אישה במטוס, יושבת בכסא ליד החלון (צילום: tulcarion, Istock)
חלון זה דבר יקר בימינו | צילום: tulcarion, Istock

כולם יודעים שמושבי הביניים במטוסים הם הגרועים ביותר, אבל כעת מסתבר שיש גם מי שיודעים לעשות מזה כסף. מספר חברות התעופה בארה"ב שדורשות תוספת תשלום על מקומות ליד החלון או במעבר הולך וגדל לאחרונה, בעיקר לאחר שאלה הבינו כי אנשים יחידים שנוסעים תכופות מוכנים לשלם 25 דולר ויותר לכל כיוון כדי לא להרגיש כמו סרדינים. המהלך הזה מן הסתם הופך כל טיסה לקשה יותר או ליקרה יותר עבור משפחות, חברים וזוגות שרוצים לשבת יחד.

אבל מסתבר שזו לא התוספת הראשונה והלא מוצדקת עליה אולי כולנו ניאלץ לשלם הקיץ. חברות התעופה הפכו חסרי בושה כשמדובר במזומנים, ויותר ויותר ניתן לראות איך זה בא על חשבון נוחות הלקוחות. בחמש השנים האחרונות, חברות שונות ברחבי העולם החלו להטיל תשלום נוסף עבור כבודה רשומה, צפייה בטלוויזיה, עלייה מוקדמת למטוס, ואפילו על היכולת לזרז את התורים בצ'ק אין. גם חברת אל-על הצטרפה לחברות אלה כשהוסיפה לאחרונה למטוסיה מעין מחלקת ביניים לתיירים שנקראת "תיירים פלוס", בה הנוסע משלם בין 80-150 דולר עבור מרווח משופר לרגליים, תור מקוצר לבידוק ועוד.

עוד להיט: מושב בחלק הקדמי של המטוס

תוספת תשלום על מושבים מתבצעת כרגע בעיקר אצל חברות התעופה האמריקאיות כמו דלתא, פרונטיר, ואמריקן איירווייז, בהן הנוסע יכול לשלם תשלום נוסף כדי להבטיח לעצמו מושב ליד החלון או במעבר, או אפילו בחלק הקדמי של המטוס. הנוסעים שאינם משלמים את התוספת בעצם תקועים עם המושבים שנותרו בין לבין והוקצו להם בצ'ק אין.

מי שאוהב להמר יכול לנסות את מזלו ולקבל מושב ליד החלון בלי לשלם. איך עושים את זה? מחכים עד חמישה ימים לפני הטיסה, כאשר מושבי פרימיום שהתפנו על ידי נוסעים תכופים יהיו זמינים ללא עלות נוספת. עשרים וארבע שעות לפני היציאה, חברת התעופה תשחרר עוד גוש מושבים שהוקצו לנוסעים מתמידים או למי שיהיה מוכן לשלם יותר. ולבסוף, אם לא דאגתם לתפוס מושבים מראש, האופציה האחרונה שלכם היא לברר אצל דיילי הצ'ק אין, שיכולים לנסות לסייע למשפחות לשבת יחד. כאמור, הדבר מתקיים כעת רק אצל חברות התעופה האמריקניות, בואו נקווה שהמגמה לא תתפשט לשאר החברות בעולם - בדיוק בתקופה בה עונת התיירות בשיאה.

>> המלחמה על שוק הטיסות לאירופה: מה אנחנו מרוויחים מזה?