לפני כשבועיים נפתח רשמית במרכז ירושלים הנציג הראשון והמסקרן של מותג המלונות הבינלאומי Ibis מרשת Accor. המלון החדש שוכן במיקום אטרקטיבי בלב עיר הקודש, צמוד לכיכר ציון ובמרחק כמה דקות הליכה משוק מחנה יהודה, העיר העתיקה, מגדל דוד ושאר מוקדי עניין עולמיים. המלון משתייך לקטגוריית Red של המותג - ומתואר במילות הקסם "צעיר, קליל ואורבני". האווירה הזאת אמורה להתבטא בעיצוב הכולל ריהוט מחומרים טבעיים ובצבעים חמים, והיצע קולינרי רחב הכולל שני סוגים של ארוחות בוקר (קלילה ועשירה) ובר המציע כריכים, סלטים, עוגות וגבינות העומד לרשות האורחים 24/7. "אני בטוח שכניסת מותג Ibis לישראל תביא תיירים נוספים שמחפשים את המותגים המוכרים להם בעולם, עם הסטנדרטים ואיכות השירות המוכרת והאהובה עליהם", ציין אהרון ברנשטיין, מנכ"ל Ibis ישראל. מלון נוסף מבית המותג עתיד להיפתח בירושלים במהלך 2018, ובתל אביב במהלך 2020-2021.

מלון איביס ירושלים (צילום: אסף פיננצ'וק, יחסי ציבור)
"צעיר, קליל ואורבני" | צילום: אסף פיננצ'וק, יחסי ציבור

מלון איביס ירושלים (צילום: אסף פיננצ'וק, יחסי ציבור)
בקרוב גם בתל אביב | צילום: אסף פיננצ'וק, יחסי ציבור

שם חדש נוסף בשכונה הוא Six Senses, רשת מלונות היוקרה הבינלאומית שנכנסת לראשונה לישראל, ותפתח בשנה הבאה את ריזורט הפאר המדברי הכה מצופה שלה בשחרות שבדרום הערבה. על פני 188 דונם, אל מול הנוף המרהיב של הרי אדום, יקומו 65 חדרי אירוח, בריכות, ספא מפואר, חוות גמלים, מרכז פעילויות מדברי ועוד שלל אטרקציות שעשויות לגרום לאילת להיראות פחות רלוונטית מאי פעם. ״אנחנו נרגשים להכריז על הפרויקט המדברי הקסום של Six Senses בישראל. החיבור עם קבוצת כרמי הערבה מאפשר לנו לעבוד עם חברה ששותפה לחזון שלנו בתחום הקיימות ואיכות החיים״, אומר ניל ג׳ייקובס, מנכ״ל Six Senses. ״לא יכולנו לבקש שותף טוב יותר או שילוב מושלם יותר לייצוג בישראל כמו Six Senses שחרות״.

מלון six senses בשחרות (אילוסטרציה: ירדן זהב, יחסי ציבור)
ריזורט פאר מדברי: הדמיה | אילוסטרציה: ירדן זהב, יחסי ציבור

בגזרת השמות המוכרים, רשת 'פתאל' ממשיכה להתרחב ומשיקה מלון חדש בלב עיר הבירה: קבלו את "לאונרדו בוטיק ירושלים". 74 חדרי בוטיק תמצאו במלון החדש הממוקם ברחוב הנביאים ומתפרס על פני 4,200 מ"ר, כשבכל חדר מרפסת עם נוף לחלקיה השונים של העיר, ביניהם גם העיר העתיקה והר הבית. המלון נבנה בהשקעה של 65 מיליון ש"ח ובעיצוב אקלקטי שמשלב סגנונות עתיקים ומודרניים, בהתאם למרקם האורבני הייחודי, כאשר קהל היעד המוצהר הוא אנשי עסקים, תיירים וזוגות שמחפשים חוויה יוקרתית בעיר הקודש. "התיירות העסקית בישראל נמצאת בתקופת שגשוג ופריחה, ומעצם היותנו חברה יזמית, ולא רק מלונאית, אנו פועלים להגדלת ההיצע ומתן פתרונות עסקיים לנושא זה", מסר מנכ"ל הרשת, דוד פתאל. "בשנים האחרונות עסקנו בחיפוש אחר מיקומים נוספים מחוץ לתל אביב המהווים מוקדי משיכה לתיירות עסקית, וכשמצאנו את ירושלים ככזאת, יצרנו מלון המספק מענה לאנשי העסקים המגיעים לעיר, לצד תיירים וזוגות המחפשים חווית בוטיק".

לאונרדו בוטיק בירושלים (צילום: איה בן עזרי, יחסי ציבור)
נוף לעיר הקודש | צילום: איה בן עזרי, יחסי ציבור

לאונרדו בוטיק בירושלים (צילום: איה בן עזרי, יחסי ציבור)
עיצוב אקלקטי שמשלב סגנונות עתיקים ומודרניים | צילום: איה בן עזרי, יחסי ציבור

ולבסוף, גם רשת ישרוטל מתאבזרת בשם חדש וצעיר - מלון Publica הממוקם בכניסה להרצליה פיתוח, ומשתייך למותג ה- Autograph Collection של חברת Marriott. למלון 7 קומות בהן 159 חדרים, והעיצוב, איך לא, צבעוני ומדליק. האג'נדה כאן היא להציע "תרבות אירוח משולבת" ולהוות "זירת מפגש בינאישית" - כלומר לבסס את המלון כמעין מוקד משיכה טרנדי לבני דור המילניום המעודכנים (והאמידים) שיביאו אלי את הביזנס והפלז'ר שלהם ברמה המקומית והגלובלית. בין האטרקציות ניתן למצוא בר ובריכה אופנתיים על גג המלון, בית קפה, מועדון ספורט, מסעדה יוונית, גלידריה איכותית, ומה שמהווה אולי את גולת הכותרת של הקונספט - חלל עבודה משותף הכולל פינות שקטות, ברזי בירה וקפה חינמיים, תאי שיחה, מקרן ושאר עזרים הכרחיים.

מלון פובליקה בהרצליה (צילום: אסף פינצ'וק, יחסי ציבור)
זירת מפגש של ביזנס ופלז'ר | צילום: אסף פינצ'וק, יחסי ציבור

מלון פובליקה בהרצליה (צילום: אלירן אביטל)
מוקד משיכה טרנדי | צילום: אלירן אביטל