מאיר פורטל ואשתו רונית, שלמדו את התארים הראשונים שלהם בחינוך במכללת אוהלו בקצרין, החליטו להמשיך שניהם לתארים שניים באותה המכללה בה סיימו את התואר הראשון, גם בנותיהם לומדות כעת לתואר הראשון באותה המכללה, כך קורה כי החיים הסטודנטיאלים מתערבבים עם חיי המשפחה. כשכל הסטודנטים מחפשים הסעות שיתופיות, משפחת פורטל נכנסת כולה לאוטו ומגיעה למכללה, בקפיטריה של המכללה הם נפגשים מידי פעם ובתקופות מבחנים, ביתם הוא מאין מיני מכללה כאשר לכולם אינטרס משותף, לשמור על השקט על מנת שכולם יוכלו ללמוד. לקראת יום המשפחה, שחל היום, בדקנו איך זה עובד. 

לפי מאיר, אב המשפחה, תקופת הלימודים בשילוב ההוראה בבית הספר מאוד לחוצה. כשיש 4 סטודנטים בבית לא מעט מסדר היום  נסוב סביב אורח החיים הסטודנטיאלי-  כיצד מתמודדים יחד ולחוד עם מטלות הן של הבית והן במכללה, עבודות סמינריוניות, שיעורי בית, מצגות ועוד. אך יש בזה גם יתרון, כאשר הנושאים משותפים והלמידה בבית מתבצעת יחד, בעיקר בין מאיר והבנות יובל ושיר - העוסקים כולם במקצוע החינוך הגופני .

בנוסף לשתי הבנות הגדולות, לזוג פורטל יש גם בת קטנה, אורי , תלמידת כדורי בכיתה ח׳, כך שגם במקביל ללימודים צריך לנהל בית באופן שוטף ולדאוג גם לה. "בתקופות מבחנים יש עומס לא קטן, ולחץ מידי פעם בדרישה לכל אחד לקבל את השקט שלו להתכונן למבחנים וזה כמובן פוגם בתפקוד בבית , כך שהמטלות חולקו בהתאם למועדי הבחינות והכל נעשה באהבה ובהמון הדדיות" מספר מאיר, ומוסף כי במהלך התקופה הבית נראה כמו כיתת לימוד כשכל אחד עם חומרי הלמידה מתכונן למבחנים.

משפחת פורטל (צילום: באדיבות המצולמים)
אטרקציה שכולם באים לראות, משפחת פורטל עם סטודנטים נוספים | צילום: באדיבות המצולמים

אז איך קורה שכל המשפחה לומדת יחד?

בזמן שהבנות כבר היו לקראת סוף התואר שלהן, החליטו ההורים להצטרף אליהן ולשוב לספסל הלימודים לתואר שני. "העניין ללמוד יחד יצא לגמרי במקרה באחת השיחות של ארוחת שבת והחלטנו שיהיה מעניין ללמוד כולם יחד ובעיקר באוהלו שם אנו מרגשים כמו בבית" מספר מאיר, "המניע של הלמידה הוא ראשית לרכוש ידע בתואר שני על מנת להעבירו לתלמידים בעידן המתחדש. ובנוגע לבנות יובל ושיר , לנו כהורים מאוד חשוב הנושא של רכישת מקצוע לחיים בתחום שאנו חושבים שהוא הכי חשוב כיום לחברה שלנו - להיות שותפים לעיצוב הבוגרים כאזרחים תורמים ומשפיעים בחברה."

המסגרת הלימודית המשותפת, מספרים במשפחת פורטל, מהווה נושא מרכזי בבית ועולה רבות בשיחות סביב השולחן. " זה מאוד מגבש ומאחד את המשפחה" אומר מאיר, " בנסיעות , בארוחות יחד במכללה , המון נושאים משותפים לשיחות , ללא ספק הלמידה יחד הוסיפה לא מעט חוויות משותפות" ומוסיף כי נושא הציונים מהווה גם הוא אישיו בבית, "כשמגיעים  הציונים,  הווטסאפ המשפחתי עובד שעות נוספות . כולם משתפים בציונים והממוצעים, וקבענו שמי שיסיים עם הממוצע הגבוה ביותר מקבל מתנה שיבחר"

ואיך משתלבים ההורים בהווי הסטודנטיאלי במכללה?

"המפגש במכללה מאוד מרתק כשנפגשים בהפסקות ויושבים יחד לדבר על איך היה בשיעור הקודם, אוכלים יחד ולרוב מצטרפים סטודנטים הלומדים עם הבנות ומדברים על נושאים שוטפים ובעיקר על ההשתלבות בהוראה" מספר מאיר.

"לא מעט פעמים שמענו וראינו  שעניין המשפחה שלומדת יחד מאתגר וחלק חשבו לאמץ זאת. לא מעט הפסקות היינו כמעין אטרקציה כשכולם באים לראות כיצד משפחה לומדת יחד. ללא ספק הרגשנו שהעובדה שאנו לומדים ביחד נתנה לבנות הרגשה טובה שיש ביטחון ורוח גבית להצליח."