לא רק התורים הארוכים בנתב"ג מסמלים את סופה של מגיפת הקורונה - אלא גם התפוצצות טרנד הקרוזים היוצאים מנמל חיפה. כך, החל מאפריל האחרון חברת MSC החלה להוציא קרוזים מחיפה דרך קפריסין, יוון וטורקיה. אחריה גם מנו ספנות חזרה לפעול אחרי שנתיים, במסלולים שונים באזור הים התיכון. 

וזה לא נגמר כאן: בחודש אוגוסט חברת רויאל קריביאן תגיע לארץ ותוציא להפלגות באזור ולאחר מכן גם חברת NCL תגיע בנובמבר לארץ הקודש ותציע הפלגות לאורך החורף. אז איך קרה שכל ענקיות הקרוזים בעולם החלו להגיע דווקא לנמל הקטן של חיפה? הכל מסתמן, קשור לחיסונים.

"עוד לפני תחילת הקורונה, ישראל נחשבה לנמל עגינה אטרקטיבי והשוק הישראלי היה מחוזר בעולם", מסביר אילן לייזרוביץ', מנהל שיווק בחברת קרוז תור, המתמחה בטיולים המשלבים שיט. "אני מעריך שבגלל הסכמי אברהם החלו להגיע אניות מדובאי לתעל סואץ ולהמשיך הלאה לכיווננו. ההתחלה היתה בשנה שעברה אז הגיעו למסקנה שישראל היא מעצמת בריאות ושכדאי להגיע לכאן ומאז זה פשוט נמשך. השנה כולם שמרו על הפוטנציאל עוד לפני הקורונה היה פוטנציאל והוא רק התעצם".

odyssey of the seas (צילום: נמל חיפה)
הספינה של רויאל קריביאן עוגנת בנמל חיפה בחודש מאי | צילום: נמל חיפה

אתם מרגישים אצלכם גם את העלייה בביקושים מצד הישראלים?
"רוב הטיולים שלנו מלאים והביקוש מטורף. מבחינת אחוזים, זה עלייה של בערך 60 אחוזים ממה שהכרנו לפני הקורונה. מאוד עזר לזה שהחברות הגיעו עד לכאן. חלקן גם מציעות תפריט מיוחד וכשר בהפלגות שלהן".

אתה חושב שהסטיגמה לגבי קרוזים השתנתה. היא כבר לא רק נחלתם של מבוגרים?
"הקרוז כשלעצמו הוא אלטרנטיבת נופש מאוד נוחה. זה מתאים ממש לכל קהלי היעד. ממגלשות לילדים ועד אירועים למבוגרים. עיר צפה שמתאימה לכולם. לדעתי ככל שיגיעו יותר חברות לארץ הטרנד רק יגדל. מי שיחווה את זה יבין שמדובר במוצר מוצלח".

אלה הקרוזים שמפליגים מהארץ

מנו ספנות

החברה מפעילה את  "הקראון איריס", אוניית הפאר של 'מנו ספנות' שכוללת עם 750 חדרי נוסעים כולל סוויטות. ניתן למצוא מסלולים שונים של 4-8 ימים בקפריסין ויוון, במחירים שמתחילים ב-400 יורו לאדם.

קראון איריס (צילום: גיאודרונס)
קראון איריס עוגנת ליד נמל חיפה | צילום: גיאודרונס

על פי החברה הספינה התחדשה השנה במגלשת מים שיורדת מעל הקומה ה- 11 ממנה ניבט נוף מרהיב, מגרש כדורסל אטרקטיבי וצוות בידור בינלאומי חדש, היישר מבימות לונדון. כמו כן, השטחים הציבוריים באוניה כוללים בין היתר מסלול הליכה מעגלי באורך 500 מטר, אולם מופעים גדול ומפואר, 5 מסעדות שף מגוונות המציעות חוויה קולינרית כשרה ומשובחת כולל מסעדת אה לה קארט, בית כנסת, מתחם דיוטי פרי, סיפוני שיזוף, חדרי ספא, חדר כושר, מועדון ילדים ועוד.

צוות האונייה מונה כ 650 אנשי צוות, בתוכם גם צוות דוברי עברית

MSC

החברה החלה להפליג מנמלן חיפה כבר באפריל עם Lirica. הקרוז הינו של 7 לילות ועובר במסלול של קפריסין -יוון- טורקיה - חזרה לארץ. המחירים לשבעה לילות מתחילים מכ-800 דולר לחדר פנימי

רויאל קריביאן

הפלגות ה'רויאל קריביאן' לראשונה מחיפה, יחלו ב-5.8 ויכללו 17 שיוטים עד לתאריך ה-31.10. ההפלגות יעברו בקפריסין (לימסול), ואיי יוון (רודוס, אתונה, מיקונוס וסנטוריני) יתאפשרו במתכונת של 2 עד 8 לילות, כאשר מספר הלילות משפיע על כמות יעדי הביקור.

Rhapsody of the seas

ההפלגות תהינה על סיפון הספינה Rhapsody of the Seas מסדרת Vision שאורכה 297 מטרים ויכולה להכיל כ-2,000 נופשים ו-765 אנשי צוות. 

מחיר התחלתי לשיט הכי קצר - החל מ-250 דולר.

NCL - נורוויגי'אן קרוז ליין

הפלגת הבכורה של NCL מחיפה עם ספינת Epic תצא ב-15 בנובמבר 2022. השיט בן 11 ימים יעבור בין בחופי הים התיכון ואירופה - אתונה, רודוס, פירנצה, איסטנבול ורומא, איטליה. מסלול זה כולל גם  17 שעות ביקור בנמל אשדוד, מה שיאפשר לאורחים בינלאומיים מספיק זמן להתענג על התרבות הישראלית ולחקור את אשדוד, תל אביב או ירושלים.

על פי אתר החברה המחירים מתחילים ב-729 דולר.

קרוז אפיק (צילום: NCL)
צילום: NCL