פיל (צילום: SXC)
"זיקפת הפיל הרסה לי את החופשה" | צילום: SXC

תמיד נראה לנו שהתייר הישראלי הוא ה'מתלונן הסדרתי' במהלך חופשותיו בחו"ל. "לא קיבלו חדר עם נוף לים", "לא היה מספיק מבחר בארוחת הבוקר" והקביעה הנחרצת "הם אנטישמיים", הן רק חלק מהתלונות הישראליות שמוכרות לנו כל כך. סקר הצרכנים השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות הבריטיים וחברת התיירות תומאס קוק, שתוצאותיו התפרסמו היום השבוע, מגלה כי לבריטים יש חשיבה יצירתית במיוחד בנוגע לאי שביעות רצון מהחופשה השנתית שלהם.

בראש רשימת עשרים התלונות המוזרות ביותר של התייר הבריטי מככבת תלונתו של תייר, שסיפר כי החופשה השנתית שלו נהרסה בגלל שזכה לצפות בזיקפת פיל, בביקור בגן חיות מקומי באפריקה. "הרגשתי שעולמי חרב עליי, זה הרס לי את ירח הדבש עליו עמלתי חודשים רבים", הוא טען בסקר.

תייר נוסף התלונן כי "זה לא הוגן שלא הודיעו לי שצריך להביא בגד ים לפארק המים" ואחד אחר סיפר כי הוא מאוכזב במיוחד מהעובדה שרימו אותו בעסקת רחוב. "הלכתי עם אשתי במדרחוב וראיתי משקפי RayBan נהדרות בדוכן קטן. הצלחתי לרכוש אותן תמורת כ-3 ליש"ט (כ-17 ש"ח) ואז גיליתי שהן מזוייפות". תייר אחר שנפש בחופי האיים המאלדיביים טען בסקר כי "היה יותר מדי חול בחופים השונים". תיירת אחרת התלוננה על כך שלא הודיעו לה כי יש דגים בים.

"יותר מדי שדיים על החוף"

בחורה עירומה בחוף (צילום: Nicole S. Young, Istock)
"לאסור שיזוף טופלס. בעלי לא מתייחס אליי" | צילום: Nicole S. Young, Istock

בריטית שביקרה יחד עם בעלה בחופי הרחצה בקפריסין טענה שהחופשה השנתית שלה נהרסה בגלל המוני זוגות שדיים שנראו על החוף. "צריכים לאסור לחלוטין שיזוף ללא חלק עליון של בגד הים. יצאנו לחופשה שנתית שלנו ובמקום להתרכז בי ולתת לי את תשומת הלב הראויה, בעלי העביר את כל היום בצפייה בשדיהן של מתרחצות אחרות, החופשה שלי נהרסה לחלוטין", היא כתבה בתלונה להתאחדות סוכני הנסיעות.

בריטית נוספת האשימה את בית המלון בו שהתה בלא פחות מאשר כניסתה להריון. "ארוסי המקסים ואני הזמנו חדר עם שתי מיטות נפרדות, אולם במקום זה, שיכן אותנו בית המלון במיטה זוגית גדולה. אנחנו מוצאים את צוות בית המלון אחראי באופן ישיר לעובדה שנכנסתי להריון. זה לא היה קורה אם היו מכבדים את ההזמנה שלנו ומעניקים לנו שתי מיטות נפרדות", היא ציינה באופן חד משמעי.

דובר התאחדות סוכני הנסיעות ציין בהודעה מיוחדת לעיתונות כי ישנה עלייה מתמדת בשיעור התלונות שמוגשות להתאחדות על ידי תיירים בריטיים כעוסים, כאשר בשנת 2008 הוגשו כ-22 אלף תלונות שונות.