שנת 2018 - וגם בטיולים שלנו לחו"ל, כמו בכל תחום אחר בחיים, אנחנו רוצים לדעת בדיק מה אנחנו מקבלים ושהוא יהיה במחיר הכי טוב ובלי תקלות. בדיוק בגלל הדרישה הזו, נראה שבעולם החופשות מאמצים יותר ויותר את הפתרון הווירטואלי - 'אנחנו נראה לך מראש מה אתה עומד לקבל ואתה תוכל לבחור ולבנות את החופשה שהכי מתאימה לך, בלי לצאת מהבית'.

>> לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

השירות הזה, שהולך ותופס תאוצה, מתחיל כבר בשלב בחירת המקום במטוס, דרך המלון בו נבלה את חופשת החלומות שלנו ומגיע אפילו לתכנון הטיול. גם אתם רוצים להצטרף לטרנד העתידני שכולם נעזרים בו היום? זה כל מה שאתם צריכים לדעת:

בחירת המושב במטוס

אמנם הטיסות היום זולות יותר מאי פעם (לאחרונה נמצא שבשנת 1955 טיסה של שעתיים עלתה 900 דולר), אבל בכל מה שנוגע לשירות שאנחנו מקבלים, אנחנו ממש לא מוכנים להתפשר ולא משנה מה המחיר. בתוך כך, גם המקום בו נשב במהלך הטיסה הוא קריטי מאוד עבורנו: מעבר/ חלון/ קדמת המטוס או דווקא בקצה. אנחנו רוצים את המושב שלנו בדיוק כמו שאנחנו אוהבים.

אחד האתרים שנותנים את הפתרון הטוב ביותר לבעיה הזו הוא SeatGuru, בו ניתן להכניס את מספר הטיסה וחברת התעופה ולגלות עם איזה מטוס אתם עומדים להמריא ליעד, מה הם המושבים המומלצים ואיזה מהם בעייתיים. כך תוכלו לשריין את המושב המועדף עליכם בצ'ק אין מהבית. למשל, בטיסה 076 של אל על להונג קונג ניתן לראות שהמטוס הוא Boeing 777-200ER ושבשורה 24 אין חלונות או שבמושב 22C יש רווח גדול לרגליים.

מטוס נוסעים (צילום: ויקיפדיה)
לגלות איך נראה המושב שלכם לפני שעשיתם צ'ק אין | צילום: ויקיפדיה

זה כמובן לא נגמר כאן. הצעד הבא והחדש יחסית הוא שחברות התעופה יקחו אתכם לסיור וירטואלי במטוסים שלהן, וכך תוכלו לראות בעיניים איך נראה המטוס שעליו אתם צפויים לעלות. חברת אמירטס השיקה לאחרונה סיורים וירטואלים כאלה, בהם אתם יכולים "לטייל" במחלקת התיירים ואפילו להציץ למחלקה הראשונה והמפנקת (זה כנראה הכי קרוב שתוכלו להגיע אליה). זה לא נגמר אצלם וניתן למצוא את השירות גם בחברות תעופה קטנות יותר כמו אייר באלטיק. בקרוב גם בחברות התעופה הישראליות?

הזמנת המלון

אחרי שנחתנו ביעד, אנחנו עושים את דרכנו למבצר שלנו במהלך החופשה הקרובה - המלון. גם במקרה זה, כולנו רוצים לקבל בדיוק את מה שהובטח לנו ואת מה שראינו בתמונות. בנוסף לגלריית התמונות שחייבת להיות בכל אחד מאתרי המלונות אליהם אנחנו נכנסים, ישנם סיורים וירטואלים שיקחו אתכם לסיור בלובי, הבריכה וחדר האוכל. הכל במטרה שתרגישו כאילו אתם נמצאים ממש שם.

חדר מלון מבולגן (צילום: יחסי ציבור, shutterstock)
לא רוצים הפתעות כשמגיעים לחדר | צילום: יחסי ציבור, shutterstock

מחיפוש מהיר ברשת ניתן לראות שאפשרות הסיורים הוירטואלים נגישה כבר בלא מעט מלונות מסביב לעולם. החל ממלונות בארץ, דרך מלונות בפריז ועד טוקיו.  

גם באתר הזמנות החדרים Airbnb הבינו את הצורך של המטיילים לצאת לסיורים וירטואלים, על מנת להגביר את תחושת הבטחון של המשתמש במוצר. 

תכנון הטיול

תשכחו ממפה וספרי הטיולים, את כל המידע על היעד שלכם אתם יכולים לראות ולקבל דרך העיניים, כמעט בלייב. זה התחיל עם האופצייה הפשוטה ופורצת הדרך של גוגל מפות. פתאום כל אחד מאיתנו היה יכול לצאת לטייל ברחובות העיר אליה הוא צפוי להגיע ולבדוק מה נמצא מחוץ למלון שלו, איך נראית החנות המומלצת ועד כמה יפה הרחוב שבו תכנן לטייל. 

חוץ מהרחובות הראשיים, הסיורים הווירטואליים הגיעו היום עד למקומות הכי נידחים שיש, כפי שעשו באחד הפארקים היותר קשים להגעה בארה"ב. אתם מוזמנים לצאת לסיור שהם מציעים ולחוות זאת בעצמכם:

 

ומה לגבי ההמלצות על היעד הבא שלכם? גם לזה כבר יש פתרון נגיש וחוויתי. בדיוק כמו שהמטייל בשנת 2018 רוצה לקבל. שיתוף פעולה טרי בין אתר הזמנת הטיסות Smartair ובין חברת SeeVoov המציע פלטפורמה חדשנית לתכנון חופשה.  כך, לקוחות Smartair שהזמינו טיסה לחו"ל, יוכלו לתכנן את החופשה הקרובה שלהם בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת.

בעזרת המוצר החדש ניתן לקבל מידע מקיף על היעד ועל אטרקציות ואתרים ששווה לבקר בהם, לצפות בסרטונים מכל פינה בעיר, לקבל המלצות מתיירים ומקומיים שביקרו במקום ולבנות מסלול טיול מקיף ומפורט, המחולק לפי ימים ושעות. אם למשל תרצו לטוס לאיסלנד, תוכלו לבחור האם לקבל מידע על אטרקציות מרכזיות, מסעדות, מוזיאונים, חיי לילה ועוד, ובכל אחת מהאופציות לצפות בסרטונים והמלצות על המקומות הספציפיים. 

"בעידן של מידע מהיר ותיירות שיתופית, לנוסע הישראלי יש את האפשרות לדעת כל פרט ופרט בחופשה העתידית שלו, והוא צמא להמלצות אותנטיות בנוגע ליעד אליו או מתכנן לטוס", אומר ארז בוסו, מנכ"ל Smartair. "זיהינו את הצורך להרוות את הצמאון הזה אצל הלקוחות שלנו ולתת להם את הכלי הטוב ביותר להנגשת כל המידע וההמלצות לחופשה בדרך החווייתית ביותר. העולם מתקדם לעתיד שיתופי-טכנולוגי של מידע פתוח ולנו בסמארטאייר חשוב להניף את הדגל גם בתחום הזה, בדרך להובלת ענף התיירות בישראל אל המחר."