מהאנשים שהביאו לכם את קמפיין V15 בבחירות האחרונות, מגיעה עכשיו אפליקציית Cool Cousin - פלטפורמת תיירות חדשה שממשיכה את מגמת האפליקציות החברתיות השואפות לשנות את הדרך בה אנחנו מטיילים בעולם. הרעיון של האפליקציה פשוט: מקבלים המלצות ממקומיים מגניבים לפי התאמה אישית. ממש בימים אלה עלתה האפליקציה לאפסטור, ובינתיים חברי הסטארט-אפ כבר זכו במקום הראשון בתחרות החדשנות הטכנולוגית בתיירות, במסגרת ועידת התיירות השנתית בתל אביב.

>> לפייסבוק של mako חופש

טיילים אורבניים תמיד רוצים להיות מיוחדים - הם רוצים ללכת למקומות עם הכי הרבה הייפ וסטייל בעיר, לשבת בבתי הקפה ובמסעדות המקומיות הטובות ביותר ובאופן כללי לנסות ולהרגיש כמה שיותר מקומיים, וחס וחלילה לא תיירים. הבעיה היא כיצד מגיעים לאינפורמציה הנכונה, מבלי באמת להכיר את העיר. בעולם היום קיימים אין ספור בלוגים, אתרים ואפליקציות שמציעים טיפים והמלצות לתיירים, אבל הבעיה היא שבמקרים רבים אלו מתגלות כהמלצות מאוד תיירותיות או לא בהכרח איכותיות, וקשה לדעת מה באמת שווה ומעניין.

קול קאזין (צילום: Cool Cousin, יחסי ציבור)
לטיילים אורבניים יש FOMO קשה | צילום: Cool Cousin, יחסי ציבור

ממש בשביל זה הומצאה אפליקציית Cool Cousin - "מרקטפלייס קהילתי" שמאפשר לתיירים להתחבר למקומיים בעלי תחומי עניין משותפים, ובלחיצת כפתור להפוך אותם ל-Cousins, כמו בני דודים רחוקים שמראים לכם את היעד שבו אתם מטיילים. כך תוכלו ליהנות מכל ההמלצות שלהם לעיר, לקבל מהם טיפים ולהתייעץ איתם במקרה הצורך. Cool Cousin הוא האדם שהייתם רוצים שיהיה אתכם בכל מקום שאתם נוסעים אליו - מישהו או מישהי שאפשר לסמוך עליהם ושיאפשרו לכם ליהנות מחוויית טיול משודרגת, בראש שלכם. עבור המקומיים, Cool Cousin מאפשר להיות חלק מקהילה משפיעה ומאפשר להם לתרגם את הידע שלהם לכסף והטבות. בשלב זה השירות פועל רק בתל אביב, פריז, רומא, ניו יורק ולונדון, אך יתרחב בעתיד לעוד ערים מרכזיות.

יזמי האפליקציה הם חמישה בחורים צעירים עם אוריינטציה חזקה לתוכן ושיווק. חלקם הכירו בקמפיין של V15, ורובם הגיעו מעולם התוכן הדיגיטלי. "באנו לקמפיין בתור אנשי מקצוע, ולאט לאט נשאבנו רגשית לתוך הדבר הזה. נוצר חיבור חזק בין מספר אנשים מאוד מוכשרים, והייתה דינמיקה טובה", מספר נדב סעדיה אחד ממייסדי האפליקציה בראיון ל-mako חופש. "כשהוא הסתיים ידענו שאנחנו רוצים לייצר ביחד מוצר משלנו. הרעיון של Cool Cousin היה הדבר הראשון שהונח על השולחן. זה משהו שבער בנו, זה הגיע ממקום רגשי, ממקום של צורך שלנו שמרגש אותנו. ידענו מראש שאנחנו צוללים לתחום תחרותי בטירוף עם קשיים, אתגרים והמון בעיות".

קול קאזין (צילום: Cool Cousin, יחסי ציבור)
המיזם הזה הגיע ממקום רגשי | צילום: Cool Cousin, יחסי ציבור

מה הכוונה במוצר רגשי?
"אנחנו קהל היעד של המוצר הזה, אנחנו ואנשים כמונו. אנחנו אלו שלא שבעי רצון ממה שיש להם ושעובדים קשה יחסית לפני שאנחנו נוסעים לחו"ל כי אנחנו רוצים למצוא משהו שלא פשוט למצוא בתוך מאגר המידע האינסופי. הפחד הזה מלפספס דברים, שהוא פחד דורי, אנחנו מרגישים אותו חזק בעצמותינו. הרצון שלנו הוא למקסם כל נסיעה - אתה רוצה חוויות אותנטיות, חדשות ומגניבות".

