בתחילת המלחמה, הופסקו מרבית הטיסות מישראל ליעדים ברחבי העולם וכמובן מאותן מדינות אל ישראל. חברות התעופה הבין-לאומיות הודיעו כמעט כולן כי ישעו את הפעילות שלהן בישראל לפחות עד שהמצב יירגע. עם זאת, בהמשך המלחמה, החלו חברות תעופה רבות להחזיר את הפעילות שלהן לנתב"ג כולל לופטהנזה הגרמנית שהודיעה בחודש שעבר על החזרה ואייר פראנס הצרפתית שגם היא חוזרת לישראל בסוף חודש ינואר.

כיום, ניתן לטוס מישראל באופן ישיר למעל 40 יעדים רבים ברחבי העולם, ביניהם בארצות הברית, אירופה, אסיה ואפריקה. לעומת חברות התעופה הזרות, חברות התעופה הישראליות המשיכו לטוס באופן רציף וממשיכות כל העת להפעיל קווים לרחבי העולם. הגדולה מביניהן היא כמובן אל על, שבשונה מארקיע וישראייר גם מפעילה את הקווים שלה ליעדים מרוחקים בעולם כמו לוס אנג'לס ותחזור לקו טוקיו בתחילת חודש מרץ. אל הישראליות מצטרפות גם אתיחאד ופליי דובאי שהמשיכו לטוס הלוך ושוב במשך כל המלחמה. 

טיסות מישראל לאירופה

אתונה (צילום: kudla, שאטרסטוק)
אחד היעדים הבולטים לטיסות ישירות מישראל. אתונה, יוון | צילום: kudla, שאטרסטוק

אירופה היא היבשת שאליה וממנה קיימות הכי הרבה טיסות במהלך המלחמה, גם בשל הקרבה שלה וגם בזכות העובדה שרבים ממשיכים מאותם יעדים הלאה למדינות אחרות. חברות התעופה הישראליות אל על, ישראייר וארקיע טסות בין השאר גם ליעדים המרכזיים ביותר ביבשת וביניהם אתונה, פריז, רומא, בודפשט, בוקרשט, בטומי, ורשה ברצלונה ועוד.

באופן טבעי בשל היותה חברת התעופה הישראלית הגדולה ביותר, אל על מפעילה את מספר הקווים הגבוה ביותר ומגיעה גם ליעדים שהישראליות האחרות לא מגיעות אליהם כמו ברלין, אמסטרדם, וינה, לונדון, מינכן ועוד. לעומת זאת, אל על הפסיקה לעתה מספר קווים לאירופה ובהם גם אלה לאיסטנבול, מרסיי ודבלין.

מטוסי אל על מושבתים (צילום: משה שי , פלאש/90 )
מפעילה את מספר הטיסות הגדול ביותר. אל על | צילום: משה שי , פלאש/90

גם חברות תעופה זרות טסות מישראל למספר יעדים באירופה וביניהן אג'יאן איירליינס היוונית שחזרה היום (חמישי) ותפעיל מספר טיסות ליוון בכלל ולאתונה בפרט. כאמור, גם הענקית הגרמנית לופטהנזה חזרה לישראל ומפעילה טיסות לברלין, מינכן ופרנקפורט, כשאיתה בקבוצה גם אוסטריאן איירליינס האוסטרית עם טיסות לוינה וסוויס השווייצרית שטסה לציריך.

חברות התעופה אזימוט ורד ווינגס ממשיכות להפעיל את הקווים שלהן לרוסיה. גם חברת היי-סקיי המולדובית-רומנית ממשיכה לטוס מנתב"ג לקישינב בירת מולדובה, בזמן שחברת התעופה הרומנית טארום מפעילה את הקו הישיר שלה לבוקרשט.

טיסות מישראל לארצות הברית 

ניו יורק (צילום: Andrey Bayda, shutterstock)
חברות התעופה האמריקניות עדיין לא חזרו לפעילות בישראל. ניו יורק | צילום: Andrey Bayda, shutterstock

 

חברות התעופה האמריקניות עדיין לא חזרו לעבוד בשגרה, חלקן הודיעו שישובו לפעול בין החודשים פברואר ומרץ. נכון להיום, אל על היא חברת התעופה היחידה שמפעילה קווים ישירים בין ישראל לארה"ב, עם טיסות לניו יורק וללוס אנג'לס. חברת התעופה יונייטד איירליינס הודיעה כי היא צפויה לחזור לטיסות לישראל ב-2 בפברואר, אך זה כמובן תלוי במצב הביטחוני.

טיסות מישראל לאסיה

בנגקוק תאילנד (צילום: 
1000 Words, shutterstock)
גם לכאן קיימות טיסות ישירות. בנגקוק, תאילנד | צילום: 1000 Words, shutterstock

מספר חברות תעופה מפעילות קווים ישירים למגוון יעדים קרובים ורחוקים ברחבי אסיה. אל על מפעילה טיסה ישירה לבנגקוק בירת תאילנד, בזמן שחברת התעופה האוזבקית אוזבקיסטן איירליינס טסה מהבירה טשקנט לנתב"ג. 

אליהן מתווספות גם איתיחאד שטסה אל בירת איחוד האמירויות אבו-דאבי ופליי דובאי שמפעילה טיסות ישירות לדובאי. למזרח הרחוק מגיעה חברת התעופה הסינית האינאן איירליינס עם טיסה ישירה לעיר הנמל הסינית הגדולה שנג'ן.

טיסות מישראל לאפריקה

יוהנסבורג דרום אפריקה  (צילום: Finn stock, shutterstock)
עדיין יש טיסות ישירות לכאן. יוהנסבורג, דרום אפריקה | צילום: Finn stock, shutterstock

מספר הטיסות ליבשת אפריקה הוא הנמוך ביותר בזמן המלחמה, וקיימות שתי חברות בלבד שמפעילות טיסות למדינות ביבשת הצמודה. אחת מהן היא אל על שלה טיסה ישירה לעיר יוהנסבורג בדרום אפריקה, וחברת התעופה הלאומית של אתיופיה אתיופיאן איירליינס שמפעילה טיסה ישירה בין ישראל ואדיס אבבה