מטוס נוסעים (צילום: Smaglov, Thinkstock)
נסו להגיע לשורה הראשונה הנכספת | צילום: Smaglov, Thinkstock
כולנו מחכים בכיליון עיניים לרגע הבא שנעלה על מטוס בדרך ליעד חדש ומרתק, אבל הרבה פעמים הדרך לשם רצופה בצפיפות, בכי של תינוקות וקשיים להירדם. ניכר שהכל תלוי במקום בו אתם יושבים במטוס. זאת הסיבה שאנשים רבים יעשו כמעט הכל כדי להבטיח לעצמם מקומות מוצלחים יותר, החל מפלרטוט עם צוות המטוס ועד העמדת פנים שהם חולים. מנוע חיפוש הנסיעות Kayak חבר למומחה לטיסות ואיש צוות מטוס, דן אייר (Dan Air) כדי לגלות מהו אותו מקום נכסף במטוס.

עוד ב-mako חופש:

על איזו מסעדה ישראלית ממליץ מארה מיפן ומה הוא חושב עלינו
צניחה במחירי המזון ומיטות השיזוף בחופי אילת
על החיים ועל המוות: מי רוצה לקפוץ מפסגת ההר

לטענת אייר, המקום הכי טוב לשבת בו במטוס הוא מושב 1A בטיסה של מטוס מדגם A320. מטוס האיירבוס שלא מתחלק למחלקות נמצא בשימוש על ידי חברות בריטיש איירוויז, איזי ג'ט ואחרות עבור טיסות קצרות. בשורה הראשונה של המטוס יש את מירב המקום לרגליים, נוף מהחלון שמסתיר את כנפי המטוס ומי שיושב במקומות הללו זוכה לקבל קודם את האוכל והשתייה המוגשים. מה שכן, מושב 1A וגם 1F הם גם היקרים ביותר במטוס.

במטוס בואינג 777 לטיסות ארוכות, השורות 44-45 (שתי השורות האחוריות) הן הכי פחות פופולריות. הסיבה נובעת מכך שיש להן הכי פחות מקום לרגליים והן קרובות לשירותים כך שהן עלולות להבטיח ליושבים בהן טיסה רועשת וקרוב לוודאי גם מסריחה.

מטוס נוסעים (צילום: Kayak)
שתי השורות האחוריות הן הכי פחות פופולריות | צילום: Kayak

הייתם משתמשים בילדים שלכם כדי להשיג מקום טוב יותר?

בסקר שנערך בקרב 1,000 נוסעים בריטיים נחשף שרובם לא יבחלו באמצעים כדי להשיג לעצמם מקומות טובים יותר במטוס. שליש מתוכם, על פי דיווח הדיילי מייל, ינקטו באמצעים קיצוניים, כולל עקיפה של אנשים בשדה התעופה (10%), פלרטוט עם הצוות (8%) והעמדת פני חולים או נכים (6%) על מנת להשיג את מטרתם.

בטיסות בהן לא נקבעים מקומות מראש, 6% מהנוסעים שיקרו על כך שהם ישבו במחלקת עסקים כדי להיכנס למטוס ראשונים, בעוד אחרים השתמשו בגובה שלהם או אפילו בילדיהם בתור תירוץ לקבלת מקום טוב יותר. שיטות אחרות מסורתיות יותר להשגת מקום ישיבה מוצלח הן לעשות צ'ק אין דרך האינטרנט, מה ש-31% מהנשאלים עושים, בעוד 27% משלמים כדי לבחור מקומות או לקבל העדפה בזמן העלייה למטוס. מה שכן, 34% מהנוסעים לא היססו להודות שהם אחראיים לעומס בכניסה לשער המטוס משום שהם מנסים להידחף ולקבל מקום טוב יותר.