חברת נסיעות שהטעתה בני זוג מאשקלון בנוגע לנופש באיים המלדיביים, תפצה את הזוג בסכום של כ-26 אלף שקלים. כך פסקה בשבוע שעבר רשמת בבית משפט השלום באשקלון.

מדובר בלקוחות ותיקים של חברת הנסיעות מונה טורס, שטסו לחופשות רבות באמצעות סוכנת של החברה. כלקוחות מרוצים, הזמינו בני הזוג מ' נופש לשבוע באיים המלדיביים ושילמו 20 אלף שקל על החשבון (כשעלות הנופש הסתכמה ב-40 אלף שקל). בגלל שבית המלון שהוזמן להם היה בתפוסה מלאה הם נאלצו להוסיף סכום כסף נוסף כדי לעבור לבית מלון יקר יותר.

"רצינו חופשה אקזוטית וקיצית בקאריביים אבל בגלל העלויות הגבוהות הסוכנת הציעה לנו כחלופה את המלדיביים, שהתבררו כדיל טוב יותר - ולכן מיהרנו לסגור את העסקה", הסבירו בני הזוג.

עשרה ימים לאחר ביצוע העסקה, התחרטו בני הזוג ופנו לסוכנת הנסיעות כדי לבטל את העסקה, מאחר והיא חורגת משמעותית מהתקציב שלהם. לתדהמתם הסוכנת ציינה שדמי הביטול של חבילת הנופש הם 100 אחוז. כלומר שהם יפסידו את כל כספם, למרות שעל פי החוק להגנת הצרכן אפשר לבטל כל עסקה עד 14 יום (ולשלם דמי ביטול מינימליים).



בלית ברירה, הם החליטו לצאת לחופשה כדי לא להפסיד את כספם, אבל מיד לאחר מכן גילו שמועד חופשתם בכלל לא מתאים לנופש, מאחר וזו התקופה הסוערת באיים.

"סמכנו על הסוכנת אותה אנחנו מכירים שנים רבות ומזמינים ממנה חופשות שהיא יודעת יותר מאתנו על מזג האוויר באיים. היא אמרה שזו תקופת הקיץ, אבל כשבדקנו שוב גילינו שבאותה תקופה שבה נשהה, מזג האוויר יהיה מונסוני-טרופי עם סופות ברקים וגשמים" טענו בני הזוג. "ביקשנו ממנה להזיז את התאריך שקבעה לנו למועד אחר - כשמזג האוויר יהיה קיצי".


הסוכנת הודתה שמזג האוויר האמור אכן אינו מתאים לנופש של בטן-גב כפי שבני הזוג רצו מלכתחילה, והציעה להם לצאת אל הנופש המיוחל בחודש אוקטובר. "חשנו מרומים ומושפלים שהסוכנת רצתה לשלוח אותנו לחופשה בתקופה חורפית יחסית" אמרו.

הסיבוכים נמשכים

למרות כל המהמורות, הסכימו בני הזוג לצאת לנופש באוקטובר, למרות שהמועד לא התאים להם מ-100%. אלא שהסוכנת שכחה לספר להם שעליהם להתחסן לקראת הטיול, אבל בגלל העומס בלשכת הבריאות עליהם להמתין חודשיים לתורם. זה הקש ששבר את גב הגמל.

האיים המלדיביים (צילום: smileimage9, Shutterstock)
תראו כמה יפה פה - כשאין מונסונים | צילום: smileimage9, Shutterstock



"הסוכנת התרשלה פעמיים פעם אחת שהטעתה אותנו לגבי מזג האוויר במלדיביים וחמור לא פחות שלא עדכנה אותה שצריך לעבור חיסונים - דבר שהיה יכול לסכן את כל המשפחה שלנו ולפגוע בביטוח הנוסעים לחו"ל", טענו.
בני הזוג פנו לעו"ד רון סולן אשר שיגר מכתב למונה טורס ובו דרש להחזיר את כספם בעקבות שרשרת של מחדלים של הסוכנת וגם מאחר שעל פי החוק, היה להם מותר לבטל את החבילה ולקבל את כספם בחזרה. החברה סירבה בתוקף והטילה את האחריות על בני הזוג לכן האחרונים הגישו תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות באשקלון. הם תבעו 20 אלף שקל וכן פיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה להם.

חברת מונה טורס ביקשה לדחות את התביעה על הסף, אחרי שנציגה טען כי הסוכנות פעלה כראוי לכל אורך הדרך ואף מעבר לכך, וכי כל המידע על תנאי הביטול הועבר להם כדין והחלטתם לבטל את החבילה הייתה גורמת לחברה נזק כבד מאוד. כמו כן, הנציג הכחיש את הטענות לגבי הטעיית התובעים בנוגע למזג האוויר.
הרשמת עידית כלפה שדנה בתביעה קבעה כי דין התביעה להתקבל, וכי התובעים יכלו לבטל את התביעה ולקבל את כספם כיוון שלא חלפו 14 יום מביצוע העסקה. כלפה דחתה על הסף את עדותה של סוכנת הנסיעות מטעם מונה טורס שלא הוכיחה את טענותיה והעדיפה לקבל את עדותם של התובעים.

"התובעים פעלו מתוך מצג שלם של הטעייה מצד הנתבעת... אין אלא להבין לליבם של התובעים גם בנקודה זו משמצאו עצמם קרחים מכאן ומכאן", ציינה הרשמת וקבעה כי מונה טורס תשלם 20 אלף שקלים לבני הזוג, 5,000 שקלים בגין הטעייה ועוגמת נפש ועוד 850 שקלים הוצאות משפט.