נוסעת בטיסת ריינאייר מתל אביב לטורינו טוענת כי היא סבלה מכוויות חמורות שגמרו לה לאחר שתה רותח נשפך עליה על ידי דייל. התאונה, שעל פי הטענה התרחשה באפריל 2023 במהלך חופשת הפסח, עומדת כעת בלב תביעה של הנוסעת נגד החברה בדרישה לפיצויים של מיליוני שקלים.

לפי כתב התביעה שהגישה הנוסעת ל' בימים האחרונים באמצעות עורך הדין אשר רוטבאום, מומחה לדיני תעופה, נטען כי לפי כשנה היא ובעלה ושני ילדיהם טסו מישראל לעיר טורינו שבאיטליה, ובמהלך הטיסה אחד מהדיילים שפך עליה את המשקה הרותח: "טסנו לנופש משפחתי לבלות את חג הפסח בטורינו", אומרת ל' בכתב התביעה ומספרת כי בעיצומה של הטיסה היא פנתה לדייל וביקשה ממנו תה. "הדייל הגיש את כוס התה באופן רשלני. הוא שפך את התה הרותח על הגוף שלי וגרם לי לכוויות".

לטענתה של ל', היא סבלה מכאבים אבל לא היה ציוד רפואי מתאים במטוס: "צעקתי מכאבים. זעקתי לעזרה ואז התברר לי שאין תיק עזרה ראשונה במטוס. לא היו משחות או תחבושות והרגשתי חסרת אונים עם כאבי תופת. בעלי נאלץ לקנות מהדיילים כמה בקבוקי מים קרים כדי לשפוך לי על היד ולהקל עליי את הכאבים. הדיילים היו אדישים לגבי המצב שלי. הילדים שלי צפו בי כשהם חסרי אונים ואני זועקת מכאבים. צוות הדיילים התנהל באדישות ולא עשו כלום לעזור לי. ככה לא צריך צוות טיסה להתנהג כלפי נוסעים. הם לא עשו כלום ושום דבר להקל על הכאבים שלי".

כוויה של נוסעת עם ריינאייר (צילום: פרטי)
הנוסעת נכוותה קשות ונזקקה לטיפול רפואי דחוף | צילום: פרטי
כוויה על נוסעת ריינאייר (צילום: פרטי)
הנוסעת טוענת שלא היו אמצעים רפואיים בטיסה | צילום: פרטי

רק כעבור כשלוש שעות כאשר המטוס נחת בטורינו ל' פונתה באמבולנס מקומי לבית החולים ואושפזה שם במשך שלושה ימים. הרופאים הגדירו את הכוויות על ידה בדרגה ראשונה ושנייה. "איך ייתכן שאין תיק עזרה ראשונה במטוס?", שואלת ל' בכתב התביעה. "החופשה המשפחתית נהרסה לחלוטין. במקום לנפוש ולבלות בטורינו האב וילדיהם שהו ליד מיטת אימם בבית החולים. היא הוטסה כעבור שלושה ימים לארץ כשחובש מלווה אותה בטיסה והיא מתניידת בכיסא גלגלים".

כתוצאה מהמקרה נותרו צלקות על גופה של ל', והיא סובלת מגירודים וכאבים בעור, חרדות וירידה בתפוקה בעבודה. לטענתה, היא פנתה לאחרונה למנתח פלסטי שינתח אותה בניסיון להסיר או לטפל בצלקות. מאז המקרה היא חוששת מפגיעה בדימוי העצמי שלה בגלל הצלקות על גופה, חוששת ללכת עם בגד ים כפי שעשתה בעבר והיא סובלת מחוסר ביטחון ופגיעה בדימוי העצמי. לכן התובעת דורשת מחברת ריינאייר פיצוי של 2.5 מיליון שקלים, ומדגישה את העובדה שלא היו על הטיסה אמצעי טיפול בסיסיים כדי לטפל בכוויות.

עו"ד אשר רוטבאום (צילום: מירב פלברג, יחצ)
עורך דין אשר רוטבאום | צילום: מירב פלברג, יחצ

לכתב התביעה צירף עו"ד רוטבאום שלושה מקרים שאירעו בשנים האחרונות בטיסות של ריינאייר באירופה שבהם נוסעים נכוו ממים רותחים שהגישו להם הדיילים. כך למשל במרץ השנה פורסם כי בשנת 2018 תינוק בן 13 חודשים נכווה מקפה רותח שנשפך עליו במהלך הטיסה עם חברת ריינאייר מוורשה בפולין לדבלין באירלנד. במקרה אחר לפני כשבע שנים נוסעת נכוותה קשות בטיסה מדבלין לבודפשט לאחר שדייל שפך עליה כוס עם קפה חם. במקרה נוסף שאירע לפני כשנה בטיסה מגראן קנריה בספרד לדבלין, תינוקת נכוותה ממשקה חם שנשפך על גופה.