מדי כמה חודשים אנחנו שומעים על טכנולוגיה חדשה שמבטיחה להטיס אותנו מתל אביב לניו יורק בפחות משעה באמצעות מטוס סילון על קולי. לא מזמן שמענו על מטוס ה"סקיילון" של חברת ריאקשן אנג'יינס הבריטית המבטיח להגיע למהירות הגבוהה פי 5 ממהירות הקול, על מטוס ה"היי טקס" היפני המגיע למהירות של 5 מאך ועל ה"לאפקאט 2" האירופי המבטיח להגיע למהירות של 8 מאך.

>> לפייסבוק של mako חופש

בימים אלו, צוות חוקרים ממרכז החלל הגרמני טוען שיש בידו טכנולוגיה שתשאיר את כולם מאחור, בעננת אבק. הצוות מציע גישה אחרת, במסגרתה ניתן יהיה להטיס 50 נוסעים מסביב לגלובוס במהירות הגבוהה פי 25 ממהירות הקול. הרעיון למטוס החדש פותח במשך עשור והוא בנוי בקונספט דומה לזה של מעבורת חלל כאשר גם הרקטה ותא הנוסעים ממריאים באופן אנכי.

 

המטוס, שמכונה "ספייס ליינר", מצויד ב-11 מנועי סילון אשר יעזרו לו להגיע לגובה מקסימלי של 80 קילומטרים. בגובה הזה תא הנוסעים יתנתק מהרקטה ויתחיל לגלוש באיטיות אל עבר היעד. הרעיון מאחורי המטוס הוא לא רק המהירות, אלא השמירה על הסביבה, היות ונעשה בו שימוש בחמצן ומימן נוזלי.

מרבית הטיסה תתבצע במצב של טייס אוטומטי, אבל בשל שיקולי בטיחות שני טייסים ישגיחו על המערכות השונות ויקנו תחושת ביטחון לנוסעים.

עם יכולות כאלו ניתן יהיה להגיע מאירופה לאוסטרליה בתוך 90 דקות. אך מעבר לאתגרים הטכנולוגיים והישומיים המחיר של טיסה כזאת צריך להיות סביר. על פי החוקרים הגרמנים מנועי הסילון יספיקו ל-25 שיגורים לפני שצריך יהיה להחליפם. החברה הגרמנית היא אולי המתקדמת בתחום, אולם על אף שהטכנולוגיה הזאת הוכחה נראה כי ניאלץ להמתין בסבלנות עד שהיא תאומץ על ידי חברות מסחריות, כנראה בעוד כ-30 שנה.

>> איך לארוז בגדים יפים במזוודה מבלי שהם יתקמטו
>> נהג מונית החזיר לתיירים עודף של 40 אגורות במקם 40 שקלים