תושבי אילת החליטו לקחת את המאבק בנוסעים לסיני לידיהם, ומצאו דרך לא שגרתית להילחם באלה שחונים בחניות בבנייני המגורים ברחבי העיר. כמה מהתושבים החלו להדביק מדבקות שהסרתן קשה על חלונות הרכבים, והן עלולות לגרום נזקים לחלונות ולהשאיר כתמי הדבקה. 

"הם מחנים את כלי הרכב שלהם בחניות של הבניינים שלנו, גונבים לנו את החניות ורוצים שניתן להם פרס? אז החלטנו להדביק להם מדבקות קשיחות שקשה להוריד במים, כדי שיבינו את המסר. זו הנקמה שלנו כדי שיפסיקו את התופעה ויחנו בחניות מסודרות שיש במרכז העיר במחיר של 25 שקל ליום", מסביר א' תושב העיר, "די זה נמאס שהם פוגעים באיכות החיים שלנו וגורמים לנו לשבור את הראש ולחפש חניות".

מדבקה על רכב באילת (צילום: באדיבות המצלם)
תושבי אילת מעלים הילוך במאבק | צילום: באדיבות המצלם
מדבקה על רכב באילת (צילום: באדיבות המצלם)
התושבים לא מוכנים לאבד מקומות חניה | צילום: באדיבות המצלם

אלא שבמקביל למאבק חסר הפשרות של התושבים וגם של עיריית אילת נגד הנוסעים לסיני, יש גם תושבים שעושים מזה לא מעט כסף. על פי הדיווחים, היו מי שניצלו את מצוקת החניה ומינפו אותה לטובתם, והחלו לפרסם מודעות לשכירת חניות פרטיות תמורת 50 שקל ליום ויותר.

מדובר בהכנסה לא רעה שעשויה להגיע לכ-2,000 שקלים בממוצע בחודש אחד. עשרות חניות פרטיות כאלה כבר הושכרו על ידי מטיילים הנוסעים לסיני, שחוששים לקבל דו"ח בגין חניה לא חוקית בעיר וגרירת הרכב. "שילמתי 50 שקל ליום על החניה ויש לי שקט נפשי", מספרת אנה שנסעה לנופש בסיני עם בני משפחתה. "זו חניה מקורה ושווה כל שקל מאשר להסתבך עם דו"חות וגרירות".

חניה להשכרה בסיני (צילום: באדיבות המצלם)
מטיילים רבים מעדיפים לשלם על חניה מקורה ולהימנע מהלחץ | צילום: באדיבות המצלם

כזכור, בעקבות תופעת החניה של העוברים לסיני, בעיריית אילת החליטו במהלך הקיץ לסמן את החניות בעיר ולצבוע אותן בכחול-לבן כדי למנוע מהמטיילים לתפוס אותן. כתוצאה, מטיילים רבים חזרו וגילו דוחות חניה או שרכבם נגרר והם נאלצו לשלם מאות שקלים. "אנחנו מכבדים את היוצאים לסיני, אבל זה לא יכול לבוא על חשבון תושבי העיר והנופשים בה. אנחנו מצפים מהעוברים לסיני לכבד אותנו ולהחנות בצורה מסודרת בחניון שמוצע במחיר יומי נמוך (בטרמינל הישן) וכך להימנע מקנסות וגרירת רכבים", ציין אז לנקרי.

"התנהלות עיריית אילת מול אוהבי סיני היא שערורייתית וכוחנית", אומר עו"ד גיא שילה, מנהל קבוצת אוהבי סיני בפייסבוק. "פעולותיה להכרזת כל שטח עפר ריק וכל מדרכה אפורה כאזור אסור לחנייה אינן מידתיות וחורגות מכללי מינהל ציבורי תקין. ספק אם התנהלות זו והשיקולים הפסולים שמאחוריה, יעמדו במבחן משפטי של סבירות ושל פגיעה שאינה עולה על הנדרש בזכויות יסוד. העובדה שתושבי אילת החליטו לקחת את החוק לידיהם, ולהשחית רכוש היא עליית מדרגה מסוכנת ותוצאה של ה'עלייהום' העירוני כנגד היוצאים לסיני".