כמדי שנה, מצוין בכנסת יום הסטודנט והסטודנטית הלאומי, בו מכירים בחשיבותם של הסטודנטים והסטודנטיות לחברה הישראלית ומוקירים סטודנטים מצטיינים חברתית. השנה היום המיוחד מפנה זרקור על תמונת המצב הסטודנטיאלית. על הסטודנטים והסטודנטיות שחוו בשנה האחרונה טלטלה כלכלית, חברתית ונפשית. הדיונים בכנסת יעסקו בשינויים שעברה האקדמיה הישראלית במהלך מגפת הקורונה, בשרטוט מערכי הלמידה המקוונת ליום שאחרי המשבר, וכן בחיזוק הקשר לשוק התעסוקה והרחבת הנגישות ופתיחת שערי ההשכלה הגבוהה.

"הגענו לכנסת לייצג את 350 אלף הסטודנטים והסטודנטיות בישראל, דור העתיד של המדינה", אמר שלומי יחיאב, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, "במעמד זה אנחנו מברכים על התגבשות ממשלת האחדות, וקוראים להנהגתה לעמוד לצד הדור הצעיר לאחר שנתיים קשות בהם התערערו היסודות הכי יציבים של עתידנו. אני מודה לצוות ההתאחדות וכל אגודות הסטודנטים על העבודה הקשה בשנה האחרונה, לסטודנטיות והסטודנטים שלוקחים חלק בכוח המשימה הלאומי שייסדנו, ולחברת הכנסת מירב בן ארי על הובלת יום חשוב זה בכנסת ועל התמיכה בציבור הסטודנטיאלי לאורך הדרך".

חברת הכנסת מירב בן ארי, ממפלגת יש עתיד, ומי שיזמה את הכינוס הוסיפה: ''ציבור הסטודנטים נפגע בצורה קשה מאוד בעידן הקורונה. סטודנטים רבים איבדו את מקום עבודתם, חזרו לבית הוריהם, נאלצו לקחת הלוואות ולהתמודד עם חוסר וודאות ולחצים נפשיים וכלכליים רבים, כמו כן חוו ירידה באיכות ומרחב הלמידה. מטרת הכנס היא לסקור את האתגרים העומדים בפני הסטודנטים והמוסדות להשכלה גבוהה בעידן פוסט קורונה, לדון בדרכי ההתמודדות עמם וכמובן לסייע לציבור הסטודנטים להבטיח את זכויותיהם ועתידם האקדמי".

אות הצטיינות מטעם כנסת ישראל

יום הסטודנט והסטודנטית הלאומי בכנסת, המתקיים השנה בתצורה פיזית, מה שמאפשר להוקיר גם את אותם סטודנטים, שלצד הלימודים הקדחתניים, מוצאים את הזמן והמרץ להוביל מהפכות, להיאבק, לתרום ולעשות מעל המעבר עבור החברה. הדבר ניכר בשנה האחרונה כאשר סטודנטים מדן ועד אילת התגייסו והתנדבו במהלך המשבר למען שכניהם, בני עירם ואנשים זרים לחלוטין שהיו זקוקים לעזרה.

במסגרת היום המיוחד יוענק אות הצטיינות מטעם כנסת ישראל למספר סטודנטים, הפעילים במלגת "כוח משימה לאומי", של המשרד לשוויון חברתי בשיתוף התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית. במסגרת המלגה, גויסו כ-10,000 סטודנטים וסטודנטיות לתמיכה במצוקות החברתיות שיצר משבר הקורונה והם פועלים כיום בזירות חברתיות שונות ומספקים סיוע, תמיכה ומענה למגוון אתגרים חברתיים ואנושיים איתם מתמודדת החברה הישראלית בעת היציאה מהמשבר. כוח משימה לאומי מהווה המשך ישיר להתנדבות ציבור הסטודנטים בקורונה, במסגרתה 25,000 סטודנטים הופעלו חברתית על ידי התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית.