חברת ישראייר מתכוונת להכניס לרשימה השחורה את הנוסעים שהתפרעו במהלך הטיסה לוורנה ואשר חזרו היום (ב') לפנות בוקר מבולגריה. במקביל, צפויה הנהלת החברה לקבל החלטה אם להגיש תלונה במשטרה כנגד הנוסעים. משמעות ההחלטה על הכנסת הנוסעים "לרשימה השחורה" היא כי לא יוכלו יותר לטוס בחברת התעופה ישראייר.

ארכיון (צילום: פלאש 90)
הנוסעים המתפרעים לא יוכלו יותר לטוס בחברת התעופה ישראייר | צילום: פלאש 90

סמנכ"ל התפעול וביטחון של ישראייר, משה טלמור, טס במיוחד לוורנה על מנת לשוב חזרה עם הנוסעים בלילה על אותו מטוס. לפני ההמראה נפגש הסמנכ"ל עם הנוסעים בוורנה ושוחח איתם על מנת לוודא כי הטיסה חזרה תעבור בלא תקלות וללא כל אירוע חריג. רק לאחר שהשתכנע כי כך הם פני הדברים וכי הנוסעים שומרים על רוגע, ניתן אישור להעלותם על הטיסה חזרה ארצה. בהגיעם לנתב"ג ניסו הנוסעים לחמוק מנציגי כלי התקשורת ואף הסתירו את פניהם.

מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) לשעבר, עו"ד אבנר (נרי) ירקוני, מותח ביקורת על "התנהלותה הרופסת", כהגדרתו של חברת ישראייר בטיפול בנוסעים שהתפרעו במהלך הטיסה לוורנה בגלל אי מכירת השוקולד.

ירקוני אמר כי "לו היה מדובר בחברת תעופה מערבית, הקברניט היה להערכתי מנחית את המטוס עוד בדרך. אם היה מדובר בחברת תעופה אמריקאית, יכול להיות שהיו כובלים את הנוסעים". לדבריו, "בסופו של דבר, מי שאמור לטפל חוקית בנוסעים הינה המשטרה. לטעמי, העדינות - שלא לומר הרפיסות - שמפגינה ישראייר במקרה הזה, הן לאחר הנחיתה בוורנה והן אחרי הנחיתה חזרה בנתב"ג, לא תגרום לסירוס התופעה הבלתי קבילה לחלוטין".

ירקוני הוסיף ואמר כי "מעבר להתנהגות המבישה, צריך לזכור שמטוס זה לא כלי תחבורה יבשתי. כל התפרעות או הפרת מרות יכולה לגרום מבלי שהתכוון לכך לתוצאות קשות. לכן, ניתנו לקברניט המטוס, כמו גם לקברניט באונייה, סמכויות דרקוניות כי הוא זה שאחראי על המטוס והנוסעים".