יותר משבוע עבר מאז שחזרה קבוצה כ-120 נוסעים ישראליים בטיסת 'לאו-קוסט' של חברת התעופה 'וויולינג' (veuling) הספרדית מברצלונה והמזוודות של 90 מהם עדיין לא הגיעו לארץ. הנוסעים מתכוונים להגיש תביעה נגד החברה הספרדית ואיסתא - דרכה קנו את כרטיסי הטיסה - בגין עוגמת נפש ואי קבלת המזוודה בזמן.

"כשנחתנו בבן גוריון אחרי טיסה די מפרכת גילינו שמרבית המזוודות של הנוסעים בכלל לא נחתו עם המטוס, פשוט נותרו בספרד ללא שום סיבה", שחזרה שלי בראונשטיין, אם חד הורית שטסה יחד עם בנה לטיול בברצלונה. "ניסינו לברר מה קרה, אז אמרו לנו שככול הנראה המטוס היה עמוס בנוסעים ובגלל בעיות משקל, המזוודות נותרו בברצלונה. זו שערורייה שחברת תעופה מזלזלת בצורה כזו בנוסעים שלה ומשאירה אותם כל כך הרבה ימים ללא כל הציוד שנותר במזוודות ואף אחד לא יודע לומר מתי הן יוחזרו לישראל. חברת התעופה והספקית מגלגלות את האחריות מהאחת לשנייה ואנחנו נופלים בין הכסאות".

עוד ב-mako חופש:

מגלשת מים מטורפת באמצע העיר
הגודל לא קובע: 10 המדינות הקטנות בעולם
זולה ומהממת: העיר האירופית הכי מפתיעה 

בראונשטיין, כמו נוסעים רבים באותה הטיסה, ניסו לברר מה לעשות, כיצד לקבל את המזוודות במהירות רבה או לחילופין לתבוע את החברה, אבל גילו מהר מאוד, שלחברה הספרדית אין נציגות בישראל. "התקשרתי לספרד כמה פעמים, אבל אין עם מי לדבר. הם רובוטים. ממש ככה. הם מדקלמים משפטים שלמים שאין מה לעשות וצריך לחכות שנקבל את המזוודות", סיפרה בראונשטיין, "מתייחסים אלינו כמו במשחק פינג פונג. איסתא, שממנה קנינו את הכרטיסים, מעבירה אותו לחברה בספרד, סוכנת הנסיעות מסירה אחריות ואנחנו בשורה התחתונה אכלנו אותה", הוסיפה בראונשטיין.

על פי החוק, במקרה שנוסעים לא קיבלו את המזוודות תוך 48-72 שעות הם זכאים לקבל פיצוי של 100-150 דולר לרכישת ציוד בסיסי. בראונשטיין, כמו שאר הנוסעים, מתכוונים להגיש תביעה נגד החברה הספרדית ואיסתא בגין עוגמת נפש ואי קבלת המזוודה בזמן. 

משירות הלקוחות של חברת איסתא נמסר בתגובה, כי החברה מנסה לסייע לנוסעים ככול יכולתה בגלל שאין לחברה הספרדית נציגות בישראל. "יצרנו קשר עם החברה בספרד והובטח לנו שיקבלו את המזוודות עוד השבוע", נמסר מאיסתא, "הבנו שבגלל טיסות רבות שהיו להם לישראל המזוודות לא הגיעו עם הנוסעים. זה מקרה נדיר וחריג שלא מעיד על הכלל. נמשיך לסייע לנוסעים לקבל את המזוודות".

חברת נסיעות שעובדת עם חברת התעופה הספרדית טענה, כי הם לא צד בעניין וכי יש לפנות לסוכני הנסיעות שעימם הם עובדים שיסייעו לנוסעים.

איבדתם את המזוודה, או שזו לא הגיעה לישראל? יש מה לעשות:

1. תג של חברת הנסיעות על המזוודה: לוודא שנציג החברה הצמיד תג של החברה על המזוודה ועל גביו לרשום את כתובת המגורים שלכם בישראל ומספר טלפון.

2. לא לעזוב את שדה התעופה במידה והמזוודה לא הגיעה ודווח על אובדן המזוודה או הגעתה באמצעות טפסים.

3. במידה והמזוודה לא מגיעה כעבור 48 שעות יש לברר את גובה הפיצוי המגיע לכם מחברת התעופה. ניתן לתבוע אותה בבית משפט לתביעות קטנות. אך לפני הגשת התביעה, יש לנסות למצות את כל ההליכים מול חברת התעופה לגבי גובה הפיצוי על אובדן המזוודה, או אי הגעתה במועד שנקבע על פי אמנת 'ורשה'.