רק נשים. דיילת בעבודה, ארכיון (צילום: חדשות 2)
רק נשים. דיילת בעבודה, ארכיון | צילום: חדשות 2

המלחמה של חברות התעופה על כל דולר גובה קורבן חדש: דיילי האוויר. חברת התעופה המוזלת מהודו "אינדיגו" החליטה מעתה לגייס רק נשים לתפקיד דיילות אוויר כדי לחסוך במשקל המטוס ומכאן בהוצאות החברה, שכן נשים לרוב שוקלות פחות מגברים. את הסיפור מפרסם עיתון "הטיימס אוף אינדיה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

כיום 40% מדיילי האוויר של החברה הם גברים. הנהלת החברה חישבה ומצאה כי כל קילוגרם על המטוס עולה עוד שלושה רופי לכל שעת טיסה (18 אגורות). מאחר ודיילות האוויר שוקלות 15-20 קילו פחות מדייל גבר, בממוצע, אינדיגו מצפה לחסוך כשלושה מיליון רופי (182 אלף שקלים) מדי שנה באמצעות המהלך.

130 דיילי החברה לא יפוטרו, אך צוותי האוויר החדשים שיגויסו יכללו רק נשים. מאחר והחברה הזמינה 80 מטוסים שאמורים להגיע לחברה במהלך שבע השנים הבאות, היא מתכוונת לגייס כ-2,000 דיילות בתקופה זו. "הירידה בשער הרופי פגעה בתעשיית התעופה באופן קשה. כל ההוצאות העיקריות שלו קשורות לדולר, בעוד שאנחנו מרוויחים ברופי. אנו מחפשים כל דרך כדי לחסוך בהוצאות ולהישאר רווחים", אמר מנכ"ל החברה גיאורגיו דה-רוני.

"הפחתנו את משקל המטוס בכל צורה שאפשר"

"הפחתנו את משקל המטוס בכל צורה שאנחנו יכולים. המגזינים שלנו צומצמו, מיכלי המים שלנו לא ממולאים עד הסוף ובעת ההסעה למסלול אנחנו משתמשים רק במנוע אחד ולא בשניים, כדי לחסוך בדלק. המטוסים החדשים שלנו הוזמנו עם כנפוני קצות כנף שיסייעו לנו להפחית את שריפת הדלק של המטוס ב-5%", הוא הוסיף.

חברת "אינדיגו" היא אחת החברות שצומחות בקצב המהיר ביותר בעולם - היא מציעה טיסות מוזלות ברחבי הודו לאוכלוסיות שעד עתה לא יכלו להרשות לעצמן לטוס, ובמדינה של 1.1 מיליארד בני אדם פוטנציאל הגדילה שלה עוד רחוק ממיצוי.

בשנים האחרונות עם התגברות התחרות בין החברות הזולות בענף התעופה מנסות חברות התעופה לחסוך ככל שאפשר. חלק מחברות התעופה הסדירות החלו לגבות תשלום על מזוודות, כמו החברות המוזלות, וחלק מהחברות המוזלות (כמו WIZZ) החלו לגבות תשלום גם על תיקי יד שעולים למטוס. הגדילה לעשות חברת התעופה מסמואה שקבעה שמחיר הכרטיס יחושב בין השאר לפי משקל הנוסע. חברת התעופה האמריקנית סאות'ווסט דורשת מנוסעים כבדי משקל לשלם מחיר של שני כרטיסים, היה ואינם מסוגלים לשבת במושב בודד, בלי קשר לתפוסה במטוס.