ישראל ותאילנד חתמו על הסכם תעופה חדש, המאפשר לחברות תעופה נוספות בשתי המדינות להפעיל טיסות סדירות ביניהן. כך הודיע היום שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ. כיום רק חברת אל על מפעילה טיסות ישירות בקו תל אביב בנגקוק. לפי ההסכם החדש, תוכל כל מדינה להפעיל עד 28 טיסות שבועיות סדירות ללא הגבלת קיבולת או סוגי המטוסים לעומת 8 טיסות שבועיות כיום.

תאילנד היא אחד היעדים המועדפים כיום על הנוסעים הישראלים לחופשות לאורך כל השנה, ורבים מהישראלים הגיעו ליעד דרך טיסות קונקשן עם חברות כמו איירפלוט, אילאיטליה ועוד. היענות חברות תאילנדיות להפעיל את הקו צפויה להוזיל את מחירי הטיסות שמציעה אל על - כפי שכבר קרה באיסות לבייג'ין, עם כניסתה של חברת היינאן הסינית.

הסכם התעופה נחתם בבנגקוק בתום שיחות תעופה שהתקיימו בין רשויות התעופה האזרחיות של ישראל ותאילנד. לדברי כץ, ההסכם יעודד תחרות בטיסות הישירות בקו תל אביב-בנגקוק ויאפשר פתיחת קווים חדשים ליעדים נוספים בתאילנד. ההסכם יאפשר גם שיתופי פעולה מסחריים בין חברות תעופה של שני הצדדים וכן אפשרות להסכמי "קוד שייר", בין מובילים מישראל ומתאילנד למובילים ממדינות שלישיות.

השר כץ ציין, כי חתימת ההסכם מתבצעת במסגרת יישום הליך הליברליזציה בענף ההובלה האווירית כחלק ממהלך כולל של פתיחת השמים לתחרות. לדבריו, הרחבת התחרות לחברות תעופה נוספות תביא לגידול משמעותי במספר הנוסעים ולהוזלה של תעריפי הטיסה.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker. עוד באתר:
>> נוחי דנקנר בדרך לכלא: נידון לשנתיים מאסר בפועל; "לא מעידה חד פעמית"
>> כך הורידו נתניהו והמואזין את שטייניץ מהמטוס לארה"ב