תחקיר המלונות הגדול של החדשות - חלק שני: במהלך החודש האחרון שכרנו חדרים בבתי המלון בסטנדרט הגבוה בישראל ובאמצעות שיטה מיוחדת שלא משאירה ספק בדקנו את רמת הניקיון: האם במלונות הכי יקרים בישראל באמת מחליפים את המצעים במיטות בין אורח אחד לשני והאם בכלל מנקים את חדרי השירותים? התוצאות הפתיעו גם אותנו. צפו בחלק השני בסדרת התחקירים ששודר אמש (חמישי) במהדורה המרכזית, והפעם: מלונות ים המלח.

כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות 

לצורך התחקיר הזמנו חדרים ב-16 מלונות מהשורה הראשונה ברחבי הארץ. את החדרים שכרנו בשם חברה פיקטיבית שהקמנו במיוחד כדי לוודא שמדובר באותו החדר בדיוק. בשביל לדעת באמת מה מסתתר בהם וכדי למדוד בדיוק את רמת הניקיון פיתחנו שיטת בדיקה מיוחדת ומורכבת: שימוש בתרסיס מיוחד ונסתר שמרוסס על הבד ולא נראה בעין רגילה אלא באור אולטרה-סגול בלבד.

משום שהתרסיס יורד בכביסה רגילה, ריססנו אותו על המצעים והמגבות שבחדר מבלי שאיש מצוות המלון ידע. למחרת היום, אחרי שהחדר החליף ידיים, בדקנו באמצעות התאורה המיוחדת באותו החדר האם הכתובת שריססנו במקומות שונים עדיין נמצאים שם ומשמעותם - שלא ניקו כמו שצריך.

והרי התוצאות

מלון לאונרדו אין: 666 שקלים ללילה - הסדין, השמיכה והכריות לא הוחלפו וגם האסלה לא עברה ניקוי. ציון: נכשל.

מלון ישרוטל גנים: 559 שקלים לילה - המצעים הוחלפו בין האורחים, חלק מהציפיות של הכריות לא הוחלפו, והאסלה לא נוקתה. ציון: מספיק בקושי.

מלון רויאל: 553 שקלים ללילה - מצעי המיטה וציפיות הכריות הוחלפו, האסלה לא עברה ניקוי. ציון: טעון שיפור.

מלון הוד המדבר: 990 שקלים ללילה - המצעים הוחלפו, וגם הכריות, אך השירותים לא נוקו. ציון: טעון שיפור.

מעבר לבדיקה המיוחדת שערכנו, בתקופת התחקיר השתלבו אנשי מערכת החדשות בעבודה בצוותי ניקיון במלונות בארץ, ובאמצעותם השלמנו את התמונה שחושפת מה קורה כשמכינים לנו את החדר רגע לפני הצ'ק-אין. ה"חדרניות" נחשפו בתקופה קצרה לליקויים רבים, החל מאי-החלפת מצעים וכריות, דרך ניקוי כוסות משומשות ללא סבון, ועד אסלות שכמעט ולא משקיעים בניקיונן. קיצורי הדרך נובעים מכמות העבודה המסיבית ביחס לכמות השעות - והחדרניות עושות כמיטב יכולתן בתנאים שמציבים להם המלונות, אך הן חייבות להספיק, לצד תמריצים של תשלום נוסף לניקוי מספר גדול יותר של חדרים.

תגובות

מלון לאונרדו אין: "הטענות והממצאים שעלו בתחקיר ייבדקו בכובד ראש ויטופלו בהתאם".

מלון ישרוטל גנים: "הנושא נבדק על ידי המלון ויטופל בהתאם למניעת מקרים אלו בעתיד".

מלון רויאל: "אנו משקיעים רבות באיכות וטיב השירות, עושים את מירב המאמצים לשמור על רמת הניקיון במלון בכלל ובחדרי האורחים. צוות העובדים מקבל ריענון והדרכה על בסיס שוטף, כולל בקרה פנימית יום יומית. אנו מודים לכם שהסבתם את תשומת ליבנו לכך שמושב האסלה לא נוקה כראוי, תקלה נקודתית שלא תחזור על עצמה. בכל מקרה, כל העובדים יעברו שוב הדרכה מקיפה".

מלון הוד המדבר: "המלון מקפיד הקפדה יתרה בניקיון החדרים והשטחים הציבוריים. את המקלחות והשירותים אנו נוהגים לנקות עם חומר חיטוי. המלון מבקש את התיעוד שלכם".