יש הרבה מאוד טכניקות שניתן ליישם כדי למצוא מחירים משתלמים לטיסות, גם כאשר מזמינים מאוחר יחסית, או בעונות החמות (חגים, חופשות וכו'). מעל כולן, יש שיטה אחת שהיא הכי יעילה וחכמה שעוזרת לי, לפחות ברוב המקרים, להוזיל עשרות אחוזים ממחירי הכרטיסים שאני מתכנן לרכוש מלכתחילה.

הכתבה פורסמה במקור באתר המתמידים

>> לעמוד הפייסבוק של המתמידים

השיטה היא פשוט להוסיף יעד לשהות של עד לילה אחד בהלוך ובחזור. או במילים אחרות: להזמין את הכרטיס שלכם כאילו אתם לא זוג ישראלים מהוד השרון, אלא כאילו אתם זוג איטלקים מבארי או גרמנים מהאנובר.

נוסעים רבים, בעיקר תרמילאים, מתכננים לצאת לתקופה ממושכת בחו"ל (נניח, חודש ומעלה), כשפרק הזמן שעומד לרשותם גמיש יחסית, במובן של יום פה ויום שם. כלומר, מבחינתם אם הנסיעה תימשך 45 ימים במקום 43 ימים, למשל, זה לא ממש ישנה שום דבר. עבורם, הטכניקה הבאה אידיאלית לחלוטין. אבל, והנה הנקודה המפתיעה, הטכניקה הזו יכולה להתאים גם לאנשים שמתכננים לצאת רק לשבועיים, ואפילו לעשרה ימים בחו"ל.

נניח שאתם מעוניינים לבלות את תקופת החגים במזרח, ולהתחיל ולסיים בהונג-קונג. אפשרות ראשונה עבורכם היא לטוס מתל-אביב להונג-קונג. תיחשפו לשורה של אפשרויות של טיסות ישירות, עם או ללא-עצירה. אגב, כל הטיסות האלה נקראות טיסות ישירות – direct, כי הן מתחילות בתל-אביב ונגמרות בהונג-קונג, גם אם יש בדרך עצירת ביניים. טיסה ישירה ללא עצירת ביניים תיקרא non-stop. בכל מקרה, בסיכומו של דבר תקבלו מחיר מסוים עבור טיסתכם מתל-אביב להונג-קונג, שהוא הכי נמוך שהצלחתם לאתר (או הכי נמוך בהתחשב בתמורה). בדיוק בשלב זה מומלץ להפעיל את השיטה של הוספת יעד.

לוח טיסות (צילום: Ekaterina Pokrovsky, shutterstock)
הטיסה העיקרית שלכם תהיה מארץ אחרת | צילום: Ekaterina Pokrovsky, shutterstock

מה עושים? תתייחסו אל עצמכם כאילו מאז ומעולם גרתם וחייתם בעיר אחרת ברחבי אירופה – פריז, לונדון, רומא, פרנקפורט, אמסטרדם וכו'. תרשמו את כל הערים המרכזיות שעולות לכם לראש באירופה, ועכשיו חפשו טיסה ישירה להונג-קונג מאותה עיר חדשה שמאז ומעולם חייתם בה. למשל, חפשו מרומא להונג-קונג, בתאריכים הרלוונטיים לטיסתכם המקורית. בסבירות גבוהה מאוד (מניסיוני, בכל המקרים שתחפשו) תמצאו, לאחר חיפוש במגוון רחב של ערים, טיסות הרבה יותר זולות מאשר הטיסות הישירות ליציאה מתל-אביב.

למה זה קורה? פשוט מאוד, משום שהטיסות מתל-אביב יותר מבוקשות בעונה הספציפית ולכן עולות יותר. אולי באותם ימים הרבה יותר זול לטוס מפראג או מציריך לאותה עיר, כי אין איזה חג או חופשה באירופה.

אז נניח שמצאתם טיסה זולה מרומא להונג-קונג. עכשיו, כל מה שנותר לכם לעשות הוא לחזור למציאות שלכם כזוג ישראלי, ולמצוא את הדרך להגיע מתל-אביב לרומא בהלוך ומרומא מתל-אביב בחזור, כדי להספיק לטיסות שלכם מרומא להונג-קונג וחזרה. כאן מומלץ מאוד להשאיר לכם יום ספייר (תיכף אסביר למה) ולבלות אפילו לילה בשדה התעופה של רומא או בתוך העיר – פעם אחת בהלוך ופעם נוספת בחזור.

כעת יש להפעיל את החשבון הפשוט הבא: אם המחיר של הטיסות מתל-אביב לרומא וחזרה + הטיסות מרומא להונג-קונג וחזרה + לילה או שניים של שינה במלון (אם נדרש) נמוך יותר מאשר הטיסות המקוריות שמצאתם מתל-אביב להונג-קונג, הרי שהרוותחם. לא אחת קורה לי שמדובר בפער של עשרות אחוזים, לא פחות, לטובת היעד החדש, כשאני מיישם שיטה זו, וכך בדיוק אני פועל.

צריך לקחת בחשבון שישנם 2 אתגרים ליישום בשיטה זאת:

– האתגר הראשון הוא שהטיסות להונג-קונג מהיעד החדש שלכם, אינן "מוגנות", שכן הן לא מבוצעות באותו כרטיס טיסה מקורי שהזמנתם, אלא בכרטיס אחר. לכן, יש כאן סיכון שלוקחים, למקרה שלא תספיקו להגיע לרומא בזמן מתל-אביב או מהונג-קונג. בדיוק בגלל זה אני מגדר את הסיכון ומעדיף להשאיר פרק זמן ארוך מאוד לקונקשן – אפילו יממה ברומא בהלוך ובחזור – כדי להימנע מכל עיכוב מיותר.

– האתגר השני הוא שמדובר בלא מעט "טרטור". מעורבים כאן, לכל הפחות, שתי טיסות, ולפעמים זה יכול להגיע אפילו לארבע, חמש או שש טיסות (אם בכל הטיסות יש עצירות ביניים). לכן, זה לא מתאים לכל נוסע, והחיסכון הזה בכסף בהחלט משולם על-ידכם בדרכים אחרות. עם זאת, אני משתמש בשיטה הזאת כל הזמן, וחי עם זה לגמרי בשלום. אני מעדיף הרבה טיסות קצרות מאשר מעט טיסות ארוכות בלאו הכי, כך שזה לא מפריע לי לעשות עוד מספר עצירות ביניים. אבל זה בהחלט עניין אינדיבדואלי.

באופן אישי, אני חושב שהשיטה הזו חסכה לי עד היום עשרות אלפי דולרים בכל עשרות הפעמים שיישמתי אותה. אף פעם לא קרתה לי תקלה בלתי פתירה, וגם כשלפעמים היו עיכובים בחלק מהטיסות, לקחתי מרווח ביטחון יחסית משמעותי ולא ספגתי מכך פגיעה משמעותית בלו"ז. 

הכותב הינו נוסע מתמיד באל על במעמד פלטינה וטס כבר 15 שנים בעולם. באתר שפתח - "המתמידים" הוא משתף מהניסיון והידע שצבר בנסיעות שלו.