון, לאחר שנאמר להם שטיסתם לא תנחת בנתב"ג לפני החג. בלית ברירה נאלצו בני המשפחה לשלם על עוד שלושה ימים בבית המלון באילת והפסידו עשרות אלפי שקלים על המלון היוקרתי בירושלים שעליו שילמו מראש. "החברה הרסה לנו את כל הנופש המשפחתי. תכננו לבקר בירושלים ופספסנו את הטיול והשהייה בבית המלון עקב מחדל", קבלו בני המשפחה.

נוף ירושלים (צילום: Anna Levenkova, Shutterstock)
לא הגיעו לירושלים | צילום: Anna Levenkova, Shutterstock

בתום ימי החג טסו בני המשפחה לנתב"ג ומשם המריאו ישר ללונדון מבלי שזכו כאמור לבקר בירושלים. בני המשפחה פנו באמצעות עו"ד רון סולן  לישראייר לקבל פיצוי אך זו הסכימה בתמורה לפצות כל אחד מבני המשפחה בסכום של 250 שקל בלבד מבלי להחזיר להם את 29,808 ששילמו עבור בית המלון בירושלים וכן את השהייה הנוספת במלון רויאל ביץ' באילת שעלתה להם כ-20 אלף שקל.

בלית ברירה בני המשפחה הגישו תביעה נגד ישראייר לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בדורשים לקבל פיצוי של 33,400 שקל. "החברה הפרה את חובת הגילוי והידוע עת לא ידעה אותנו בדבר הזכויות המגיעות לנו כתוצאה מביטול הטיסה", ציינו בני המשפחה בכתב התביעה.

מחברת ישראייר נמסר: ״התביעה טרם התקבלה במשרדי החברה, לכשתתקבל החברה תלמד את פרטיה ותגיב בערכאות המקובלות. ככלל, החברה פועלת על פי הקריטריונים הקבועים בחוק״.