אבל למה דווקא עולם התיירות?
"הרבה אנשים אומרים לנו שהבעיה של דור ה-Y היא שאנחנו רוצים להיות גלובליים, שאנחנו כבר לא ישראלים, שאנחנו אנשי העולם הגדול. יש בזה טיפת אמת, וזה לא דבר שלילי. אנחנו חיים בישראל אבל רוצים להיות חלק ממשהו גדול יותר. זה לא ממקום של בריחה. בסופו של דבר, החלום שלי להצליח בענק הוא כדי לטייל ולהסתובב בעולם. אנחנו עושים את זה בעולם התיירות כדי שנוכל לטייל בצורה הטובה ביותר".

קול קאזין (צילום: Cool Cousin, יחסי ציבור)
לטייל בצורה הטובה ביותר | צילום: Cool Cousin, יחסי ציבור

לפי איך שזה נראה כרגע קהל היעד שלכם הומוגני ומכוון בעיקר לאליטיסטים התל אביביים
"אין לי בעיה שתגיד אליטיסטים, אבל לא רק תל אביבים. כשהתחלנו ללהק אנשים לאפליקציה שמנו לב שאנחנו לא מצליחים לפרוץ את המעגלים החברתיים הראשונים שלנו. ברגע שהאפליקציה תתפוס יתחילו להגיע פניות ממעגלים רחבים יותר. כבר עכשיו קיבלנו כמה עשרות פניות מאנשים שונים ברחבי העולם. אין לנו שאיפה לייצר מוצר הומוגני-היפסטרי, אנחנו רוצים לייצר פלטפורמה שהרבה אנשים מוצאים בה את המקומי שתואם אותם".

קיבלתם השראה מאיזשהו מודל קיים?
"מובן שלפני שיצאנו לדרך הסתכלנו על פלטפורמות כמו Airbnb ו-Skills ומה שחשוב לנו זה שהאפליקציה מבוססת על שיתוף ידע. ההבדל הוא שאנחנו רוצים לאפשר לאנשים למצוא דברים איכותיים, שמתאימים להם, בפחות מאמץ".

קול קאזין (צילום: Cool Cousin, יחסי ציבור)
רוצים לאפשר לאנשים למצוא דברים איכותיים, שמתאימים להם | צילום: Cool Cousin, יחסי ציבור

האפליקציה מיועדת בעיקר לערים גדולות
"כן. אנחנו מחפשים ערים. האסטרטגיה שלנו היא לעבור מעיר לעיר, לפי הרשימה של הערים הגדולות והמתוירות ביותר. כרגע אנחנו מתמקדים בעיקר בערים גדולות באירופה, ונזהרים ממקומות אחרים כמו אסיה, כי תרבותית זה דורש מאתנו דברים אחרים. קהל היעד שלנו הוא ללא ספק אנשים שאוהבים ערים, כאלה עם סגנון חיים אורבני, ולא אוכלוסייה שמתעניינת בשקיעות, טיולי טבע וטרקים".

אז איך, בעצם, תשנה האפליקציה את הדרך שבה אנחנו מטיילים?
"החלום שלנו הוא שאנשים יגידו על מקום מסוים שכולם מכירים אותו והוא תיירותי מדי - זה יהיה הסימן שהגענו להרבה מאוד אנשים. הרי המידע שאנשים רוצים לקבל ממקומיים הוא ממש לא מהפכני. או שנשנה את הצורה שבה אנשים מטיילים, ונהיה שחקן משמעותי, או שזה לא יקרה. אנחנו מאמינים בחיבור הפרסונלי בעולם הדיגיטלי".

ומבחינה כלכלית, איך זה עובד?
"זה עובד על פי מודלים מוכרים ולא חדשניים במיוחד. חלק מהתוכן אתה תקבל בחינם ועבור תוכן נוסף תצטרך להוסיף כסף. אם אתה רוצה להתכתב עם מקומי אתה משלם ומתחיל להתכתב איתו. מעבר לכך, אנחנו עדיין עובדים על זה ובוחנים את הנושא".

לאתר של Cool Cousin. להורדת האפליקציה לאייפון.

>> חלום: המקום הכי מדהים באמצע האוקיינוס
>> רוצים לבשל במטבח של ג'וליה צ'יילד?