בפרקים הקודמים של "יונייטד, ככל הנראה חברת התעופה הגרועה בעולם": הורדת נוסע בכוח מהמטוס, עקרב מסתובב בתא הנוסעים, הארנב השני הגדול בעולם נמצא מת בא המטען. והשבוע: הקמצנות מגיעה לשיאים חדשים. עוד אחרי הפרסומות.

שירלי יאמאוצ'י היא מורה בבית הספר יסודי בהוואי, שנסעה בשבוע שעבר לכנס הוראה בבוסטון יחד עם בנה טייזו בן השנתיים ושלושה חודשים. כנדרש, שירלי רכשה עבורו כרטיס טיסה במושב לידה, שעלה כמעט 1,000 דולר (בטיסה עם חניית ביניים, כן? אבל לא משנה). החלק הראשון של הטיסה, מהוואי ליוסטון טקסס, עבר בהצלחה וכך גם עצירת הביניים. כששירלי ובנה עלו למטוס וחיכו להמראה השנייה, הגיח פתאום נוסע עם אותו מספר מושב כמו של טייזו.

"אמרתי לו שקניתי את שני המושבים", מספרת שירלי, "אבל אז הדיילת הגיעה, משכה בכתפייה ואמרה – 'הטיסה מלאה'. בדיעבד, טוענת יונייטד, כרטיס העלייה למטוס של טייזו לא נסרק כהלכה במהלך הבורדינג, מה שגרם למושב שלו להיחשב כפנוי ולכן הוא נמסר לנוסע שהיה בסטנד-ביי.




מה עושים? חברת התעופה אמנם הציעה לשירלי פיצוי, אבל זה היה כרוך בשינוי כל שאר הטיסות שלה חזור. שירלי, שבקיאה היטב בכל עלילות יונייטד, רצתה לעמוד על שלה ולהתווכח עם צוות המטוס אבל חששה שיוריד אותה בכוח כמו שקרה בעבר, אז היא העדיפה להעניק לנוסע את המושב של טייזו ולהחזיק אותו בידיה במשך הטיסה. מה שלא רק נשמע לא נוח, אלא גם מנוגד לנוהלי הבטיחות של רשויות התעופה. אבל לטענתה של שירלי לא ממש הייתה לה ברירה אחרת.

אלא שטייזו הוא ילד ששוקל 11.4 קילו וגובהו כמחצית מגובהה של אמו, כך שבמהלך הטיסה זרועה של שירלי נמחצה באופן קבוע בין הבן שלה לבין דופן המטוס במשך שלוש וחצי שעות הטיסה. בשלב מסוים כאב לה כל כך שהיא פשוט העמידה אותו על הרצפה ואיזנה אותו באמצעות הברכיים שלה בלבד.

יונייטד מסרה בתגובה כי היא תשמח לפצות את שירלי "כמחווה של רצון טוב", ולהנחות את עובדיה כדי שמקרה כזה לא יחזור שוב: "אנחנו מתנצלים בפני גברת יאמאוצ'י ובנה על החוויה". יחד עם זאת, החברה סירבה לענות על שאלות מדוע אפשרה מלכתחילה לילד לשבת על אמא שלו, והאם מצב כזה בכלל בטוח.

(מקור)