מוזיאון הלובר בפריז הוא המוזיאון שביקרו הכי הרבה אנשים בשנת 2018. זו אמנם ממש לא הפעם הראשונה שמוזיאון האומנות, בו נמצאת המונה ליזה המפורסמת, מסיים כמוזיאון הפופולרי בעולם, אך יחד עם זאת, השנה הוא נהנה מכמות מבקרים גבוה מהרגיל - 10.2 מיליון - גידול של 25 אחוזים לעומת שנת 2017.

>> לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

לא מעט דברים עזרו למוזיאון להגיע למספרים המפלצתיים האלה ולעקוף בדרך את המוזיאון הלאומי של סין בבייג'ינג ואת המטרופוליטן בניו יורק. דבר ראשון, הגידול הכללי בתיירים בעיר הבירה הצרפתית לאחר מתקפת הטרור שהייתה בשנת 2015; בנוסף, עלייה בביקורים של תושבי צרפת, לרבות תלמידי בתי הספר המקומיים; אך מעל לכל, השינוי הגדול, כך טוענים בהנהלת המוזיאון, נובע בעקבות הקליפ "Apeshit" של ביונסה וג'יי זי שיצא ביוני השנה וצולם בלובר.

מוזיאון הלובר (צילום: pichetw, Shutterstock)
מוזיאון הלובר | צילום: pichetw, Shutterstock

כמעט מאה וחמישים מיליון אנשים צפו בקליפ המושקע כשבקרע שלו ניתן לראות את יצירות האומנות השונות של המוזיאון, מה שגרם ללא מעט תיירים להגיע ולהתחקות אחר הלוקיישנים השונים שלו. כמו כן, במוזיאון זיהו את הפוטנציאל והחלו בסיור מיוחד של שעה וחצי בו עוברים בין כל יצירות האומנות שמופיעות בקליפ. 

"שנת 2018 היתה שנה יוצאת דופן למוניטין הבינלאומי של הלובר", אמר ז'אן לוק מרטינז, מנהל המוזיאון. "הקליפ של ביונסה, לצד פתיחת מוזיאון הלובר באבו דאבי, גרמו לכך שכולם ידברו עלינו והתוצאה המרכזית היא הגידול המרשים במבקרים. אני מקווה שנמשיך לגדול גם ב-2019 ואנחנו מתכננים להוסיף כניסה לילית חינם בכל יום שבת הראשון בכל חודש".