סטודנטים עם לפטופ (צילום: realsimple.com)
ל-90% מהסטודנטים יש לפטופ | צילום: realsimple.com
כרבע מהסטודנטים בישראל מחזיקים גם בטאבלט, גם בסמארטפון וגם בלפטופ - כך עולה מסקר שנערך עבור חברת פלאפון לקראת החזרה לספסל הלימודים האקדמי, ולרגל השקה של תוכנית סלולר שמתאימה לסטודנטים שמחזיקים כאמור במספר מכשירים במקביל.

הסקר נערך על-ידי חברת אקספרטו בקרב 302 סטודנטים, במדגם אקראי ומייצג של אוכלוסיית הסטודנטים לתואר ראשון ושני. מהסקר עולה כי ל-90% מהסטודנטים כיום יש לפטופ, והוא משמש כאמצעי הלימוד העיקרי עבורם במוסדות ההשכלה הגבוהה. לקראת שנת הלימודים הקרובה, 40% מהסטודנטים רכשו או צפויים לרכוש לפטופ חדש.

לפי ממצאי הסקר, כמעט כל הסטודנטים מחזיקים במכשיר סלולרי, כאשר ל-86% מהם ישסמארטפון מתקדם. סטודנטים בגילאי 25 ומעלה נוטים להחזיק ביותר מכשירים מאשר סטודנטים צעירים יותר.

הטאבלט המועדף על הסטודנטים הוא האייפד של אפל

מבחינת השקעה כספית, הסטודנטים העידו כי הם מוכנים להשקיע כ-1,000 שקל בממוצע על טאבלטים, וזאת בנוסף ללפטופ. יחד עם זאת, הטאבלט המועדף עליהם הוא האייפד של אפל (50%), אחריו סמסונג גלקסי טאב (כ-38%), ואחריהם אסוס.

80% מהסטודנטים שנשאלו העידו כי הם גולשים בפייסבוק במהלך השיעור, כמו גם ברשתות חברתיות נוספות. 70% מהסטודנטים העידו כי הם נכנסים גם לאתרי חדשות, וכ-40% מהם צופים בסרטונים במהלך השיעור.

מהסקר עולה גם כי 39% מהסטודנטים עדיין גרים בבית, וכ-55% מהסטודנטים הרווקים מתגוררים במעונות הסטודנטים או בדירות שכורות בקרבת מוסד הלימודים. מרבית הסטודנטים בגילאי 20-24 מתגוררים אצל ההורים, כאשר אצל סטודנטים מבוגרים יותר נרשמה העדפה להתגורר מחוץ לבית.

לדברי נירית בן-קיש, מנהלת אגף השיווק בפלאפון, "הגאדג'טים השונים תופסים יותר מקום בחיי הסטודנטים ומהווים עבורם אמצעי חשוב ועיקרי בתקופת הלימודים. אנו מציעים לסטודנטים מסלול מיוחד החל מיום חמישי הקרוב: חבילת דקות ו-SMS חופשי בעלות של 69 שקל לחודש למתניידים, עם 5G גלישה לשנה, או חבילת הטריפל נט לשנה, או 500 דקות לשיחות לחו"ל כל חודש למשך שנה".