תשעה בני משפחה הזמינו וילה בקפריסין באתר ההזמנות בוקינג (Booking.com), אבל ברגע שהגיעו הם הבינו כי המקום למעשה בכלל לא קיים. המקרה המתרחש לפני כשנה, אז שילמו בני המשפחה סכום של 3,342 אירו (13 אלף שקל) כדי לחגוג בה יחד את חג הפסח.

"בגלל שאנחנו שומרי מסורת וכשרות העדפנו לשכור וילה ולא חדרים בבית מלון", מציין אב המשפחה. "הבאנו מהארץ אוכל וציוד רב כדי להכין לעצמנו אוכל כשר לחג. הבענו חשש לפני הנסיעה לגבי הווילה אבל נציגי בוקינג אמרו לנו בפירוש שאין לנו מה לדאוג ובמקרה של תקלה ידאגו לנו למקום חלופי".

לטענת בני המשפחה כאשר הגיעו למקום גילו שהווילה כאמור לא קיימת, והם התקשרו לבעלי הווילה שלא ענה לטלפונים שלהם. "נחתנו בשעות הערב בקפריסין וכשהגענו למקום גילינו שאין וילה, שהיא לא קיימת בכלל, בניגוד לתמונות ולמה שראינו בבוקינג", אומרים בני המשפחה שנאלצו להעביר את הלילה בלובי של בית מלון סמוך. הם יצרו קשר עם נציגי בוקינג לברר כיצד קרתה תקלה כזו חמורה והמנהלת ששוחחה עם אבי המשפחה הבטיחה לזכות אותם, אך הדגישה כי אינה יכול לסייע למצוא מקום חלופי בקפריסין.

וילות בקפריסין  (צילום: mahout, shutterstock)
הווילה שהופיעה בהזמנה בכלל לא קיימת. קפריסין, אילוסטרציה | צילום: mahout, shutterstock

במשך שעות ארוכות חיפשה המשפחה מקום אחר להתארח בו, ולבסוף נמצאה וילה קטנה יחסית לעומת זו שהזמינו. "נאלצנו לחגוג את ליל הסדר בחול המועד. פספסנו את ליל הסדר וחששנו שהאוכל שהגענו איתו לקפריסין יתקלקל", מציינים בני המשפחה.

בעקבות המקרה, הגישה המשפחה תביעה נגד אתר בוקינג לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב על סכום של 33 אלף שקל. זאת בגין עוגמת נפש ומחדל חמור שגרם להם לשכור וילה חלופית. בבוקינג הגיבו לטענות בכתב ההגנה, וציינו כי הם עשו הכול כדי לסייע לתובעים, הציעו להם כמה מקומות חלופיים וזיכו אותם על התשלום של הווילה הראשונה, זו שלא קיימת.

השופט שעסק בתיק קבע בפסק הדין כי בוקינג לקחה אחריות על עוגמת הנפש שנגרמה למשפחה וכי היא לא ביצעה את הבדיקות הנחוצות כדי לוודא שפרסום הווילה עומד בתנאי האימות של האתר. בשל כך השופט פסק שבוקינג תשלם לבני המשפחה סכום של 18 אלף שקל בגין המחדל ועוגמת הנפש שנגרמה וגרמה לכך שהחופשה המשפחתית נהרסה.