רבים מהנוסעים זהירים בתפיסת העולם שלהם. הם מעדיפים טיסה פשוטה וקצרה, ללא כאבי ראש, בין שדה המוצא ליעד שהם צריכים לבקר בו. זה נובע מחשש, רצון להימנע מתקלות ועיכובים וכיו"ב. אלא שלפעמים החשש הזה מתומחר היטב בכרטיס הטיסה. לפעמים אנחנו משלמים על הרצון להימנע מתקלות וכאבי ראש בכסף רב.

הכתבה פורסמה במקור באתר המתמידים

>> לעמוד הפייסבוק של המתמידים

מניסיון של טיסות רבות מסביב לעולם, למדתי דבר אחד חשוב שנוגע למחירי הכרטיסים: ניתן למצוא, כמעט בכל המקרים, כרטיסים זולים יותר, אם פשוט משנים את שדה היעד לשדה אחר ברדיוס של כמה שעות נסיעה. למשל, במקום לטוס לניו-יורק, אפשר לטוס לפילדלפיה. במקום לטוס ללוס אנג'לס, אפשר לטוס לסן דייגו. במקום לטוס לוינה, אפשר לטוס למינכן. כך, כשמגדילים את הרדיוס של היעד מנקודה ספציפית לרדיוס שמקיף אותה, אז כמובן שניתן למצוא, באיזשהי קונסטלציה, יעד אחר ברדיוס הגדול, שהמחירים אליו נמוכים יותר. יש פשוט הרבה יותר אפשרויות. אז קל יותר למצוא מחיר נמוך יותר.

רחוב באירופה (צילום: Brian Kinney, ShutterStock)
רוצים להגיע לוינה? אולי כדי לנחות במינכן | צילום: Brian Kinney, ShutterStock

רק שמסיבה מסוימת, משיחות עם לא מעט אנשים, רבים מהם בוחרים בכל זאת לחפש כרטיסי טיסה רק בין שדה המוצא ממנו מגיעים ליעד הספציפי שהם צריכים לבקר בו. לא קילומטר אחד יותר. וכדי בכל זאת לשמור על גמישות מסוימת, הם לפחות לא מגבילים את עצמם לקנדי (JFK) בלבד כשהם צריכים להגיע לניו-יורק, אלא מרשים לעצמם לבדוק גם את המחירים לניוארק, ניו-ג'רזי (EWR).

למעשה, מדובר בהתנהגות כל כך נפוצה, שאפילו באחד היעדים המתויירים בעולם – לונדון – קיימים הבדלי מחירים בין טיסות ללונדון הית'רו (LHR) ללוטון (LTN), אף שמרחק הנסיעה במונית למרכז העיר מכל אחד משדות התעופה האלה, דומה. וכשזה המצב, אפשר להסיק שבמיוחד קשה לנוסעים להזמין כרטיס ליעד שמרוחק מספר שעות מהיעד שהם צריכים להגיע אליו.

כמובן שלא תמיד טיסה ליעד מרוחק יותר משתלמת יותר מבחינה כלכלית. לפעמים מחירי הכרטיסים זולים יותר, אבל הנסיעה בין הערים לא זולה, או שהשעות לא מסתדרות וכו'. אבל – וזה אבל גדול – רבים מהנוסעים אפילו לא בודקים זאת. הם פשוט מדלגים מעל האפשרות לטוס ליעד אחר מהיעד שהם צריכים להגיע אליו, ואפילו לא מתייחסים לכך כאל אלטרנטיבה אפשרית.

אני מניח שהדבר נובע מתפיסות "שמרניות", של חוסר רצון להתעכב וחוסר רצון לטרוח. הם מעדיפים להגיע בצורה היעילה והפשוטה ביותר האפשרית. אבל גם הסבר זה לא ברור לי עד הסוף, כי הרי קונקשנים (עצירות ביניים) אנשים עושים בקלות רבה. אז למה קונקשן, ירידה מהמטוס ועלייה לאחר, המתנה של מספר שעות בשדה התעופה, הסתובבות, ריצה ממקום למקום וכו' זה לא טרחה, אבל נסיעה במונית, ברכבת או ברכב, בין שתי ערים שמרוחקות שעתיים-שלוש אחת מהשניה על הקרקע, היא טרחה גדולה? ותוסיפו לכך את העובדה שאין כמו עצירה בתחנת דלק, לרכישת שקית חטיף צ'יפס וכוס אספרסו.

כמסקנה כללית, שהיא גם טיפ חשוב להוזלת כרטיסי הטיסה שלכם – חפשו תמיד יעדים שמרוחקים עד כמה שעות נסיעה מהיעד שאתם צריכים להגיע אליו. בדקו את הפרשי המחיר. בדקו את משך הנסיעה. בדקו את מחירי אמצעי התחבורה ביניהם. וכשתעשו זאת, מובטחת לכם, לדעתי, הפתעה גדולה עם חיסכון כלכלי גדול במיוחד, לפחות בחלק מהמקרים.

הכותב הינו נוסע מתמיד באל על במעמד פלטינה וטס כבר 15 שנים בעולם. באתר שפתח - "המתמידים" הוא משתף מהניסיון והידע שצבר בנסיעות שלו.