תביעת ענק: 235 נוסעים שנשארו בברלין ולא הצליחו להמריא לישראל, החליטו להגיש תביעה נגד חברת הלואו קוסט "ריינאייר" בסך של מעל למיליון שקלים. לטענתם, המחדלים של חברת התעופה הם אלו שגרמו להם לעיכוב לטיסה, והיא זו שנושאת באחריות. התביעה מצטרפת לשרשרת האירועים בחודשים האחרונים, ובהם נוסעים מישראל טענו כי לא עלו על טיסות לארץ בגלל מחדלי החברה.

"בגלל שבעמדות הצ'ק-אין של ריינאייר בשדה התעופה בברלין אין מספיק בודקים, והבדיקות הביטחוניות אורכות זמן רב, פספסנו את ההגעה לשער העלייה למטוס בכמה דקות. היינו 50 נוסעים ולא רצו להעלות אותנו לטיסה. לקח להם שעה וחצי להוריד את המזוודות בזמן הזה", מספר יוני, אחד הנוסעים שנאלץ להישאר בברלין. "זה אבסורד שהם העדיפו להוריד לנו את המזוודות מהמטוס, שבחצי זמן מזה יכלו להעלות אותנו לטיסה. היינו צריכים לקנות כרטיסי טיסה חדשים ולממן לינות בבתי מלון".

באמצעות עורך הדין אשר רוטבאום, מומחה לדיני תעופה, הגישו הנוסעים מכתב התראה לחברת ריינאייר בו דרשו לקבל פיצוי של 5,000 שקל לכל נוסע. במכתב מפרט עו"ד רוטבאום עשרה מקרים של נוסעים שנותרו בברלין, ולא טסו לישראל בגלל שפספסו בדקות ספורות את שער העלייה למטוס, למרות שרובם הגיעו גם שלוש שעות לפני הטיסה לנמל התעופה. זאת בגלל בדיקות ביטחוניות ממושכות ותורים ארוכים בדלפקי הצ'ק-אין של החברה.

מטוס של ריינאייר (צילום: Dan Kitwood, GettyImages IL)
תשלם מעל מיליון שקל לנוסעים? ריינאייר | צילום: Dan Kitwood, GettyImages IL


"לאחר שעברו את הבידוק הביטחוני הראשון, וכן את ביקורת הדרכונים, גילו להפתעתם טרם ההגעה לשער העלייה למטוס כי עליהם לעבור בידוק ביטחוני נוסף המיועד אך ורק לטסים לישראל", נאמר במכתב. "בשום שלב (לא במעמד מסירת הכבוד או בכל מקום אחר) לא יודעו מרשיי כי קיים בידוק ביטחוני נוסף שעליהם לעבור אשר יגזול מהם זמן נוסף עד להגעה לשער העלייה למטוס".

עו"ד אשר רוטבאום (צילום: מירב פלברג, יחצ)
מייצג את הנוסעים בתביעה נגד ריינאייר. עו"ד אשר רוטבאום | צילום: מירב פלברג, יחצ

הנוסעים טוענים כי בעת שעברו את הבידוק הביטחוני הנוסף, גילו ששער העלייה למטוס נסגר, למרות שהמטוס טרם המריא. "החברה הייתה אמורה באופן אבסורדי להתעכב פרק זמן נוסף, ולהמריא באיחור על מנת לפרוק את כבודת הנוסעים ולא לאפשר למרשיי לעלות לטיסה. ברור כי היה לוקח פחות זמן להעלות את מרשיי לטיסה ולהמריא מאשר לפרוק את המטוס, לאתר את הכבודה ולהמריא בלעדיהם באיחור כפי שאירע בפועל", מציין עו"ד רוטבאום. עוד נטען כי החברה לא דאגה לנוסעים במימון כרטיסי טיסה או בתי מלון.

נכון לעכשיו, חברת התעופה ריינאייר טרם הגיבה למכתב הנוסעים.