תנסו לדמיין מקרה בו אתם טסים לחו"ל לתקופה ארוכה וצריכים להיפרד מבעל החיים האהוב עליכם. יש לא מעט אנשים שמעדיפים לא להתמודד עם הסיטואציה הזו ולקחת את חיית המחמד שלהם איתם. חברות התעופה כמובן ערוכות למצב כזה ונותנות, תמורת תשלום, להטיס את הכלב או החתול בתוך כלוב על ברכי הנוסעים ובמקרה ומדובר בכלב גדול, בכלוב שנמצא בתא המטען.

הבעיה היא שפעמים רבות עובדי נמל התעופה מתייחסים לכלוב של בעל החיים שעולה למטוס בצורה מחפירה וכנראה שוכחים שמדובר בבעל חיים אהוב של אדם ששילם ממיטב כספו עבור השירות. לצערנו, המקרים הללו, בהם בעלי החיים מטופילם בצורה רשלנית אינם נדירים. 

ביום ראשון בלילה העלתה חנה טרו פוסט בו תיארה מקרה שנתקלה בנמל התעופה בן-גוריון. "נחתנו ב-3:30 לפנות בוקר ביום שישי ה-4.8", היא מתארת. "האמת שבהתחלה הכל הלך ממש חלק, אפילו ששדה התעופה היה מלא בצורה לא נורמאלית. אפילו עברנו ביקורת דרכונים תוך מספר דקות".

"הלכנו לכיוון המסוע שלנו לחכות למזוודות, ופתאום אני רואה כלוב גדול מונח על הרצפה עם כלב מפוחד ורועד בפנים. פשוט עצרתי. לא הבנתי מה הוא עושה שם לבד, איפה הבעלים שלו, או למה אף אחד מהעובדים לא מתייחס אליו. כל זה קרה ליד המסוע למטען חורג. על הכלוב היה מודבק פתק עם השם של הבעלים ומספר טלפון. הייתי בטוחה שאחד העובדים שמסתובבים שם יקחו אחריות על הכלב, אבל לאט-לאט הבנתי שזה לא הולך לקרות".

"קלטתי גם בחורה צעירה, שעומדת ליד המסוע ומחכה למשהו. היא עצרה עובד והתחילה לצעוק עליו ולשאול איפה הכלב שלה. שמעתי אותה בוכה שהיא מחכה כבר שעה לכלב שלה ואף אחד לא יכול להגיד לה איפה הוא.העובדים שהסתובבו לא עזרו - שמעתי דברים כמו 'זה לא התפקיד שלי', 'אני לא יכול לעזור' והכי אהבתי - "נמאס לי מכל הדרמות האלו".

"ניגשתי לאותה בחורה ושאלתי מה קרה ואם אני יכולה לעזור. היא סיפרה לי שהיא מחכה כבר שעה לכלב שלה, שאף אחד לא יודע איפה הוא ולא עוזרים לה. אחרי מספר דקות הופיע פתאום כלוב הפוך על המסוע - הבחורה רצה לכלוב והצליחה לשחרר את הכלב המסכן שלה".

נמל התעופה בן גוריון (צילום: Elena Dijour, Shutterstock)
מקרים רבים של רשלנות. נמל התעופה בן גוריון | צילום: Elena Dijour, Shutterstock

"כבר הבנתי שלאף אחד לא אכפת מהכלב השני, אז חזרתי לכלוב שלו והתקשרתי למספר שרשום על הפתק. ענתה לי בחורה שאמרה לי שהיא מחכה לכלב ליד המסוע שלה מספר 8; אנחנו והכלב היינו ליד מסוע מספר 4. היא אמרה שהיא מיד מגיעה ואם לא הייתי מתקשרת, היא הייתה יוצאת לחפש אותו באולם. שוב אני חייבת לציין, שאף עובד אפילו לא העיף מבט על הכלוב כל זמן שהייתי שם".

הפוסט הפך  לויראטלי במהירות וזכה למאות תגובות ושיתופים. אנשים רבים נוספים תיארו כיצד גם להם קרו מקרים בהם בעל החיים שלהם קיבל יחס מזלזל מהעובדים של נמל התעופה. חלקם תיארו מקרים בהם חיות שברחו, כלובים שהתהפכו בהעמסה והזנחה של כלובים ללא מענה. 

אנשים רבים נוספים לא הבינו כיצד ניתן להתייחס בצורה כזו לבעלי חיים ותהו מה היה קורה אם היה מדובר בבעל החיים של העובדים עצמם. 

מרשות שדות התעופה נמסר: "הטיפול בבעלי החיים כמו הטיפול בנוסע או בכבודתו הנו באחריות חברת התעופה. עם זאת, אנו מוצאים לנכון לעשות ככל הניתן בסיוע להשבת בעל חיים אשר אבדו בשדה התעופה מבלי לחסוך באמצעים ובכוח אדם. קראנו בעצב את תיאור האירועים וכבר היום נעשתה פנייה של הנהלת השדה לחברות התעופה וחברות שרותי הקרקע (המטפלות בחברות התעופה) לגלות רגישות בטיפול בבעלי החיים. בנוסף, חשוב לציין שנתב"ג הוא אחד השדות היחידים בעולם בו נהוג לראות כלבים ממתינים לבעליהם בתוך הטרמינל ובאולם מקבלי הפנים".

>> לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש