זו הייתה אמורה להיות חופשה חלומית - זוג הורים מצפון הארץ הזמינו חופשה של עשרה ימים בהולנד יחד עם ארבעת ילדיהם. את כרטיסי הטיסה הם רכשו מחברת "פגסוס איירליינס" ולצערם כבר מהטיסה הראשונה הדברים לא התנהלו כמו שהם תכננו.

בדרך לאמסטרדם, כחלק מהמסלול המתוכנן, המטוס נחת באיסטנבול אך לצערם הם קיבלו הודעה שטיסת ההמשך נדחתה בעשר שעות. זה לא נגמר כאן - כאשר נחתו לבסוף באמסטרדם גילו בני המשפחה שהמזוודות לא הגיעו. לאחר שמסרו תצהיר לנציג החברה על אובדן המזוודות, בני המשפחה נאלצו לקחת מונית ולנסוע למרכז קניות כדי לקנות לעצמם בגדים ואוכל. כמו כן, שייט הנהרות שקבעו מבעוד מועד יצא בלעדיהם עקב האיחור בנחיתה.

לדברי המשפחה, נציגי החברה פיזרו להם אין ספור הבטחות על כך שאין להם מה לדאוג ושהמזוודות שלהם יגיעו באותה הטיסה, דבר שלא קרה בפועל. לטענתם, גם בהמשך החופשה, כאשר התקשרו לברר עם נציגי החברה מה עלה בגורל המזוודות שלהם הם טורטרו ובסוף אף נאמר להם שלא ידוע מתי יקבלו אותן.

פגסוס (צילום: Senohrabek, shutterstock)
פגסוס | צילום: Senohrabek, shutterstock

רק שלושה ימים לאחר הנחיתה ובעקבות התערבות של סוכנת נסיעות מקומית, בני המשפחה קיבלו את המזוודות  שלהם כשאחת מהן הייתה קרועה והיו חסרים בה פריטים. ואם כל זה לא היה מספיק, ההורים טענו שנאלצו לזרוק לפח את התרופה המיוחדת שבתם משתמשת בה, בגלל שהיא מחייבת אחסנה בקירור, כך שהיא לא קיבלה את התרופה במשך כל הטיול.

כאשר חזרו מהמסע המסויט, פנו ההורים לנציג חברת "פגסוס" בישראל ודרשו לקבל הסברים על מה שקרה וכן פיצוי כספי, אך החברה לא טרחה לטפל בפנייתם ולתת להם תשובה בנוגע לדרישתם. בעקבות כך, בני הזוג החליטו להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בעכו בסכום של 12,150 שקלים.

נציג חברת "פגסוס" טען בדיון כי החברה בישראל מעסיקה עובד אחד וסוכני הנסיעות דרכם מתבצעות ההזמנות מודעים לכך. לטענתו, התביעה מורכבת מכיוון שלא מדובר רק באובדן המזוודות, שזה דבר פשוט שניתן היה לפתור באמצעות שיחות טלפון ושליחת מיילים. לדבריו, מדובר בהזמנה שגויה מלכתחילה שגרמה לכך שהמזוודות לא הגיעו.

השופט הציע לנציג פגסוס להגיע לפשרה עם התובעים מחוץ לבית המשפט אך משום מה זה לא קרה. בעקבות כך, השופטת זהבה (קאודרס) בנר החליטה לקבל את התביעה אליה וזו מתחה ביקורת נוקבת על התנהלות החברה המעסיקה עובד אחד בלבד בישראל, שכלל לא טרח לבצע בדיקה מקיפה ולעדכן את התובעים.

"התנהלות זו מעידה על זלזול בלקוחות אשר שילמו ממיטב כספם על מנת לרכוש את כרטיסי הטיסה של הנתבעת", הדגישה השופטת. "נסיבות התיק נופלות בגדר אותם מקרים בהם חברת התעופה יוצאת נשכרת שלא כדין, אם לא יפסקו לתובעים פיצויים בגין עוגמת נפש".

השופטת קבעה בפסק הדין כי פגסוס תשלם לתובעים סכום כולל של 7,500 שקלים. מתוכם 3,000 שקלים על איחור בשלושה ימים בקבלת המזוודות, 2,000 שקלים בגין רכישת מזון ובגדים, 600 שקלים עבור שיחות מחו"ל, 350 שקלים מונית משדה התעופה למעגן ועוד 1,500 שקלים הוצאות משפט.

 >> לעוד עידכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש