האוניברסיטה העברית והטכניון הן בין מאה האוניברסיטאות הטובות בעולם, כך לפי דירוג שנחאי לשנת 2018. במקום הראשון בדירוג, אחד החשובים ביותר בעולם האקדמיה, נמצאת אוניברסיטת הרווארד האמריקאית.

הטכניון, שהוא המוסד האקדמי המוביל בישראל לפי הרשימה, דורג במקום ה-77, שיפור לעומת המקום ה-93 שבו היה בשנה שעברה. האוניברסיטה העברית דורגה במקום ה-95, לאחר שבשנה שעברה דורגה בין המקומות 101 ל-150.

"מגמת העלייה בדירוג שנחאי משנה שעברה היא עדות לעבודה קשה וחתירה בלתי מתפשרת של מצוינות של חברי הקהילה האקדמית והאוניברסיטה", מסר פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, בתגובה על הדירוג. "התחרות הופכת קשה משנה לשנה, במיוחד לאור ההשקעות הרבות של מדינות מזרח אסיה באקדמיה לעומת ההשקעה של מדינת ישראל. למרות זאת, חברי הסגל האקדמי וקהילת האוניברסיטה מצליחים לקבוע את איכותה ואת הרמה הגבוהה של המחקר בישראל, בהתאם לייעודה של האוניברסיטה העברית להיות מובילת המחקר בארץ ומן המובילות את המחקר בעולם".

כמו בשנים קודמות, האוניברסיטאות האמריקאיות מובילות את הדירוג, ומחזיקות בשמונה מבין עשרת המקומות הראשונים. אחרי הרווארד, שמדורגת במקום הראשון מאז שהחל להתפרסם הדירוג ב-2003, מדורגות במקומות השני והשלישי, בהתאמה, סטנפורד האמריקאית וקיימברידג' בבריטניה. בהמשך העשיריה הראשונה: MIT, ברקלי, פרינסטון, אוקספורד, קולומביה, קאלטק ואוניברסיטת שיקגו. האוניברסיטה המובילה באסיה היא אוניברסיטת טוקיו, במקום ה-22. לסין יש 62 אוניברסיטאות בין 500 המובילות.

דירוג שנחאי, שנערך על ידי אוניברסיטת ג'יאוטונג בסין, הוא אחד משלושת דירוגי האוניברסיטאות המובילים בעולם. הדירוג משקלל כמה מדדים שונים בכל אוניברסיטה, שכוללים את מספר זכויות אנשי הצוות ובוגריה בפרסי נובל ומדליות פילדס, את מספר החוקרים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר בתחומם כפי שהיא נמדדת על ידי ציטוטים של מחקריהם על ידי חוקרים אחרים, ומספר המאמרים המפורסמים בכתבי עת מדעיים מובילים. הדירוג כולל כ-1,200 אוניברסיטאות, שמהן נבחרות 500 המובילות בעולם. השנה מצוינות בדירוג גם האוניברסיטאות במקומות 501-1000.

כתבה זו פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך: