לפני כשנה טס א' עם חברתו מרומא בחזרה לישראל בטיסה של חברת הלואו קוסט ריינאייר. בכניסה למטוס הוא ביקש כוס מים מהדיילת כדי שיוכל לקחת את התרופות שהוא נוטל. הדיילת ביקשה מ-א' לשבת במקום אך לא הגיעה לעזור לו. בשלב מסויים א' אף קם מהמקום כדי להזכיר לגבי בקשתו והדיילת אמרה לו שלאחר ההמראה יימכרו משקאות לנוסעים.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

"ביקשתי ממנה כוס מים אבל היא סירבה. אמרתי לה שאני זקוק לכך כדי לקחת את התרופות שלי", טען א'. "אני תמיד לוקח כדור הרגעה בטיסה בגלל החשש שלי ממקומות סגורים".

כמה דקות לאחר ההמראה החלו הדיילים למכור משקאות לנוסעים. א', קם שוב ופנה לדיילת בבקשה לכוס מים, אך היא ביקשה שימתין עד שתגיע למושב שלו. "אמרתי לה שאני לא אשוב למקומי עד תביא לי כוס מים. רק אחרי שפניתי אליה שוב היא מכרה לי בקבוק מים", ציין א'.

דיילת מחלקת שתייה (צילום: withGod, Shutterstock)
הדיילת לא הסכימה למכור מים לפני ההמראה | צילום: withGod, Shutterstock

בשלב זה א' ביקש מהדיילת את פרטיה אבל היא סירבה בתוקף, בנימוק שנאסר על צוות הטיסה למסור פרטים אישיים לנוסעים. היא לקחה את התג שהיה על חולצתה והכניסה לכיס. עם הנחיתה א' החל לצלם את הדיילת בטלפון הסלולרי כדי להתלונן נגדה. היא נבהלה ונמלטה לתוך תא הטייס.

הדבר עורר סערה גדולה. הקברניט ואיש צוות הביטחון של הטיסה הורידו את א' מהאוטובוס שמוביל לתוך שדה התעופה והחלו לתחקר אותו על שצילם במטוס בניגוד להנחיות החברה וכי הדבר פוגע בביטחון המטוס ונוסעיו. הקברניט דרש ממנו למחוק את התמונות. א' סירב וכשהסביר לו את מה שאירע הקברניט סירב להגיב וחזר למטוס.

א' פנה למחלקת שירות לקוחות של החברה ודרש לקבל פיצוי, אבל זו הגיבה שהוא משקר ולמעשה לא ביקש מים אלא משקה אלכוהולי. א' הגיש תביעה נגד ריינאייר לבית המשפט לתביעות קטנות בחדרה בגין עוגמת נפש, סירוב לתת לו כוס מים והוצאת לשון הרע.

ריינאייר הגישה כתב הגנה בו חזרה על טענותיה כי א' דרש משקה אלכוהולי ולא כוס מים. לטענת החברה נאמר ל-א' שימתין עד לאחר ההמראה ואז יוכל לקבל בקבוק מים. לדברי החברה, בעת שא' יצא מפתח המטוס הוא איים על הדיילת שידאג לפיטוריה כשהוא מטיח בה טענות שווא.

הרשמת הבכירה, טלי מירום, הביעה בפסק הדין תמיהה מדוע החברה לא הביאה את הדיילת ושאר העובדים שהיו במטוס להעיד בבית המשפט. מירום ציינה כי התרשמה לטובה מעדותו של א' שזכתה לגיבוי מצד בת זוגו וניכר ששניהם מסרו עדות אמינה ושהם חשו כאב גדול כאשר הדיילת סירב לתת לו כוס מים. בנוסף, הרשמת ציינה שריינאייר לא הוכיחה שיש נוהל האוסר לצלם בתוך המטוס ושהיום נוסעים רבים מצלמים אנשי צוות, לטוב ולרע, כדי להתלונן על שירות לקוי או לשבח אותם על שירות טוב.

הרשמת ציינה כי ל-א' יש אשמה מסוימת במקרה, מכיוון שלא דאג מבעוד מועד לרכוש בקבוק מים אבל קבעה שהחברה צריכה לפצות אותו בסכום של 3,000 שקל ועוד 800 שקל הוצאות משפט.

פנייה לכתב>>shimon.ifergan@mako.co.il