אורות שדה התעופה ברלין (צילום: dailymail.co.uk)
זמן כיבוי אורות. או שלא. שדה התעופה שבבנייה | צילום: dailymail.co.uk
נמל התעופה החדש של ברלין, BER Airport, כבר ממזמן לא עומד בלוח הזמנים שהוקצב להקמתו וכעת פרט מביך נוסף מעיב על הפרויקט. מנהלי הבנייה של הנמל הודיעו בסוף השבוע האחרון כי הם פשוט לא יכולים לכבות את האורות שלו.

300 עובדים מועסקים באתר הבנייה הגדול ביותר בגרמניה, שאמורה להקים את נמל התעופה המתקדם בעולם. אבל אף אחד מהם לא הצליח לכבות את אלף הנורות שדולקות באולם הטרמינל הראשי, בשווי של יותר מ-2,000 דולר לכל 12 שעות.

אורות, נמל התעופה ברלין
מדי 12 שעות חשבון החשמל של המקום קופץ ב-2,000 דולר


"אנחנו לא התקדמנו עד כדי כך שאנחנו יכולים לשלוט על התאורה" אומר האחראי על הצד הטכנולוגי של הפרויקט ששם את ברלין וגרמניה כולה ללעג ולקלס.

"ליקויים שמצאנו במערכת השליטה משפיעים על תאורת המסוף", מוסיף דובר חברת התעופה ומסביר: "אבל האורות יישארו דלוקים בכל מקרה בלילה מסיבות ביטחוניות".

שדה התעופה ברלין (צילום: dailymail.co.uk)
הגרמנים מתביישים. תכל'ס | צילום: dailymail.co.uk


בברלין פועלים כיום שני שדות תעופה – Tegel ו – Schoenefeld, ובשניהם מתקיימות כעת עבודות שדרוג בעלות של מיליונים, היות ומומחים לא מאמינים ששדה התעופה BER יהיה מוכן עד לשנת 2017, לכל המוקדם.

BER היה אמור להיפתח כבר בשנה שעברה. כעת, עלות הפרויקט כמעט הוכפלה מהערכתו המקורית – מלמעלה מ-2.5 מליארד דולר, ל-5.5 מיליארד דולר.

(מקור)

>> חומות עם תקווה: בית הכלא בהולנד שהפך למלון בוטיק