כבר כתבנו לא מעט על ההנחייה שדורשת להעביר את הטלפון הנייד למצב טיסה. בזמן שבעבר ההצדקה לכך נבעה מהעובדה שזה יכול לשבש את רשת הקשר, או כך טענו לפחות, היום כבר ברור שהסיכוי הוא יותר מקלוש ואפילו טייס אחד אמיץ הסכים להודות בכך. מצד שני, הרצון לשמור על סדר, הסיכוי הקטן שזה יפריע לקליטה ואפילו סיבות בריאותית, גורמות לכך שההנחייה עדיין מלווה אותנו בכל המראה.

>> לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

ואם אתם עדיין ספקנים ונוהגים לזלזל בהנחייה הזו, מסתבר שיש סיבה נוספת ומאוד טובה לכך שמאוד כדאי לכם להיות ילדים טובים ולהקשיב למה שאומרים לכם. כך לפחות למד על בשרו נוסע אחד בטיסה מאירלנד לארצות הברית, וזה בכלל לא קשור לכל מה שחשבתם עד עכשיו.

בחברת אייר לינגוס, חברת התעופה הבינלאומית של אירלנד, פרסמו מקרה בו נוסע החליט להשאיר את הנייד שלו במצב של נדידת נתונים בזמן הטיסה, ולאחר הנחיתה גילה שזה עלה לו לא פחות מ-300 דולר (כ-1,100 שקל). הנוסע, לקוח של חברת הסלולר הבינלאומית ATַַַ&T, אמנם לא עשה שימוש חריג בזמן הטיסה, אך העובדה שהטלפון הסלולרי שלו נאלץ "לעבוד" ולעבור בין רשתות שונות בזמן שהיה באוויר גרמו לחוב המנופח. 

View this post on Instagram

A post shared by Aer Lingus (@aerlingus) on

לאחר שגילה את החוב המבאס, הנוסע פנה מיד לחברת הסלולר וזו טענה בפניו שאין לה מה לעשות בעניין. "אנטנות המותקנות על המטוס פועלות מחוץ לתוכנית הנדידה הבינלאומית במסגרת הסכמי החברה", טען נציג חברת AT&T. "כך קורה שהנייד מתחבר באופן אוטומטי לאותן אנטנות ומופעלים חיובים שונים - גם אם הוא כלל לא בשימוש". גם בחברת אייר לינגוס אישרו שמקרה כזה אפשרי, אך הם אינם לוקחים אחריות כשהנוסעים לא נשמעים להוראות הצוות. 


ואם במקרה אתם אומרים לעצמכם שחברת AT&T בכלל לא עובדת בארץ והסיפור הזה לא נוגע לכם, אז תחשבו שוב: