בכל יום שעובר לוח הטיסות של נתב"ג מצטמצם. ממבט על לוח הנחיתות וההמראות של היום (א', 29.3) ניתן לראות מחזה עגום של 4 חברות תעופה בלבד שנוחתות, בשבע טיסות שונות במהלך 24 שעות.

על מנת להיכנס קצת לפרופורציות, עד כמה המספרים הללו נמוכים - בתקופת השיא של אוגוסט ממריאות מעל 300 טיסות ביום, כ-7 טיסות בכ-28 דקות בלבד. המשמעות היא שנתב"ג מתפקד היום בכ-3 אחוזים ממה שהוא יודע לתפקד במקסימום. מספר החברות המקסימלי שפעל בנתב"ג עומד על 140, כלומר היום עובדות רק כ-5 אחוזים מכמות חברות התעופה.

בהתאם לזאת, טרמינל 1 בנתב"ג סגור לגמרי. בטרמינל 3 עובדים רק שתי זרועות, הדיוטי פרי במקום סגור לגמרי (בהתאם להוראות משרד הבריאות) וכמובן שהתורים ודלפקי הצ'ק אין ריקים לחלוטין. כמעט כל העובדים במקום יצאו לחל"ת ומי שנשאר כדי להפעיל את מעט הטיסות שכן יוצאות, נאלץ לקצץ בשכרו.

מי בכל זאת זאת נוחת וממריא מנתב"ג היום?

מהתבוננות בלוח ההמראות, ניתן לראות שישראייר תופסת את מרבית הלוח עם שלוש טיסות לאילת היום, עוד אחת מחר בבוקר ובנוסף טיסה אחת לקייב שנועדה לחלץ ישראלים.

בגזרת החברות הזרות ניתן לראות את אירופלוט שממריאה היום למוסקבה, אך החל ממחר (ב') גם הגבול ברוסיה ייסגר והחברה תפסיק את טיסותיה. כך, יונייטד האמריקאית נשארה כמעט החברה הזה היחידה שממריאה מנתב"ג תוך שהיא משמרת את הטיסות לניו יורק. היום גם יש טיסה של חברת Belavia הבלרוסית שממשיכה להפעיל טיסות למינק, היות והמרחב האווירי במדינה נשאר פתוח נכון בינתיים.

גם בלוח הנחיתות ישראייר תופסת את רוב השיבוצים עם הטיסות לאילת. שני שינויים מלוח ההמראות הן נחיתה של חברת אתיופיאן איירליינס מאדיס אבבה, טיסה שלאל על יש קוד שייר עליה, כך שלמרות שחברת התעופה הלאומית הודיעה שהפסיקה את טיסותיה למשך שבוע, היא עדיין מופיעה על הלוח. גם חברת LATAM מצ'ילה ממשיכה לנחות בארץ עם טיסה מסאו פאולו, ברזיל. 

אם המצב יימשך כך, לא יהיה מפתיע שנתב"ג יכנס לסגר מלא עד אשר הקורונה תעבור והשגרה תחזור לקדמותה.