טיסה לקפריסין לוקחת כ-40 דקות ועולה לרוב כ-100 עד 150 דולר. זה בדיוק מה שהופך את המקום לכל כך אטרקטיבי לתיירים מישראל. בפועל, פעמים רבות הטיסה הזו מתעכת והופכת לסבל עבור הנוסעים.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

זה בדיוק מה שקרה לשני תושבי חיפה שהזמינו לפני כשנה חבילת נופש לקפריסין דרך חברת קשרי תעופה, עם טיסה של חברת התעופה TUS AIRWAYS. כאשר השניים הגיעו לנתב"ג הם גילו שמועד הטיסה שלהם נדחה, ואז נדחה עוד מספר פעמים, כך שיצא שהם המתינו 14.5 שעות בטרמינל 1. מדובר בהמתנה שארוכה כמעט פי 22 מזמן הטיסה.

חלק מהנוסעים התייאשו ועזבו את השדה ואלה שלא ויתרו נדחסו בסוף לטיסה חלופית צפופה במיוחד. כאשר נחתו לבסוף בלרנקה הם נאלצו להמתין עוד, בגלל שנציגי המלונות שהיו אמורים לחכות להם כבר עזבו את שדה התעופה עקב השעה המאוחרת.

"הגענו למלון תשושים, עייפים, מתוסכלים, עצובים וכעוסים", טענו בני הזוג. השניים, בסיועו של עו"ד רון סולן, הגישו תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה נגד חברת קשרי תעופה, על מנת לקבלת פיצוי על העיכוב הממושך.

לרנקה (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
14 שעות המתנה לטיסה של ארבעים דקות. לרנקה | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

לאחר הגשת התביעה התברר כי חברת TUS העבירה פיצוי לחברת קשרי תעופה עבור העיכוב בטיסות, אבל זו לא העבירה אותו לנוסעים. בכתב התביעה נטען כי החברה סירבה להעביר את הכספים לנוסעים וזאת בניגוד לחוק שירותי תעופה וכי התנהגותם גובלת בחוסר תום לב.

מתברר ש-33 נוסעים שהיו על הטיסה קיבלו פיצוי של 2,060 שקל לאדם. החברה הודתה כי אכן פיצתה את הנוסעים שהיו על הטיסה, אבל בנוגע לשירותי הסיוע שהועלו בתביעה, הרי שעליהם לפנות בעניין זה לחברת התעופה שהטיסה אותם. הרשם הבכיר, ניר זיתוני, שדן בתביעה, פסק שקשרי תעופה תפצה את התובעים בסכום של כולל של 5,120 שקלים.

 לטוס לפאפוס עם עצירת ביניים

מקרה נוסף קרה לארבע חברות שרכשו לפני כשנה חבילות נופש מחברת איסתא של ארבעה ימים כולל טיסות ובתי מלון בעיר פאפוס. הן הגיעו לשדה התעופה בחיפה והמתינו לטיסה. לאחר זמן קצר נאמר להן שהטיסה בוטלה והן נסעו באוטובוסים לנמל התעופה בן גוריון לטיסה חלופית.

פאפוס, קפריסין (צילום: Krzyzak, Shutterstock)
טסו לפאפוס עם עצירת ביניים | צילום: Krzyzak, Shutterstock

מנתב"ג, הן טסו לנמל התעופה הבינלאומי לרנקה ומשם פוזרו באוטובוסים לבתי המלון בעיר. כתוצאה מהמסע הארוך, שהיה צריך לקחת רק 40 דקות, הן הגיעו באיחור של שעות ארוכות למלון. בחזרה ארצה הטיסה שוב בוטלה. הן טסו מפאפוס ללרנקה ושם המתינו עוד שמונה שעות עד שטסו לחיפה.

באמצעות עו"ד רון סולן הגישו הנוסעות תביעה נגד איסתא לבית משפט השלום בחיפה ודרשו פיצוי על ביטול שתי הטיסות. כל אחת מהנוסעות תבעה סכום של 2,560 שקלים. איסתא הגישה כתב הגנה בו הטילה את האחריות לביטול הטיסות על חברת התעופה TUS AIRWAYS, היות והיא רק משווקת את החבילות וחברת התעופה אחראית על כרטיסי הטיסות ומועדי הטיסה.

עו"ד רון סולן (צילום: יחסי ציבור)
עו"ד רון סולן | צילום: יחסי ציבור

השופט שדן בתביעה פסק שהתובעות יקבלו פיצוי 11 אלף שקלים מחברת איסתא וחברת התעופה TUS תשלם להן בנפרד עוד 1,500 שקל.