השאלה הכי מסקרנת כרגע, שהתשובה אליה משתנה מרגע לרגע היא - "לאן אפשר לטוס עכשיו"? אחרי שמרבית הישראלים התחסנו ויש הרגשה שהקורונה כבר עוד רגע מאחורינו, גם הרצון לטוס לחו"ל עלה בהתאם. 

בחברת Avian, סטרטאפ ישראלית בתחום התיירות, שלפני הקורונה עזרה לחברות תיירות למקסם את הטכנולוגיה אל מול הלקוחות, החליטו להרים את הכפפה ולהקים את אתר Tripsguard שנותן תשובה פשוטה לשאלה שמטרידה את כולם. באתר אפשר לראות לאן ניתן לטוס עם כל דרכון ומה ההגבלות המדויקות כרגע בכל מדינה בה אתם מתעניינים.

>>לאן אפשר לטוס עכשיו? בדקו מה ההגבלות והדרישות ביעד שאתם רוצים להגיע אליו

"קמנו בתחילת 2019 ומהר מאוד הגיעה הקורונה ופגעה בתחום שבו אנחנו עוסקים, תיירות בחו"ל והכניסה אותנו לקשיים", אומר מיקי חסלבסקי, המנכ"ל והמייסד של Avian, בשיחה עם mako. "היה הרבה מאוד חוסר וודאות בתחילת הדרך והחברות איתן עבדנו הקפיאו פעילות. היינו חייבים להמציא את עצמנו מחדש".

 

את הרעיון ליצור פלטפורמה מסודרת, שמתעדכנת כל הזמן ונותנת תשובה ברורה לגבי המדינות אליהן ניתן לטוס עכשיו, הגה אח של מיקי, שהוא נווד דיגיטלי. "אח שלי התקשר אליי בחודש אפריל 2020 ואמר לי שהוא תקוע בסרביה ולא מצליח להבין לאן הוא יכול לטוס. הוא אמר שהתחיל לבנות פלטפורמה שמאגדת את כל הטיסות ואני אמרתי לו שצריך לעשות את זה ביחד, כי לנו יש את הקשרים והנתונים. לקחנו את זה משם. חודש אחרי השיחה הזו כבר היינו באוויר".

למרות שהיום השירות הזה מרגיש מתבקש, מיקי מתאר שכשהתחילו לבנות את האתר הם גילו שכל הממשקים שקיימים בעולם לא מכוונים ללקוח קצה, התייר, אלא לסוכני נסיעות יותר גדולים וגם המידע היה לא מדויק מספיק. "הממשקים שהיו קיימים אז לא דיברו למשל על מסעדות ומקומות פתוחים", הוא אומר. "המטרה שבגללה הקמנו את האתר לא היתה כלכלית, אלא הבנו שיש כאן תחום שאנחנו ממש יכולים לעזור בו ולהנגיש מידע מסובך בצורה פשוטה. זו הסיבה למשל שבעיצוב שמנו הרבה אייקונים במקום טקסט."

"בהתחלה היינו בטוחים שזה עניין של חודשים, אז מבחינתנו זה היה פרויקט צד, לא תכננו שזה ימשך כל כך הרבה", אומר מיקי. "בהתחלה עלינו בצורה מאוד בסיסית ורק נתנו פלטפורמה שמאגדת את המידע. זה היה קשה לתפעול, ההנחיות היו משתנות ברמה של שעות, אז הבנו שאנחנו לא יכולים לעשות את זה ידנית ובנינו משולש מידע: בוטים שבודקים מקורות רשמיים, צוות שמוודא ומנגיש אותו ומערכת שמאפשרת לאנשים לדווח מהשטח."

מיקי חסלבסקי ואורן אפלבוים (צילום: Avian)
מיקי חסלבסקי (מימין) ואורן אפלבוים. המייסדים של Avian | צילום: Avian

מיקי מציין שלמרות כל הנתונים והטכנולוגיה, עדיין יש פיספוסים. לדבריו, גם באתר הם מציינים שהמידע לא מדויק במאה אחוז כי הכל משתנה כל הזמן, לכן יש אחריות על הנוסע לוודא לעומק את המידע על המדינה אליה הוא מתכנן לטוס. 

אלה היעדים שהכי מעניינים ישראלים

שנה אחרי ההקמה, מיקי מציין שבתחום יש כבר לא מעט מתחרים, אך לטענתו העובדה שהיו מהראשונים שעלו עם אתר כזה באנגלית, נתנה להם יתרון. "יצא לנו גם לראות שהעתיקו מאיתנו", הא אומר. "הפכנו למקור מאוד אמין והרבה גופי תקשורת כתבו עלינו ועושים שימוש במידע שאנחנו נותנים. כך למשל בארגנטינה, יפן, ארה"ב, קולומביה, וקיבלנו עוד המון פניות מכל העולם. היו לנו פניות אפילו ממדגסקר. זה מטורף כמה מהר הכל התפשט. לא השקענו בכלל בפרסום. העלתי פוסט בפייסבוק כשעלינו לאוויר ומשם זה התפשט כמו אש בשדה קוצים".

האתר, בו עובדים בסך הכל 9 אנשים מישראל, ניו יורק וקייב, נותן מענה ומידע לגבי 188 מדינות ועוד 50 מדינות שונות בארה"ב. מעל 8 מיליון אנשים נכנסו לאתר מכל העולם והם התחילו להרוויח ממכירת המידע לגופים במדינות שונות.

ואיזה מדינות הישראלים חיפשו?
"בזמן הקורונה, היעדים שהישראלים חיפשו עליהם מידע באתר שלנו היו ארה"ב, יוון ופורטוגל. אחרי זה יש את הודו, תאילנד, איטליה, צרפת וצ'כיה (פראג). רוב המשתמשים שלנו הגיעו מארה"ב והם חיפשו מידע בעיקר בתוך המדינה: פלורידה, ניו יורק, קליפורניה וגם למקסיקו השכנה. ישראל היה עמוד מחופש בעיקר על ידי אנשים מאירופה ואחרי החיסונים זה רק עלה."

יש בה הכל (צילום: ESB Professional, shutterstock)
אחת המדינות שהישראלים חיפשו הכי הרבה. פורטוגל | צילום: ESB Professional, shutterstock

"אנחנו לוקחים בחשבון שבעתיד הממשק לא יהיה נחוץ, אבל מלכתחילה זה לא היה אמור להיות לאורך זמן", אומר מיקי. "יחד עם זאת, כל עוד הקורונה כאן, אנחנו נלך ונשתכלל. עכשיו אנחנו עובדים על נתונים על פי סוג החיסון שכל אחד קיבל וסינון על פי הנחיות שונות. חוץ מזה, למדנו המון מהממשק הזה ובהמשך, במוצרים הבאים שלנו, נהיה יותר טובים. הבנו למשל שאנשים מסתמכים על מקומיים כדי להבין את התמונה הכוללת."