איאן סמית' מאוסטרליה, בעל מוגבלות פיזית, טס ב-22 לינואר עם חברת ג'טסטאר, חברת הלואו קוסט של קאנטאס, מהעיר בלינה לסידני. ב-2 לבפרואר הוא טס מסידני למלבורן. בשני המקרים הטיסה עברה בצורה חלקה והוא קיבל סיוע של צוות האוויר לעלות למטוס.

>> לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

הבעיה התחילה כאשר סמית' רצה לעשות את דרכו הביתה ממלבורן לבלינה ב-8 לפרואר. כאשר ניסה להזמין כרטיס נאמר לו שהוא לא יכול לעלות על הטיסה בגלל משקלו הכולל את כיסא הגלגלים. סמית' טוען שבמשך חמישה ימים הוא נשאר בחדרו במלון בניסיון להזמין כרטיס, אך ללא הצלחה.


"הם התייחסו אליי כמו לאידיוט, אבל אני לא כזה, אני בסך הכל נכה, אני עדיין בן אנוש", אמר סמית' לרשת חדשות מקומית. גם הבן שלו, דייויד, טען שחברת התעופה התייחסה בצורה לא הוגנת לאביו מסיבה לא ברורה. 

בסופו של דבר סמית' עלה על טיסה הביתה וחברת התעופה התנצלה בפניו על עוגמת הנפש. "אנחנו מתנצלים בכנות בפני מר סמית'. הבעיה הייתה שבטיסות הקודמות הנוסע קיבל סיוע ידני בעת העלייה למטוס ובמקרה האחרון צוות הטיסה לא קיבל אישור לעשות זאת. זו הייתה טעות. המקרה הזה הזכיר לנו לחדד נהלים ואנו מבטיחים שזה לא יקרה שוב". 

למרות ההתנצלות של חברת התעופה, סמית' טוען שלא יטוס איתם יותר. "אני מרגיש הרוס מכל החוויה", הוא אמר.