החוויה של בני הזוג שטסו עם חברת ארקיע לטיול מאורגן בפורטוגל התחילה בטעם רע, כשההמראה התעכבה ב-3 שעות. אלא שכאשר הטייס התנצל והסביר את הסיבה לאיחור, התברר שכל העניין ממש לא עומד להשתפר: לדברי הטייס, שהשמיע את הנימוק במערכת הכריזה, המטוס שב מטיסה לאומן, במהלכה זרקו הנוסעים חיתולים משומשים לאסלות וסתמו שני תאי שירותים. כעת התברר לנוסעים בטיסה הנוכחית מה מקור הצחנה שפשטה במטוס, וזו רק הלכה וגברה במהלך הטיסה.

זוג התובעים אף שדרגו את מושבם בתוספת של 70 דולרים, כך שימוקמו לצד יציאת החירום - ולצערם גם בצמוד לתאי השירותים. הסרחון, כאמור, סירב להתפוגג ואף התעצם לאורך זמן, עד שנוסעים נוספים הרגישו בו, הביעו רצון להקיא וכיסו את פניהם בשמיכות, כפי שנראה בתמונות שהוצגו לבית המשפט לתביעות קטנות ושכנעו את השופטים לפסוק לבני הזוג פיצויים בגין אי הנעימות שחוו. נטען כי בשלב מסוים אף פנו הנוסעים לאחת הדיילות בטענות על הריח, וזו בתגובה חזרה עם בקבוק בושם והתיזה ממנו אל האוויר. התוצאה הייתה בליל של ריחות כבדים וקשים מנשוא, והמצב אף החמיר כשהנוסעים החלו לחוש ברטיבות תחת רגליהם ולכאורה הבינו שמדובר במי ביוב שגלשו מהאסלות הסתומות והציפו את השטיח.

גם טיסת החזור לא עברה חלק והתעכבה בשבע וחצי שעות, מה שוודאי תרם להחלטתם של בני הזוג להגיש תביעה קטנה בסך 30 אלף שקלים נגד ארקיע כחודש לאחר מכן. נציגת החברה הבהירה כי לאחר שהמטוס שב מאומן לתל אביב והתברר כי שניים מתאי השירותים סתומים, הוחלט לסגור אותם ולהסתפק בשלושה הנותרים כדי להימנע מעיכובים. עוד הוסיפה כי הנוסעים עודכנו מראש לגבי העיכובים בטיסת החזור, וכי הצינור שהתפוצץ בסמוך לנחיתה בפורטוגל היה קשור למערכת הכיורים ולא הכיל מי ביוב, בניגוד לנטען. 

בית המשפט תמה על החלטת בני הזוג להגיש תביעה רק כחודש לאחר המקרה ומבלי שפנו ישירות לארקיע קודם לכן, והוסיף כי גובה הפיצויים שדרשו הוא מוגזם. למרות זאת, נקבע כי היה על החברה לעשות את המיטב כדי לקחת אחריות על התקלה ולהנעים את הטיסה, ו בעקבות כך הוחלט לקבל את הטענות באופן חלקי ולפסוק תשלום פיצויים של 2750 שקלים.